Lily knippert tegen het felle licht en kijkt gedesoriënteerd om zich heen. Ze staat op een weiland dat zich uitstrekt zo ver ze maar kan kijken en wanneer ze diep inademt dringt de zoete geur van de bloemen om haar heen haar neus binnen. Rode bloemen, blauwe bloemen, gele bloemen, witte bloemen en nog zoveel meer kleuren krullen sierlijk omhoog rond haar voeten en de lucht is blauwer dan ze ooit heeft gezien met hier en daar een wolk te zien die er uitzien als suikerspin. Ze loopt verwonderd over het gras wat veert onder haar voeten, ze voelt zich merkwaardig licht. De stof van een dunne witte jurk glijd langs haar benen terwijl ze haar blote voeten tussen het gras beweegt. Ze knielt neer bij een prachtige donkerblauwe bloem die de dezelfde kleur heeft als haar nagellak en ze plukt hem. Ze rolt hem tussen haar vingers terwijl het verlangen om te rennen en rond te draaien in haar borst opwelt.
'Het is mooi hier, niet waar?' vraagt een stem achter haar en ze draait zich met een ruk om. De bloem glijd tussen haar vingers uit wanneer ze de donkerharige man achter haar ziet. James heeft een losse bloes en een lange broek aan die is omgevouwen bij zijn enkels en de witte kleur lijkt zijn zwarte haar nog donkerder te maken. Hij is ook op blote voeten en heeft een gerelaxte glimlach rond zijn lippen. Hij kijkt haar met een twinkeling in zijn ogen aan terwijl ze hem aanstaart. Hij lijkt wel te stralen en hij doet haar nog het meest denken aan een engel die vanuit de hemel naar beneden is gevlogen. Zijn korte haar staat door elkaar, zijn bruine ogen staan vol vurige liefde en hij lijkt niks op de man die zich voor de afgelopen maanden James Potter noemde. Ze was bijna vergeten hoe hij er echt uit had gezien hoewel anderen waarschijnlijk geen enkel verschil zouden zien. 'Maar natuurlijk niet zo prachtig als jij, my love.' Het is dat laatste woordje wat haar benen aanspoort om naar hem toe te rennen en ze slaat haar armen rond zijn nek. Hij slaat zijn armen stevig om haar heen en terwijl ze haar gezicht in zijn nek verbergt draait hij hen rond.
'James,' fluistert ze tegen de huid in zijn hals terwijl er tranen over haar wangen lopen. Hij blijft stil staan en ze klampt zich wanhopig aan hem vast, bang dat als ze hem ook maar een beetje loslaat hij zal verdwijnen. Hij drukt een kus op haar hoofd en ze voelt hem glimlachen tegen haar voorhoofd. 'Ik heb je zo erg gemist!'
'Dat weet ik,' zegt hij rustig terwijl hij zijn vingers over haar haar laat glijden. Hij komt een beetje los uit haar ijzeren greep zodat hij haar aan kan kijken en teder haar tranen van haar wangen kan vegen. Ze bekijkt zijn gezicht nauwkeurig, ze probeert hem zoals hij hier is in haar geheugen te printen, zo kalm en gelukkig. Ze laat haar vingers over zijn gezicht glijden. Zijn scherpe jukbeenderen zijn oogleden wanneer hij die sluit onder haar aanraking, zijn kaaklijn en uiteindelijk zijn volle lippen. Ze volgt de contouren van de rode, zijdezachte onderlip voordat ze zich uitstrekt en haar lippen op de zijne drukt. Hij vlecht zijn vingers in haar haar en beweegt zijn mond synchroon met de haare voor hij zich terugtrekt.
'Is dit waar je nu bent?' Ze kijkt nog een keer naar het weiland waar ze in staan wat nu een stuk minder mooi lijkt in vergelijking met de prachtige man in wiens armen ze zich bevindt.
'Nee,' antwoord hij. 'Maar dit is ook niet echt, het is een droom.' Ze knikt en legt haar hoofd tegen zijn borst. Het kan haar niks schelen waar ze zijn, al waren ze op een uitbarstende vulkaan ze had zich in tijden niet zo veilig gevoelt.
'Ik hou van je, James Potter.' Hij drukt nog een kus op haar voorhoofd.
'Je lijkt verontrust.' Ze kijkt in zijn bruine ogen die haar bedachtzaam aanstaren en ze zucht.
'Ik weet niet hoe ik dit moet doen zonder je,' zegt ze zacht en hij fronst. 'Met Melanie en ook met Harry. Ik weet niet of ik het kan...'
'Jij kunt alles wanneer je ergens in geloofd.' Hij aait teder met zijn duim over haar jukbeenderen, de tranen, die weer over haar wangen lopen, drogend. 'Dat is een van de dingen waarom ik zo veel van je hou, je bent de sterkste vrouw die ik ken.'
JE LEEST
back for you ~Jily~
Fanfiction"Ik zal altijd voor je terugkomen, love." Ze was destijds zo zeker geweest van zijn woorden. Maar nu zat ze hier toch zonder haar James.... ~~~ Alles wat de toverwereld geloofd staat op z'n kop als een bekende en geliefde ziel uit het verleden...