HARI ni Riana akan mendaftar sebagai student di Universiti of Khaerah.Walaupun baru habis study kat UK,alasannya ingin further study untuk sijil master.Padahal,nawaitunya lain.
Kelihatan banyak pelajar baru dari pelbagai negara turut mendaftar sama.Habis mendaftar,mereka pun dibawa menjelajah U itu.
Tiba-tiba dia terserempak dengan figura yang amat dikenali.Huh,tambah sakit hati bercampur benci bila tengok perempuan ni.Dasar pengkhianat!
Dia menghadiahkan jelingan maut kepada gadis itu.Baru sahaja gadis itu ingin menegurnya,namun niatnya terbantut.Dendam di hati Riana masih ada.Apa yang gadis tu buat tak akan dia maafkan sampai bila-bila
Readers rasa siapa la perempuan malang yang dibenci Riana tu?mau tahu?so stau tune!😉
*************
AWAL pagi lagi fadzlih dah kelam kabut.Katanya dah lambat untuk kelas.Ain terpaksa ikut suaminya turun awal.Memandangkan class Ain hari ni sejam lagi.Alang-alang pula kalau nanti baru bertolak.
"Sayang I'll get going.." Kata fadzlih seraya menghulurkam tangannya untuk disalam.
"Take care..Nanti abang tunggu ain tau..Hari ni class ain kejap je." Mereka pun berlalu ke destinasi masing-masing.Ain pergi library.Fadzlih?ke kelas lah,kan dah cakap tadi😂😅.
Langkah Ain terhenti.Seseorang yang sangat dia rindui.Seseorang yang dulunya menjadi sandarannya ketika sedih,menjadi tempat aduannya.Namun itu dulu.Ain sekadar menjeling.Lalu pergi tanpa menegur sapa orang itu.Kenapa dia kat sini?takkan lah study dekat sini juga.Ya Allah tabahkanlah aku.
Di library memang senyap je semua orang.Ain memilih untuk membaca novel berjudul 'Sacrifice'.Sedih jugak la ceritanya.
Kat sini,kebanyakkan novel arab.So,english version is the only choice she has.Dia boleh je baca bahasa Arab,taoi tak faham.hehehe.
Asyik membaca,tiba-tiba dia didatangi oleh seseorang.Siapa ni?macam pernah nampak je..
"Assalamualaikum...may I sit?" Soal lelaki itu.
"waalaikumussalam..yes you may..ermm sir,may I know,have we meet before?" Soal ain kepada lelaki itu.Handasomenya.Dengan memakai baju biru lengan panjang dan dilipat lengannya,menampakkan dia seorang yang maskulin.
"Hahaha...Miss Ain,saya syed rafiq lah.Takkanla tak ingat dear...miss Ain" Katanya sambil memandang Ain dengan pandangan yang mampu mencairkan semua gadis.
"Oh ya.I remember you..ermm apa you buat kat sini?you study sini?" Soal ain.Saja untuk bual kosong.Awkward la katakan.
"Oh no.I pensyarah kat sini jugak.Cuma tak sama dengan fadz.Dia kan lecture bahagian medic." Terangnya.Ain hanya mengangguk lalu menyambung semula bacaannya.
"You ni cute lah Ain.Tulah sayang,you pilih Fadz." Kata-kata rafiq membuatkan Ain hairan.Kenapa dengan dia ni?
"Thanks la,I know I cute...ermm Rafiq,may I ask,awak ni orang apa ye?" Soal Ain.Ya,dia memang Curious sangat dengan keturunan si rafiq ni.
"Oh,my dad arabians,my mom malaysian.Kami pindah ke mesir sebab My dad ada company kat sini." Terangnya lagi.Ain sekadar membuat mulut 'O'.
Leka berbual sehingga tidak sedar yang kelasnya akan bermula 10minit lagi.Ain pantas meminta diri untuk ke class.
Rafiq pula menghantar langkah Ain dengan pandangan dan senyuman penuh makna.Harini class dia lambat,so rancang nak pegi library baca buku.Tapi dah jumpa Ain,apa lagi.
************
BUNYI e-mail khainisa mengejutkannya daripada lamunan.Siapa pulak e-maik dia awal pagi ni.Bukan lah awal sangat,dah jam 10 pagi dah.Si khai ni je yang lambat bangun.
Membuntang matanya melihat pesanan e-mail itu.Gembira tak terkata.Terus dia mendapatkan mamanya yang tengah memasak di bawah.
"Ma!!ma,ma,ma!!Khai dapat tawaran la!!Oleh UMS!" Kata khainisa teruja.Dato Wazir hanya melihat gelagat anaknya itu lalu meletakkan surat khabar yang dibaca ke tepi.
"Khainisa dapat tawaran?Alhamdulillah..Bagi papa tengok?" Kata Dato wazir.Khainisa menyerahkan Oppo A37nya kepada Dato Wazir.
"Dia kata pendaftaran 2 bulan dari sekarang.So,sempat la khai beli barang keperluan." Kata khai.Dato wazir mengangguk setuju."Alhamdulillah,anak bongsu mama ni dah besar dah.Bagus lah Khai dapat tawaran dekat UMS.Memang niat mama kalau boleh nak Khai study kat Sabah." Panjang lebar Datin Falisya menerangkan kepada anaknya.
"mama ni,memang betullah doa seorang ibu tu makbul kan" Tersenyum datin falisya melihat gelagat anaknya itu.
"Ehem...Boyfriend awak tu dah dapat tawaran study juga?" Soal Datin Falisya pada khainisa.Adui mama ni apelah,dia bukam boyfriend khai la.Kata khai dalam hati.Siapa lagi yang mama dia maksudkan kalau bukan Mizan.
"Malas lah nak tahu.Mama tanya lah sendiri.And ma,he's not my boyfriend ok.I moved on.Dahlah khai naik dulu,nak call kakak" Kata khainisa.Baik dia naik sebelum mama dia tu tanya benda lain pulak.Btw,moved on?Betul ke khai dah moved on?Readers rasa dia dah move on?so easy..
************
FIYA mencari kelibat si Ain ni.Batang hidung pun tak nampak.Dah lah dah lambat ni.
"Sir,I'm sorry for late." haa muncul pun si Ain.Baru tahu.Nasib la sir Azimuddin ni belum start amali.
"I'ts okay.I also haven't start yet.So get your lab coat and you mask with you google."Terang progessor Azimuddin.Hari ni mereka akan belajar cara bius manusia.Ain patuh dan terus mengambil posisi di sebelah Fiya.
"Fi,sorry lambat.Tadi aku jumpa orang sekejap." Tersengih-sengih Ain menampakkan giginya.Sebenarnya Ain ajak fiya breakfast semalam,suruh fiya tunggu dekat cafe kat bawah tu.30minit si Fiya ni menunggu tak muncul jugak kelibat Best friendnya satu orang ni.
"Haa patut pun kau rasa bersalah.Penat aku tunggu kau tau tak.Nasib la aku ni penyabar." Ceit.Perasannya fiya ni.
Ain memeluk lengan kawannya itu sambil tersenyum kambing.
Siapalah si Ain jumpa ye?sampai aku pun dia boleh lupa...tak pernah-pernah macam ni.Kata Fiya dalam hati.Penting sangat ke orang tu?To readers tercinta😄,
thanks kepada yang sentiasa setia follow story SMH ni.Jangan lupa vite and comment.Do follow authors jugak ya😉
And again,my apologies kalau chapter ni tak best or sewaktu dengannya.😊thanks kepada yang support!😉Guys,don't forget untuk baca 'Dendam 'by me ok😇
xoxo,love
Fashove💟
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...