JAM tangan di tangan dikerling sekilas.Fadzlih seorang engineer yang sangat sibuk sampaikan dirinya terabai.Kedengaran ringtone Iphone 7nya menjerit minta diangkat.
"Assalamualaikum Ma,Kejap lagi fadz sampai eh...Ye,kerja habis dah.Oklah fadz kemas barang dulu...ye,waalaikumussalam.."selepas menjawab salam dia terus kelam kabut mengemaskan barangannya.Ya Allah,boleh pulak lupa yang aku dah janji dengan mama nak lunch kat rumah.Haih,ape la nasib.Kan kalau ada isteri bagus.
Heh!!merepeklah pulak aku ni.
KERETA porche 918 miliknya dipecut laju menuju ke rumah mamanya.Kedengaran di radio ceramah ustaz Kazim.Wow ustaz favourite la.
"Kalau dah jodoh,tak ke mana,adinda idaman kanda...."kedengaran nyanyian ustaz Kazim di corong radio itu.
Ya Allah bila lah jodoh aku nak datang.Umur dah 28 dah.Bulan depan 29.Haihlah Fadzlih,jangan jadi bujang terlajak sudah.
❤❤❤❤❤❤
"Astaughfirullah,anak dara apa kamu ni.Jam 12 baru bangun.Ish ish.mentang-mentanglah Allah bagi Cuti ambil kesempatan nak bangun lambat...."Nek pah meneruskan bebelannya.Menjuih telinga Ain mendengarnya.
"Nenekku sayang,sorryla.Ain takde kelas hari ni.Semalam penat sangat.Kan Ain baru balik dari Qiamulail.Kira macam jet lag la ni,nak cover sikit jam yang sepatutnya ain tidur kemarin."Jawab Ain.Duh,pagi-pagi dah dengar nenek membebel.oops!! Tengah hari.hehe
"Dah Ain,tolong ibu dengan nenek sediakan juadah ni.Nanti papa balik lapar tu mesti."Arah Datin Falisya.
Ain akur lalu menolong neneknya dan ibunya itu.Actually,Nek pah ialah nenek sebelah ayahnya.Hmm,nek pah memang tinggal situ sejak pemergian Arwah atuknya,Hj salman.
Kedengaran enjin kereta memasuki perkarangan rumah banglo itu.
"Assalamualaikum..."
"Waalaikumussalam"Jawab merwka bertiga serentak.Dato' Wazir menyalam ibunya lalu pergi kepada isteri dan anaknya yang ingin menyalamnya pulak
"Haa Ain,cuba kamu jenguk kat luar tu.Ayah ada something untuk kamu..." kata Dato Wazir.Ain berasa Curious lalu keluar melihat apa suprise kali ni.
"OH MY ALLAH!!!Ayah,Honda Accord kot!!My dream car."Laung Ain kuat.Terkejut Nek pah dibuatnya.Datin Falisya dah beri jelingan pada Dato Wazir.
Entah apa-apa lah suaminya ni.Membazir betul.Habis skutter vespa anaknya itu,mau letak di mana.Haih la suami.
"Thanks ayahku!!"Jerit Ain girang.
❤❤❤❤❤❤❤❤
"Sorry ma,Fadz lupa la ada janji nak dating ngan mama lunch ni.."Kata Fadzlih sambil tersengih-sengih memujuk mamanya itu.
"Takpe,Mama faham...Fauzan,fiya,farah!!!!turun makan!!"Laung Puan Hasniza dari bawah.
"Ye ma!!"Serentak mereka tiga menjawab.
"Zan,apesal tak kerja?"Soal Fadz sambil menceduk nasi ke pinggan mamanya dan pinggannya."Sakit la along..main futsal terlebih kot semalam.."Ujar Fauzan.Dia memang gila futsall.Kalau futsal,dah tak ingat dunia dah.
"Hmm tulah...Ni aku nak bagitau yang company R&R tu accept dah pelan kita.So go on je la kan,biarlah projek kecil dulu,sikit-sikit lama-lama jadi bukit.."Kata Fadzlih kepada Fauzan.
Fauzan sekadar mengangguk.Faham."Dah,jangan sembang pasal kerja..Haa,zan kamu makan eh jangan tak makan nanti tambah sakit."arah Puan hasniza.Dia tak termakan sikit pun dengan muka 5sen Fauzan tu.
"Farah,Fiya lepas ni angah hantar tuisyen.Belajar bagus-bagus tau,korang tu harapan."Kata Fadzlih.Memanglah dorang harapan,Farah candidate SPM.Fiya pulak pt3.Dah besar dah adik-adik aku ni
"Bu,lepas ni angah gi kerja ehh.Fauzan jaga ibu tau."Arah fadzlih.
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...