Bab 25

5.2K 124 2
                                    

6 bulan kemudian

"THANKS honey." ucap si suami kepada Ain.

"welcome.Dah rutin ain sediakan barang keperluan abang." ain melemparkan senyuman manis kepada suaminya.

"Honey esok last day exam kan?" soal sisuami sambil mengemas assignmentnya."Well..yes..why?" soal ain pula.

"honey..nak tak kita balik Malaysia lepas honey graduate?" soalan itu mengundang petir dan guruh di hati Ain.Malaysia.Tempat yang amat dirindui.

"Honey,abang tau yang honey kuat.Ain cakap ain dah moved on kan dari dia.So biarkan je la dia."

Ain kekal senyap.

"Honey..sampai bila kita nak rahsiakan perkahwinan kita.Abang..abang pun nak restu dari keluarga.Peduli lah apa orang nak cakap pun.Pekakkan aje telinga.Kita balik ye honey?" pujuk sisuami.

Perkahwinan mereka tanpa restu keluarga kerana family mereka pun tak tahu soal perkahwinan ni.Suami Ain mengahwininya kerana ingin menjaganya,memandangkan mereka di luar negara.Perkahwinan yang telah sah selama 4 bulan itu bahagia,tapi tanpa restu?Mesti tak complete kan.

"It's up to you..." dengan nada yang mendatar ain jawab lalu dia beredar meninggalkan sang suami yang mengeluh panjang.

Dia tahu ain masih terkesan dengan perkara yang jadi setahun lepas itu.Bukan senang nak MOVE on.betul tak?

************

"KAK ain bila nak balik?" soal khainisa yang sedang bersype dengannya.

"Entah la.Abang ada jugak ajak kak ain balik..tapi masih berat hati nak balik." ain berkata dengan muka toya.Khainisa hanya menggeleng mendengar jawapan kakaknya.

"Kak..sampai bila?"

"Apanya sampai bila?" ain pura-pura tak tahu.

"Sampai bila akak nak rahsiakan perkara ni?Your marrige akak!" kata khainisa tegas.Ain terdiam.

"Sampai akak sedia nak balik Malaysia.."

"Dahlah khai cakap tadi ada date dengan mizan kan.Amboii semenjak ada pakwe ni,sibuk memanjang.."

"Hehehe sorry la.Khai..khai nak buat persediaan untuk majlis pertunangan khai.So akak nanti kena balik lah eh.Hahahah" Khainisa gembira kerana kakaknya akan terpkasa balik jugak dek majlis pertunangannya.

"What?!tunang?!" terkejut keturunan beruk ain mendengarnya.

"Sorry tak bagitau.Tapi majlis tunang tu bulan depan.By hook or by crook you have to return.Mama akan paksa akak jugak.Hehehehe" khainisa tersengih kera sumbang.

Tidak lama kemudian talian skype dimatikan.Nak balik tak?nak ke tak?

Aish nanti lah baru fikir.Buat solat istikharah lagi baik.Dapat petunjuk langsung dri Allah.Takyah tanya manusia!

***********

MAKAN malam itu sunyi,tanpa sebarang suara pun yang keluar dari mulut sisuami mahupun Ain.

"Abang.." panggil ain lembut.

Sisuami memandangnya.Harap dah buat keputusan lah bini aku ni.Berapa hari aku tunggu,senyap je."Ain dah dapat jawapan.."

"Kita balik.."

Muka si suami bertukar ceria sebaik mendengar jawapan Ain."Betul ke?"

Ain mengangguk lalu tersenyum."Ain dah buat solat istikharah.Ain dapat petunjuk yang kita patut balik."

Lega mendengar jawapan si isteri.Akhirnya!Semoga perjalanan mereka dipermudahkan.

"Lepas ain exam kita balik.So ain packing la sikit-sikit eh,sekadar persediaan awal.."

Habis exam tu means lusa.Arghh tak lama lagi!

********

chapter ni agak pendek.So siapa suami ain?Suspen tak?Author pun suspen.hahaha.

by the way,apa yang jadi selama 6 bulan di seoul?macam mana eh dia jumpa suami dia?

xoxo

my dear, Mr hubby | √Where stories live. Discover now