Lily nipt wat van de warme thee in haar mok, diens zoete smaakt verspreidt zich langzaam door haar mond.
'Ondertussen, bracht Hagrid Harry naar de private Drive, waar ik hem bij je zus en haar man heb achtergelaten,' vervolgt Albus en Lily knijpt haar lippen samen van afkeuring maar gaat er niet meer op in. 'De volgende tien jaar keerde de rust terug, Voldemort was verdwenen en de toverwereld werd weer opgebouwd. Alles liep weer op rolletjes tegen de tijd dat Harry James Potter weer terugkeerde.'
'Hoe is hij?' vraagt Lily zacht en haar binnenste krimpt samen omdat ze die vraag moet stellen.
'Hij is net een miniatuur James met jouw ogen,' zegt Sirius met een glimlach. 'Zelfde haar, zelfde postuur. Hij is natuurlijk in Gryffindor terecht gekomen en is ontzettend goed in Quidditch.' Ze glimlacht breed.
'Hij is geweldig,' zegt een van de rood harige jongens en ze keert zich naar hem toe.
'Je kent hem?'
'Hij is onze beste vriend,' antwoord een meisje met een gigantische bos bruine krullen.
'Waar is hij op dit moment?' vraagt Lily en ze richt zich weer tot Dumbledore.
'Private Drive.' Dumbledore leunt achterover in zijn stoel. 'En als het aan mij ligt blijft hij daar nog wel even.' Haar ogen vernauwen en haar grip op de mok voor haar wordt sterker.
'U realiseert zich hopelijk wel dat ik zijn moeder ben?' zegt ze rustig en ze glimlacht liefelijk. 'Als ik zeg dat hij daar zo snel mogelijk weg wordt gehaald gebeurd dat, anders haal ik hem daar onmiddellijk eigenhandig weg. En laten we eerlijk zijn, ik denk niet dat Petunia heel goed zal reageren als haar overleden zusje opeens voor de deur staat.' Dumbledore staart haar lang aan. 'Ik wil geen minuut meer missen van zijn leven.'
'That's the spirit,' mompelt Sirius tevreden. 'Ik probeer ze al twee weken zover te krijgen dat ze hem daar weghalen.'
'Oké dan,' geeft Albus toe. 'Ik zal morgen de missie plannen.'
'Dankje,' zegt Lily stijfjes. 'Nou, ga vooral door met het verhaal.'
'Voldemort's eerste poging om terug te keren was in Harry's eerste jaar,' vervolgt Dumbledore. 'Harry heeft hem op het nippertje tegen gehouden-'
'Nou ja, hij niet alleen,' onderbreekt de roodharige vriend van Harry en zijn oren worden rood als iedereen zich naar hem toekeert.
'Meneer Weasley heeft gelijk,' zegt Albus. Weasley, James heeft altijd gezegd dat die familie oké was. 'Natuurlijk waren Harry's partners in crime, Ron en Hermione, ook aanwezig.' Ik glimlach naar de twee terwijl het bruinharige meisje ook licht begint te blozen.
'Nou ja, Harry deed al het werk,' mompelt Hermione bescheiden. Ron maakt een geluid wat duidelijk maakt dat hij het daar niet geheel mee eens is en Lily's mond hoeken krullen even om. Ze mag ze wel.
'Dus ik ben voor niets van een gigantisch stenen paard gegooid en bijna verslonden door een driekoppige hond die Fluffy heet?' vraagt hij sarcastisch. 'Hartelijk bedankt...' Gegrinnik stijgt op van de tafel en Hermione rolt met haar ogen.
'Nee natuurlijk niet. Ik zeg niet dat we niet geholpen hebben ik bedoel gewoon dat Harry uiteindelijk de gene was die de steen der wijze onder Jeweetwels neus wegkaapte.'
'Dat geeft een beetje een probleem, Hermione,' zegt Sirius langzaam. 'Voldemort heeft geen neus.' Remus schut lachend zijn hoofd terwijl er weer gelach opstijgt maar Lily kan het nog lang niet opbrengen om dat geluid te maken.
'De steen der wijze?' vraagt ze gefronst. 'Is dat niet die steen die ijzer omzet in goud en het levenselixer kan maken? Geen wonder dat Voldemort die wou hebben.'
JE LEEST
back for you ~Jily~
Fanfiction"Ik zal altijd voor je terugkomen, love." Ze was destijds zo zeker geweest van zijn woorden. Maar nu zat ze hier toch zonder haar James.... ~~~ Alles wat de toverwereld geloofd staat op z'n kop als een bekende en geliefde ziel uit het verleden...