Lily volgt de kinderen naar de keuken en ze kijken een beetje ongemakkelijk om zich heen. Blijkbaar komt er niet elke dag een moeder van een van je beste vrienden terug uit de dood, shocker...
'Waarom vertellen jullie niet allemaal hoe jullie heten?' vraagt ze een beetje vermoeid. 'Van Ron en Hermione weet ik het al.'
'Ik ben Ginny,' stelt het roodharige meisje zich voor en ze steekt haar hand naar Lily uit. Die schut hem met een glimlach en kijkt over haar hoofd naar de identieke tweeling.
'Fred en George,' zeggen ze in koor met een grijns. Ze knikt langzaam en merkt dat Ron naar haar staart.
'Wat?' Ze trekt haar wenkbrauwen naar hem op.
'Hoe oud ben je?' floept hij eruit en hij krijgt een stomp van Hermione.
'Eenentwintig,' antwoord Sirius die achter haar binnen komt lopen. Ze fronst naar hem.
'Moet je niet bij die vergadering zijn?' vraagt ze en hij knikt.
'Ach ze zullen me niet missen,' zegt hij schouderophalend.
'Dat zei je ook bij zowat al je lessen en toch moest je altijd weer nablijven als je had gespijbeld.'
'Haha.' Hij veegt nonchalant zijn donkere haar uit zijn gezicht. 'Ik heb wel iets belangrijkers te doen.'
'En dat is?'
'Ervoor zorgen dat je wat eet,' zegt hij terwijl hij haar in een stoel bij de tafel duwt.
'Ik heb geen honger,' protesteert ze en hij rolt met zijn ogen.
'Je bent zo voorspelbaar Flower,' zucht hij. 'Ik heb James nou eenmaal belooft om goed voor je te zorgen als hij er niet meer voor je zou zijn. Dus je moet iets eten.'
'Je bent mijn vader niet...' mompelt ze geïrriteerd. 'Hoewel je de leeftijd nu wel hebt.'
'Ow, die was laag Potter,' bromt hij en hij geeft haar een boze blik waardoor ze zelfingenomen grijnst. 'En by the way ik ben je broer, dus ik sta volkomen in mijn recht.'
'Schoonbroer,' verbeterd ze hem, alleen met het doel hem te irriteren.
'What ever...' Hij roept zijn huiself en laat hem tosti's voor haar maken. Ze merkt dat Ron haar nog steeds met samengeknepen ogen aanstaart.
'Wat?' vraagt ze nog een keer, het begint nu een beetje ongemakkelijk te worden.
'Je bent zo jong... hoe kan je Harry's moeder zijn?' vraagt hij fronsend. Hermione schopt hem onder tafel tegen zijn schenen en zijn gezicht vertrekt van pijn. Lily voelt bloed naar wangen stijgen maar lacht wel.
'Nou ja, Harry was nou niet bepaald gepland...' zegt ze een beetje ongemakkelijk en Sirius buldert van het lachen.
'Dat is een understatement,' zegt hij hoofdschuddend. 'Hoewel ik minder verbaasd was dan jullie zelf. Ik was eerder verbaasd dat het zo lang duurde...'
'Zo lang duurde?' Lily kijkt hem hoofdschuddend aan. 'We waren negentien.'
'Jullie trouwden op jullie achttiende. Dus ja, ik was verbaasd.' Sirius grinnikt als hij het gezicht ziet van de twee meisjes. 'Andere tijden dames, andere tijden...' Lily fronst, was dat nu dan echt niet meer zo normaal?
'Maar ben je echt bevriend geweest met Snape?' vraagt Fred of George afkeurend en ze zucht diep. Ze had die vraag vroeg of laat kunnen verwachten.
'Jullie hebben echt niet lopen afluisteren,' zegt ze met een grijns en de jongens wisselen snel een blik. 'Ja, hij was voor een lange tijd mijn beste vriend.'
'Hoe kun je daarmee bevriend zijn?' vraagt de andere helft van de tweeling en Ron knikt instemmend.
'Geloof me Fred, dat heb ik me ook altijd afgevraagd...' mompelt Sirius. Ze probeert te onthouden wie wie is van de tweeling maar weet dat het geen zin heeft.
'Nou ja hij woonde in hetzelfde dorp als ik,' antwoord ze schouderophalend. 'Toen hij er achter kwam dat ik een heks was heeft hij me alles over deze wereld verteld. Het was fascinerend en we werden vanzelf vrienden. Ik had me altijd al niet geheel thuis gevoeld bij mijn muggle vriendinnen.'
'Ik heb ooit een van die vriendinnen gedate...' zegt Sirius fronsend.
'Dat is nu niet echt relevant, Snuffles,' zegt Lily grinnikend.
'O het was hilarisch.' Sirius schudt zijn hoofd bij de herinnering.
'Ik was zo pisst op je toen...' mompel ik met een frons. Het blijft even stil terwijl we de voordeur open horen gaan en Sirius fronst.
'Iedereen die zou komen is er al...' mompelt hij en hij verdwijnt de kamer uit. Even later komt hij terug de kamer in met een naar adem happende Mundungus Fletcher. 'Wat is er Mundungus?'
'Dementors,' hijgt Mundungus en Sirius spant zich al aan bij alleen dat woord. 'Bij Harry, er waren dementors.'
'Wat?' roepen Sirius en Lily tegelijk terwijl ze opspringt.
'Harry heeft ze afgehouden van hem en zijn neef,' zegt Mundungus en hij kijkt omhoog naar Sirius. Zijn ogen flitsen snel tussen Sirius en Lily heen en weer, zich waarschijnlijk afvragend voor wie hij banger moet zijn.
'Hoe bedoel je dat Harry ze afhield?' vraagt Sirius ijzig. 'Het was jouw taak om hem te beschermen. Harry mag niet toveren buiten school, hij wordt van school getrapt.'
'Ik-' Sirius schut zijn hoofd.
'Laat maar, kom mee,' zegt hij en hij sleurt Mundungus mee naar de kamer ernaast terwijl Lily achterblijft bij de kinderen.
JE LEEST
back for you ~Jily~
Fanfiction"Ik zal altijd voor je terugkomen, love." Ze was destijds zo zeker geweest van zijn woorden. Maar nu zat ze hier toch zonder haar James.... ~~~ Alles wat de toverwereld geloofd staat op z'n kop als een bekende en geliefde ziel uit het verleden...