Het feit dat Potter Manor een balzaal heeft, zal Lily nooit niet verwonderen en het is die ruimte waar nu een feest wordt gehouden voor zowat de hele orde en Harry en zijn vrienden. Er hang een gezellige sfeer en iedereen geniet van het lekkere eten en de mooie muziek. Na het jaar dat ze hebben gehad is dit meer dan verdient en het was nou niet bepaald moeilijk om James over te halen dit te organiseren. Iedereen heeft het ongelofelijk naar zijn zin.
Lily staat met Harry en Sirius te praten over van alles en nog wat en een paar meter verderop praat James met professor McGonagall die gelukkig weer uit het ziekenhuis is. Sirius doet het geweldig als vader en hij is zoveel vrolijker dan eerst. Lily en James hoeven hem bijna niet te helpen en zijn zoontje is geheel gezond.
'En toen werden we gesnapt door McGonagall omdat Peter schrok van een random geluid en gilde maar als we nog tien seconden hadden gehad, waren James en ik er zeker in geslaagd om de tafels van Slytherin zo te beheksen dat als ze er de volgende morgen waren gaan zitten hun haar in fel rose was veranderd...' zegt Sirius met frons en Harry en Ron grinniken terwijl Lily met haar ogen rolt. 'Die verdomde Peter ook altijd, het zou zo mooi zijn geweest.' Hermione luistert niet echt maar kijkt in gedachte verzonken een huiself na.
'Hoeveel huiselven hebben jullie eigenlijk?' vraagt ze na een tijdje aan Lily en de twee jongens naast haar zuchten diep.
'Niet dit alweer hè, Hermione,' zegt Ron geïrriteerd. 'Laat het toch eens zitten.'
'Wat is er?' vraagt Lily verbaasd en Hermione draait zich van Ron af, nu lichtelijk gefrustreerd.
'Ik vind het gewoon belachelijk dat huiselven niet betaald worden,' legt ze uit. 'Ik ken nu een aantal huiselven en ze hebben zelf niet eens door dat het fout is, behalve Dobby dan.'
'Oh je hebt geheel gelijk,' James voegt zich bij hun groepje terwijl hij een slok neemt van zijn drankje. 'Je wilt niet weten hoe vaak ik en mijn ouders hebben geprobeerd om hen te betalen maar ze worden elke keer weer hysterisch.' Hij haalt zijn schouders op. 'En om ze nou te dwingen het geld aan te nemen verpest het ook weer een beetje. Maar hier worden ze in ieder geval goed behandeld, ze hebben hun eigen ruimte en eten hetzelfde als wij doen.' Hermione knikt tevreden en James draait zich naar Lily. 'Fancy a dance, Mrs. Potter?'
'Waarom niet.' Ze neemt zijn hand en hij leidt hen naar de dansvloer waar al een heleboel mensen aan het dansen zijn. Ze plaatst haar handen rond zijn nek en hij legt de zijne op haar heupen. Ze kijkt naar hem omhoog met een glimlach. Zijn haar heeft hij geprobeerd naar achter te kammen maar het zit alsnog meer door de war dan het haar van andere mannen en zijn ogen schitteren een beetje nu hij op haar neer kijkt. Het is de blik waar ze al die jaren geleden voor viel.
'Wat denk je?' fluistert hij terwijl hij haar gezicht nauwkeurig bestudeerd. Ze veegt een plukje van zijn haar naar achteren voor ze antwoord.
'Dat ik van je hou.' Zijn mondhoeken krullen om. 'En dat je ontzettend knap uitzien vanavond.' Hij grinnikt even.
'Nou jij ziet er nog duizend keer zo mooi uit, geloof me, ik heb nu het beste uitzicht dat ik maar kan hebben,' verzekert hij haar. 'Nee ik neem het terug, je draagt daar te veel kleren voor maar daar kunnen we later deze avond nog wel verandering in brengen.' Ze port hem lachend in zijn borst en hij neemt haar hand om daar een kus op te drukken. Ze laat haar hoofd tegen zijn schouder rusten en laat zich heen en weer wiegen op de muziek. Ze voelt zich zo veilig en comfortabel in zijn armen dat de rest van de wereld weg lijkt te vallen, alle ellende en gevaren. Ze hoort zijn hart kloppen in zijn borst en wanneer ze haar hand tegen de huid in zijn hals drukt hoort ze hoe het rustige ritme een beetje versneld. Ze kan het niet helpen om te grinniken en ze kijkt naar hem omhoog. 'Wat?'
'Je bent echt heel erg verliefd op me, hè?' vraagt ze en ze legt haar vingers om zijn gezicht met een adorerende glimlach. 'Na al deze tijd nog steeds.'
'Smoorverliefd,' zucht hij en hij buigt naar voren om haar kort te kussen. 'Merlin, ik kan het me niet eens voorstellen hoe het zou zijn om niet verliefd op je te zijn, ik denk niet dat het überhaupt een mogelijkheid is voor mij.'
'Dan heb je maar geluk dat ik hetzelfde over jou voel, Potter.' Hij knikt maar zegt niets. In plaats daarvan staart hij haar diep in haar ogen terwijl ze dansen. 'Wat denk je?'
Hij fronst even bedenkelijk en maakt dan blijkbaar een beslissing want er verschijnt een vastberaden blik in zijn ogen. 'Wil je met me trouwen?' Ze kijkt verrast naar hem op en blijft bijna staan midden op de dansvloer. 'Ik heb nu geen ring bij me en ik wil nu niet op één knie zakken omdat ik niet te veel aandacht op ons wil vestigen maar will je met me trouwen, opnieuw? Ik bedoel je hoeft deze keer niet je achternaam te veranderen.'
'Is dat echt nog een vraag?' Ze glimlacht breed terwijl haar hart wild klopt. 'Natuurlijk wil ik met je trouwen, idioot.'
'Echt waar?' Hij grijnst. 'Want ik denk dat wanneer je me een idioot noemt je een beetje de verkeerde boodschap afgee-' Ze onderbreekt hem door haar handen rond zijn gezicht te leggen en haar lippen tegen de zijne te zetten. Hij laat zijn vingers door haar haar glijden voor ze zich weer terug trekken en James opent heel langzaam zijn ogen met een glimlach op zijn gezicht.
'Gaf dat de goede boodschap af?' Hij grinnikt.
'Merlin I love you.' Hij kijkt haar aan alsof ze het beste is wat hij ooit heeft gezien en ze wordt gevuld met geluk.
'En ik van jou.' Ze legt haar hoofd weer tegen zijn schouder en hij slaat zijn armen beschermend om haar heen terwijl ze weer beginnen te dansen. En één ding is zeker, James Potters hart klopt zoveel sneller dan eerst.
De wereld om hen heen was nog lang niet perfect en er stond nog zoveel gevaar op hen en hun kinderen te wachten maar Lily Potter had zich nog nooit zo levend gevoeld.
JE LEEST
back for you ~Jily~
Fanfiction"Ik zal altijd voor je terugkomen, love." Ze was destijds zo zeker geweest van zijn woorden. Maar nu zat ze hier toch zonder haar James.... ~~~ Alles wat de toverwereld geloofd staat op z'n kop als een bekende en geliefde ziel uit het verleden...