Het is snikheet buiten. Lily heeft kleren geleend gekregen van Tonks maar ze zijn een beetje te dik voor het weer en ze zweet zich kapot. Ze kijkt haar ogen echter wel uit op straat, in veertien jaar is er veel verandert. Gebouwen zijn hoger, auto's zijn sneller en de kleren zijn een stuk meer open. Sirius rent als hond naast ons en kwispelt vrolijk met zijn staart. Hij rent constant op en neer en zit af en toe een kat achterna om de kinderen te vermaken. Tonks is vermomd als een oude vrouw, niet dat het veel nut heeft maar ze vind het waarschijnlijk gewoon leuk om te doen, wat Lily haar niet kwalijk kan nemen, als zij zulke krachten had...
Remus loopt naast haar en Snape loopt achter hun, natuurlijk had Dumbledore hem bij hun moeten indelen. Ze lopen in groepen aangezien het nogal zou opvallen als ze met zo'n enorme groep zouden lopen. Ze wouden eigenlijk dat Lily een enorme hoed zou dragen zodat ze niet herkent zou kunnen worden maar Remus hielp haar uit de brand met het argument dat iedereen die haar zou kunnen herkennen in de orde zit.
Ze glimlacht als Padfoot even langs haar loopt en zijn kop tegen haar hand drukt en draait zich naar Remus.
'Hoe is het eigenlijk afgelopen met Frank en Alice?' James en zij waren bevriend geraakt met het vijf jaar oudere koppel na Dumbledore hen beiden over de profetie had verteld. Remus zijn gezicht vertrekt.
'Ongeveer twee weken na jullie dood werden ze overvallen door dooddoeners en zijn ze gemarteld omdat ze dachten dat ze zouden weten waar Voldemort was,' antwoord Remus triest. 'Het ging zo lang door dat ze uiteindelijk krankzinnig zijn geworden, ze zijn opgenomen in St Mungo's en daar zijn ze nu nog steeds.'
'Maar Neville dan?' vraagt ze geschokt.
'Hij woont bij zijn oma,' antwoord Remus. 'Het is een aardige jongen.' Ze blijft een tijdje stil en haakt dan haar arm door die van Remus, iets wat ze altijd doet als ze hem de volgende vraag wil stellen.
'Dus hoe zit het met Nina?' vraagt ze aan Remus en die zucht diep. Sirius die nu naast Harry loopt draait even zijn kop naar ons toe en tilt een oor op. Nina is sinds hun eerste jaar een van de beste vriendinnen van Lily geweest en zij en Remus begonnen uit te gaan aan het einde van hun zesde jaar.
'Ze is naar Amerika verhuist na alles wat is gebeurd,' antwoord Remus schouder ophalend.
'Dus jullie zijn niet meer terug bij elkaar gekomen?'
'Nee, het was te veel. Na de dood van haar boers en alles wat er in die nacht gebeurde...' zegt Remus schouder ophalend. 'Het is lang geleden Lily.'
'Dus al mijn vrienden zijn dood of komen hier nooit meer terug?' vraagt ze zuur.
'Ik ben gekwetst, Lils,' zegt Remus en zijn mondhoeken krullen om. 'Ik dacht echt dat wij ook vrienden waren.' Ze lacht en knikt.
'Jij bent meer familie, Reem,' zegt ze met een glimlach. 'Wij, James, Sirius, Marlene en Harry.'
'Die tijd was zo goed...' zucht Remus en ze knikt. De rest van de wandeling blijven ze stil terwijl ze terug denkt aan al die eindeloze avonden dat ze bij elkaar zaten in hun woonkamer.
'We zijn er,' zegt Tonks vrolijk en Lily wordt uit haar gedachten gerukt. Ze kijkt op en ziet dat ze gelijk heeft. Ze staan voor een vrij groot huis dat er vriendelijk uitziet met een voortuin die vol met bloemen staat. Tonks draait zich naar haar toe. 'Ik meen het Lily, hoe komen jullie aan dit huis midden in Londen? Dit moet niet te betalen zijn.' Harry kijkt zijn ogen uit en ze grinnikt.
'James Potter, Tonks,' zegt ze met een grijns. 'James Potter.' Ze hoort Snape achter zich snuiven maar ze besluit dat te negeren.
'Dit huis is amazing,' zegt Ron met een grijns en hij wil het tuinhekje openen maar wordt een meter naar achter gegooid tegen Remus aan. Lily lacht en gaat naast Harry staan.
'Het is vergrendeld, als er een Potter huis wordt verwoest worden de meeste spullen naar een van de andere Potter huizen getransporteerd zodat die geen schade oplopen. Van Godric's Hollow naar Londen, van Londen naar Manchester, van Manchester naar Potter Manor en van Potter Manor naar Godric's Hollow. Of te wel in dit geval naar dit huis en dus is het volledig vergrendeld tot er een Potter naar binnen wil,' legt ze uit, de woorden herhalend die James haar ooit heeft verteld. 'Dus de eer is aan jou, Harry. Ik ben aangetrouwd ik heb geen Potter bloed.'
Ze knikt naar de jongen naast haar en die legt aarzelend zijn hand op de klink en duwt het tuinhekje open. Ze glimlacht naar hem en legt haar hand op zijn schouder terwijl ze samen het tuinpad op lopen terwijl ze worden gevolgd door de anderen. Harry opent de voordeur en de laatste bescherming valt ook van het huis. Ze stappen de ruime hal binnen. Haar adem stokt in haar keel als ze James's drakenleren jas aan de kapstok ziet hangen en laat haar vingers er even over heen glijden. Ze vermant zich en gaat Harry voor de woonkamer in.
Alle spullen zijn simpel ingedeeld vrijwel zoals ze ook stonden in Godric's Hollow. Er liggen hier en daar wat speeltjes van Harry en aan de muur naast de deur hangen een heleboel foto's maar dat is niet waar ze naar staart. Ze staart naar de bank onder het raam. Ze kan nog precies voor zich zien hoe James daar veertien jaar, wat voor haar minder dan een week, geleden was, op zat samen met hun zoontje voor ze Harry kwam halen om naar bed te brengen. Hoe hij met zijn scheve grijns zei dat hij van hen hielt en vervolgens zorgeloos zijn toverstok weggooide en achterover viel op de bank. Vijf minuten later was hij dood. Sirius die weer is terug veranderd van een hond naar een mens verschijnt naast haar en legt zijn vingers om haar pols.
'Ben je oké?' Ze knikt en duwt het geluid van James die wanhopig naar haar schreeuwt en zijn lichaam dat op de grond valt uit haar hoofd. Ze loopt naar de foto's aan de muur om iets te doen te hebben, om ergens anders aan te denken. James die haar ronddraait op de dansvloer op hun bruiloft, James met een hand om haar gezicht en die zich naar haar toe buigt om zijn lippen teder op de hare te zetten in Rome, James die ligt te slapen met Harry op zijn borst, James, Sirius en Harry op het gras bij Potter Manor, James en Marlene lachend om Sirius' haar, alle vier de vrienden bij elkaar- Lily grijpt de foto van de muur en met een tikje van haar stok verdwijnt de verrader uit de foto.
'Mevrouw Potter- ik bedoel Lily?' vraagt Hermione achter haar en ze draait zich naar haar om. 'Van wie zijn deze?' Ze houd een tekening omhoog die op de tafel had gelegen. Een prachtig hert en hond die door een woud rennen.
'James,' antwoord ze en ze verschijnt naast het meisje met de enorme bos krullen. Ze kijkt even naar de tekeningen op tafel. 'Hij had heel veel talent.' Opnieuw hoort ze het gesnuif van Snape van achter haar en ze draait zich met een ruk om. Hij staat stijfjes in de deuropening de kamer rond te kijken, zijn ogen zijn gericht op de foto's van haar en James en zijn mond is vertrokken in een grimas.
'Wat, Evans?' vraagt hij als hij ziet dat Lily zich naar hem toe heeft gedraaid.
'Voor je informatie, het is nog steeds Potter,' zegt ze koeltjes. 'En je kunt gaan, we zijn hier veilig en ik geloof niet dat ik je heb uitgenodigd.' Hij blijft haar even aankijken en loopt dan de gang weer op.
'Nice one, Flower,' zegt Sirius zonder op te kijken van een foto album dat hij ergens uit de kast heeft gepakt. Ze besluit om hem te negeren.
'Als jullie het niet erg vinden ga ik naar boven, dan kan ik kleren aantrekken die me passen,' zegt ze en ze loopt naar de deur maar draait zich nog even om. 'Harry jouw kamer is naast de trap aan de rechter kant, we moeten er waarschijnlijk wel nog een heleboel baby spullen weghalen maar dat doen we straks wel. Sirius jij weet waar je kamer is, en wat de rest betreft er zijn genoeg logeerkamers, kies er maar een uit.' Ze rent met gemak de trap op en gaat James' en haar slaapkamer binnen. De indeling is anders dan op godric's Hollow maar vrijwel hetzelfde. Ze zakt neer op de rand van het bed en haalt de brief van James uit de tas. Haar vingers trillen een beetje als ze hem aarzelend opent.
JE LEEST
back for you ~Jily~
Fiksi Penggemar"Ik zal altijd voor je terugkomen, love." Ze was destijds zo zeker geweest van zijn woorden. Maar nu zat ze hier toch zonder haar James.... ~~~ Alles wat de toverwereld geloofd staat op z'n kop als een bekende en geliefde ziel uit het verleden...