Bab 11

4.3K 133 2
                                    

"Ain,husband kau memang di rumah je la kalau time macam ni?"Soal Fiya tiba-tiba.
"Kau sibuk apesal?kalau dulu yala,sekarang dia dah ada kerja.Dia jadi pensyarah sementara je sementara aku masih study" Kata Ain selamba.

"Di U mana?entah-entah di U kita ni"Kata-kata fiya menimbulkan persoalan dalam benak fikiran ain.Iya tak iya.Dia tak tanya pun.Ape laa!

"entah la fi,aku tak tanya.Lupa pulak nak tanya"Kata Ain.

Fiya hanya menggeleng.Masak dah dengan perangai Bffnya itu.

********

So,hari ni semua student happy sebab Miss Feline tak boleh datang.Tapi,kegembiraan itu hanya sementara apabila seorang lelaki masuk dan berkata "Okay...So I'll be replacing your Miss Feline.So I hope you'll cooperate with me.My name is Fadzlih Hakimi.I'm from Malaysia." lelaki itu memperkenalkan dirinya tanpa diminta.

Ain yang dari tadi Khusyuk baca wattpad,kini mengalih perhatiannya kepada pensyarah baru itu.Oh My Allah!! Tu kan fadzlih?!

Ain terkejut.Begitu juga dengan Fiya.Si sengal tu terkejut sebab pensyarah tu handsome sangat!hahha apa daa

"Weyh ain.Istighfar!Jangan terCrush dengan encik pensyarah ni tau.He's mine.Kau dah ade suami.hohoho!"Seloroh Fiya berkata.Ish tak sedar langsung.

"He's my husband.Fadzlih Hakimi bin Haqq Furqan."Kata ain selamba pada Fiya.

Fiya dah nak pengsan dah ni!Dia hanya memandang ain bersilih ganti dengan fadzlih yang kelihatan lebih mesra dengan student lelaki.

🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌

MAJLIS kenduri tahlil arwah nek pah selesai.Tetamu yang datang dijemput menjamah selera.Maklumlah,mereka datang waktu maghrib.Solat Maghrib jemaah,Isyak pun sama.

"Assalamualaikum Aunty" Riana memberi salam pada Datin Falisya dan besannya.

"Waalaikumussalam..eh Riana..bila balik Malaysia?" Soal Puan Hasliza.Dia bukan tak tahu apa yang terjadi di antara sinriana dengan anaknya.cuma malas nak mengungkit perkara yang lalu.

"1bulan Dah aunty.Bulan depan mungkin Ri pergi Mesir.Stay dengan along kat sana.Lagipun Kak Amalina pregnant."Kata Riana.Air muka Puan Hasliza dah berubah risau.Risau kalau c riana ni nak buat sesuatu kat rumah tangga anak dia tu.

"Kamu buat apa kat sana?" Soal Puan hasliza."Tolong jaga kak long.Ri dengar Fadz pun kat sana kan.Kebetulan pula." Riana tersenyum gedik pada 'Mertua'tak jadinya itu.

"Hmm oklah aunt.Ri nak balik.Btw,the food is delicious. And Datin I'm sorry for your lost." Dia kemudiannya berlalu.Puan Hasliza saling berpandangan dengan besannya.Pelik dan tertanya-tanya apa lagi yang Riana ni nak buat.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Tangan Ain direntap dari belakang.Terkejut beruk singa dia.Siapa berani kacau Ain,mesti orang tu nak penendang black belt taekwando Ain.ceeyhh.Perasan.hahahaha

"Sayang,tunggu la.Jom balik sama-sama"Kata fadzlih seraya menarik tangan ain sambil tangan sebelah memegang fail kerjanya.

Ain menghentikan langkahnya."Abang,lepaslah.Malu la orang tengok.Apa kata orang nanti.." Mendatar sahaja suara Ain.Merajuk la tu.Memang la merajuk,apa guna dia sebagai isteri kalau tempat kerja suami pun suami taknak share.

"Sayang...Ain..Look at me dear.Macam ni lah,sayang tak tanya pun abang tempat kerja abang.Haritu abang nak bagitau Ain terus cakap 'oh'.So ape nak cakap lagi kalau Wife sendiri tak kisah kan.Moreover,Kita ni husband and wif yang 'sah'.Kita bukan bermaksiat." Sengaja ditekankan perkataan Sah itu.Ain terdiam dengan penjelasan lebar Fadzlih.

Ain tunduk memandang lantai.Orang disekeliling dah hairan."I'm sorry,ok sayang.Dah jom kita balik.Lain kali jangan macam tu lagi ok?" Pujuk Fadzlih.Ain mengangkat mukanya lalu mengukir satu senyuman manis

MENTANG-mentang esok takde kelas,jam 10 malam pun mata Ain masih melekat kat tv.Biasanya,konfem tidur awal.

Kelihatan Fadzlih berjalan menuju ke arah sofa di mana ain duduk.Ek eleh,
main sedap je letak kepala kat riba aku.Gumam ain dalam hati.Walaupun kedengaran macam dia tak suka,tapi sebenarnya dia suka kalau hubby dia tu bermanja sama dia.

"Sayang esok takde class?" Soal Fadzlih sambil mendongak memandang muka Ain yang putih mulus itu.Ain menggeleng.Tangannya ligat bermain dengan rambut hitam milik suaminya itu.

"Hmm abang kerja kan.So,ain sendiri je la di rumah" Kata Ain sambil membuat muka monyok.Sunyi la dia.

Tiba-tiba bibir mungil milik Ain tu dicium Fadzlih.Ain terkejut namun reaksinya itu dikawal.Fadzlib sudah ketawa melihat reaksi Ain tu.Dia tau Ain malu sebab mukanya pun dah macam sos cili.Merah.

"Abang ni,apa ni.Bagi la warning dulu ke kalau nak kiss tu."Kata ain sambil mengusap bibirnya.

Fadzlih menggeleng-geleng kepalanya lalu baring semula ke riba Ain."Apela sayang ni.Apa salahnya.Dapat pahala lagi.Hehehe" Fadzlih hanya senyum macam kera sumbang.

"Hmm yelah." Kata Ain.Merajuk lagi la tu."Awak jangan la risau.Esok pun abanh balik awal.So,sayang tak kesunyian.And sayang bolehlah masak awal-awal." Ujar Fadzlih.Eh eh,bertuah punya suami.

Mereka pun sambung menonton cerita orang Arab ni.Entah ape dia cakap.Nasib Ada subtitle.

TO READERS

sorry la kalau story ni tak best.But thank you kepada yang setia membaca.

Staytune tau!

xoxo,fashove💕

my dear, Mr hubby | √Where stories live. Discover now