Lily's hart is gestopt met kloppen en ze staart met horror naar de liefde van haar leven terwijl een zekere dood op hem afraast. Wanneer de spreuk nog niet op minder dan tien centimeter van zijn borst vandaan is wordt James aan de kant gegooid door een van de marmeren beelden van de fontein die plotseling tot leven is gekomen. James vliegt door de lucht en land met een doffe klap naast Harry die eerder door hem daar heen was geduwd.
Achter hun is Albus Dumbledore binnen gekomen en Voldemort's triomfantelijke gezichtsuitdrukking vervaagd. Lily krabbelt op en rent naar haar twee zwartharige jongens en knielt naast de bewusteloze James neer terwijl Dumbledore zich in een duel met Voldemort verwikkeld.
'James?' Lily's stem trilt licht terwijl ze zijn bebloede haar uit zijn gezicht veegt, een stuk marmer had hem tegen zijn hoofd geraakt. Heel even is ze bang dat hij alsnog was geraakt door de vloek des doods maar dan voelt ze zijn hartslag in zijn hals en gaat er een golf van opluchting door haar heen. Ze kijkt op naar Harry die neer kijkt op zijn vader met een onzekere blik en ze glimlacht zwakjes. Ze heeft geen idee waar Dumbledore opeens vandaan is gekomen maar ze heeft plotseling geen enkele zorgen meer. 'Ben je oké?' vraagt ze voor een tweede keer die avond aan Harry terwijl ze de wond op James' hoofd geneest. Harry knikt snel en kijkt weer vluchtig terug naar het gevecht tussen Dumbledore en Voldemort dat er hevig aan toe gaat.
Plotseling gaan er een paar dingen heel snel; in de gigantische haarden aan de zijden van het atrium stappen mensen uit de smaragdgroene vlammen, het duel valt stil en Voldemort verdwijnt. Voor de verblufte minister van toverkunst iets kan zeggen schrikt James wakker en Lily valt hem in zijn armen wanneer hij overeind schiet. Hij aait over haar haar terwijl hij Harry aankijkt met grote ogen. Ze blijven zo zitten voor een paar seconden terwijl Dumbledore en Fudge hevig discussiëren nu Fudge eindelijk moet toegeven dat Voldemort echt terug is.
James maakt zich voorzichtig los uit Lily's greep en staat op. Hij houdt zijn hand uit naar Harry en helpt hem omhoog van de grond en kijkt ademloos op hem neer voor hij hem in een knuffel trekt. Harry is nog ongeveer een kop kleiner dan zijn vader en James drukt een kus op zijn hoofd voor hij een stapje wegdoet en hem van top tot teen bekijkt met een klein maar trots glimlachje. 'Kom op, laten we naar huis gaan.'
~~~
De keuken van Potter Manor zit propvol met de leden van de orde die gewond zijn en de meesten van de kinderen. Hermione en Luna liggen nog steeds bewusteloos in bedden boven terwijl Lana en Max hen verzorgen. Lily is Ron zijn armen aan het behandelen met verschillende spreuken en zalfjes. Harry zit naast Ginny en Neville, die ook als enige geheel ongedeerd zijn, en kijkt nog steeds een beetje overdonderd door de gigantische keuken van het enorme huis wat blijkbaar van zijn ouders is, Lily had precies hetzelfde gereageerd toen ze hier voor het eerst kwam. Ron zucht opgelucht uit wanneer ze klaar is en zijn armen begint in te wikkelen met verband.
'Je zou zelf ook even verzorgd moeten worden.' James is naast haar verschenen en kijkt fronsend op haar neer. 'Die snee ziet er pijnlijk uit.' Ze fronst een beetje ze had helemaal niet door gehad dat ze zelf ook gewond is en haalt haar schouders op.
'Ik ben oké,' zegt ze terwijl ze het verband vast maakt bij Ron.
'Oh kom op.' James draait haar naar zich toe en tilt haar een beetje op zodat ze nu naast Ron op de tafel zit. 'Ik ben je m- vriendje?' Ze grinniken beide en ze overhandigd hem een van de zalfjes die hij teder over de snee op haar voorhoofd smeert en ze voel het even gloeien terwijl hij vanzelf geneest.
'Het is raar om je weer mijn vriendje te noemen,' zegt ze terwijl ze naar hem opkijkt. Zijn handen rusten op haar heupen en de hare om zijn nek en wanneer hij naar voren buigt denkt ze dat hij haar zal kussen maar in plaats daarvan pakt hij haar linker hand en drukt een kus op haar vinger.
'Dan denk ik dat ik maar snel weer een ring rond deze vinger zal moeten plaatsen, niet waar?' fluistert hij en haar hart slaat over door de liefdevolle toon in zijn stem. Ze krijgt echter geen tijd om erop te reageren want het volgende moment klinkt het gehuil van een baby door de kamer en ziet ze hoe Melanie aan komt gezweefd. Of in ieder geval dat dacht ze, een moment later ziet ze dat ze wordt gedragen door hun huiself Bonnie die haar hen aan rijkt. James pakt de baby snel in zijn armen en wiegt haar sussend heen hen weer.
'Ze wou maar niet stoppen met huilen terwijl jullie weg waren, meester James en meestes Lily,' piept Bonnie een beetje wanhopig maar Lily glimlacht geruststellend naar haar.
'Het is oké, Bonnie,' zegt ze vriendelijk. Bonnie buigt en kijkt nog even met grote ogen naar haar meester Harry die al net zo perplex terug staart voor ze de kamer weer uitloopt.
'Hey nou,' zegt James sussend terwijl Melanie al wat minder begint te huilen. 'Dat is toch geen manier om je grote broer te ontmoeten.' Melanie stopt met huilen bij het horen van de geruststellende stem van haar vader en begint zelfs te lachen. James glimlacht ook en drukt een kus op haar voorhoofd voor hij naar zijn zoon loopt.
'Harry,' zegt Lily terwijl ze naast hun oudste kind gaat zitten. 'Dit is Melanie. Wil je haar vast houden?' Harry staart met grote ogen naar zijn zusje.
'Uh, sure,' zegt hij ademloos en James legt haar voorzichtig in zijn armen. Harry glimlacht zwakjes terwijl Ginny een "awh" geluidje maakt. James en Lily kijken elkaar grijnzend aan en James verstrengeld zijn vingers met de hare.
Ze kijken allemaal pas op van de baby wanneer de deur van de keuken weer opengaat. Lily verwacht Sirius en Remus te zien die eerst naar Mungo's waren gegaan met Sirius' baby maar het is Dumbledore. Hij kijkt de kamer rond en komt dan op Harry, Lily en James af.
'Is er ergens waar we kunnen praten,' vraagt hij zacht aan James en die knikt terwijl hij Melanie in Ginny's armen legt die meteen vertederd haar aandacht op de baby richt. Ze staan op en ze volgen James de kamer uit.
A/N:
Did you guys really think I would be that evil? Ik ben JK niet, ik kan Jily onmogelijk vermoorden...
Anywayyyy, ik heb de beste best friend ever. Ze was in London deze vakantie en omdat ze awesome is, heeft ze vanallesss meegenomen van "the making of Harry Potter". Dus wanneer ik klaar ben met dit deel kan ik gaan genieten van mijn chocolate frog :).
Oh by the way, waren jullie verrast over de Black baby? Ik heb lang en veel nagedacht over dat Sirius ook een happy ending verdiende in dit boek zoals Jily en ik kon me hem niet echt goed voorstellen in een stabiele relatie en zo. Maar Sirius als vader... ik bedoel, it makes sense right?
JE LEEST
back for you ~Jily~
Fanfiction"Ik zal altijd voor je terugkomen, love." Ze was destijds zo zeker geweest van zijn woorden. Maar nu zat ze hier toch zonder haar James.... ~~~ Alles wat de toverwereld geloofd staat op z'n kop als een bekende en geliefde ziel uit het verleden...