Bab3

6.4K 204 1
                                    

"Aku terima nikahnya Ain Sharmiela binti Wazir Syah dengan mas kahwinnya 250 ringgit tunai..." Dengan sekali lafaz...dan....sah!sah!sah! Alhamdulillah Ain daa jadi isteri Fadzlih daa hahaha

Ain terharu.Sedih.Namun dia sedar,dia ada tanggungjawab sebagai seorang isteri kepada Suaminya itu.AIR mataknya mengalir melepaskan kelegaan dan keresahan seketika tadi.Huh!!.

"Kak!!E eh mengelamun pergi afrika pulak dia ni!Suami kat depan tu,salam la" Kata Khainisa.
Aku yang tadi tersedar dari lamunan,terasa darah berderau kat muka,maluu dooh!!

Tangan suamiku dikucup penuh rasa hormat.Alhamdulillah setelah lama tunggu jodoh,sampai jugak.Hek eleh gediknya kau ainnn oii.Untung gila weyh,hmm syukri yahya versi 2.Ceit.perasan.Terasa hangat ciumannya di dahiku.Aih sedap betul ke dahi aku ni.Hmm nasib air liur dia tak meleleh.heh.

Suai sesi pembatalan wudhu',kami menyalam ahli keluarga.Well aku tak la macam ain sebelum ni,air mata mahal sangat nak keluar,tapi sekarang rasa sedih pulak dah kahwin ni.

"Bu,ain minta maaf tau.Ain dah banyakkkk sangat salah kat ibu.Sorry eh ibuuku sayang"ucap Ain sambil mengalirkan air mata.Sedih,terharu.

"Takpe ibu maafkan,dah suami dah tunggu tu,pergi la sana."Ujar Datin Falisya.Ain lalu akur dan pergi ke arah suaminya.Kelihatan suaminya tersenyum manis melihatnya.

"Janganlah nangis sayang,nampak macam ain tak redha je kahwin dengan abang ni"Ucap Fadzlih Hakimi sambil buat muka 1 sen dia.Ya his,my Husband

"Abang ni,ape la cakap macam tu.Ain terima tau ketentuan Allah,yang abang tu jodoh Ain."Kata Ain.Tegas tapi masih dalam zone lembut.Ya dia akui,hatinya masih belum untuk suaminya itu.Segera dia Istighfar menyedari kesilapannya itu.Dia kena jugak usaha.

"Yela isteri abang ni."Kata Fadz(Fadzlih Hakimi) seraya melemparkan senyuman semanis honey pada isterinya itu.

Walaupun pada hakikatnya,dia tau Ain tak mencintainya langsung.Dia pulak sebaliknya,baginya ain lah pengarang jantungnya ke hatinya apa-apalah ,Tapi dia janji dah pada diri dia,yang dia akan berusaha menanamkan bibit cinta yang halal ini kerana Allah.Hal ni start bila dia jumpa ngan ain la.Lepastu dia selalu stalk ain dalam diam sepanjang mereka bersama kalau nak cari barang wedding.Banyak lagi tapi semua part kecil,tak ingat la.hahaha😅😆

❤❤❤❤❤❤❤

"Assalamualaikum,boleh ain masuk?"Soal Ain pada Hubbynya yang tengah membaca buku 'Tarbiah Sentap'.

"Masuklah.Takpayah tanya,bilik abang,bilik ain juga"Kata Fadz lalu tersenyum melihat isterinya yang cantik molek itu.Sebenarnya,diorang terpaksa tidur kat rumah belah pihak lelaki sebab keluarga Ain esok nak pergi Umrah.Ni la,semua jadi kelam kabut,haru biru.Kalau tengok keadaan rumah banglo 2 tingkatnya itu,entah macam pusat pengumpulan baju agaknya.Berhambur sebab Nenek ikut,Khai ikut,so diaorang cadang nak guna kalau boleh 2 orang 1 largage.Huuu have they gone mad?so terjadinya lah acara berpacking ramai-ramai.huh.

"Abang,thank you sebab terima Ain sebagai isteri abang.Ain harap,abang dapat bimbing Ain ke arah jalan yang lebih baik"Ujar Ain,lembut.
"You dont have to thank me.Semua ni ketentuan Allah.Abang yakin ni semua yang terbaik untuk kita.Cuma abang nak Ain usaha untuk mencintai abang sebagai suami sah ain.And I dont like you to close to any guy tanpa pengetahuan abng,faham tak?"kata Fadzlih lembut tapi tegas.Hmm.Ain mengangguk je.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Terasa tubuhku digoncang-goncang."Ain.Ain,ain oo ain.Sayang bangun.Dah masuk waktu daa ni."Kata fadzlih.Ain menggeliat tanpa diketahui diperhati aje sama suaminya.heh.memalukan betul la.

Huaaaaa!Ain menguap tanda dia masih mengantuk.hmm.Dahlah mulut dia buka besar-besar.Ish ish ish.

"Sayang kalau tak bangun abang cium sayang ni.Lepas cium tak tahu la kalau benda lain pulak jadi..."Ugut fadzlih.No response.Dia terus mendekatkan mukanya ke muka ain.

Dengan pantas ain menepis lembut muka fadzlih.Nasib tak tampo."Dont you dare!!baru sehari kut kita kahwin.....nasib suami kalau tak..."Kata ain sambil membebel sendiri.Dia fikir orang tak dengor la yer.Nampaknya hang silap tau dak.

"Kalau tak?!!"Kata fadzlih dengan mata yang sengaja dibesarkan,mukanya didekatkan.
"Kalau tak,saya dah tampar tau tak!!Dahla tepi!!Saya nak lalu."ujar ain lalu cepat-cepat menuju ke bilik mandi.

Eleh malu la tu hehehe.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤

"Yang,tolong abang jap.."pinta fadzlih.Ain dah merungut.Dahlah dipaksa bangun awal,lepastu habis solat subuh dia terpaksa turun bawah bantu mak mertuanya.Heehehe biasalag nak ambil hati mak mertua.

"Kenapa abang?Anything goes wrong?"Pelik ain tengok fadzlih.Apa yang salahnya.hmm.
"Ni tolong abang ikat tie.Sayang kena belajar ikatkan abang.So,takde la abang nak minta mama pakaikan kan"Kata fadzlih lalu mengenyitkan matanya pada ain.Ain dah tersenyum walaupun dia sebenarnya nak tahan senyum tu.Aish hubby aku ni,sweet sangat kadang-kadang.Tapi tak la sweet betul hahaha.

"Ok dah siap.Dah jom turun abangku sayang."Kata Ain.Dia nampak riak wajah fadz yang agak terkejut dengan kemahiran dia memakaikannya tie leher..heheh dulu pun pandai sebab tolong ayah.hmm.

Hati fadz berbunga-bunga apabila ain panggil dia sayang.Ala walaupun sekali je,dia dah bersyukur.Sehari selembar benang,lama-lama jadi kain tau.heeheheh

SORRY YE KALAU SIS BUAT STORY TAK BEST..biasalah saya budak baru belajar.ok thanks yg baca tu.



my dear, Mr hubby | √Where stories live. Discover now