MASUK je ke dalam bilik, fadzlih ternampak ain menekup mukanya dengan bantal burgernya 🍔.Apa yang si Ain buat lagi ni.Dah kenapa ni?
(comel kan bantal Ain tu.Senyum je,tak macam Ain tu.)
"Ain?What are you doing?are you okay?" Soal fadzlih sejurus naik ke katil.
Ain menggelengkan kepalanya sahaja.Fadzlih cuba meraih bantal yang ditekup ke mukanya itu.Kelihatan mata Ain merah berair.Nak kata sakit mata,pun tidak.Menangis?takkan la...
"Sayang?why?tell me.."Fadzlih terus memeluk Ain dalam dakapannya.Belakang Ain diusap.Ain menangis teresak-esak,menangis semahunya.Sakit hatinya,sedih.
"Okay,jusst cry.Luahkan segalanya.Jangan simpan.Nangis la sepuas sayang."Kata Fadz.Ain apa lagi,kalau sudah dapat green light,memang dia nangis semahunya.
5 minit berlalu
Baru tangisan Ain semakin berhenti.Fadzlih memulakan bicara."Ain,dear look at me.Why?Cerita kat abang..." Fadzlih memegang kedua pipi mulus milik isterinya itu.Dipandangnya anak mata isterinya itu sedalam-dalam.
"N..ne..nek pah,a..abang.Nek pah dah meninggal..Mama dengan papa bukan reti nak bagitau Ain.I hate everyone!" Tersangkut-sangkut ain bercakap kerana sisa tangisannya.
"Sayang,tak bagus tau benci family sendiri.Derhaka.Ain,maybe they have their own reasons.Sayang tak boleh berfikiran pendek je."Pujuk Fadzlih lembut.Ain menatap wajah suaminya itu.Entah kenapa,bila dalam keadaan sedih,marah sekalipun,bila dia tatap wajah suaminya hatinya menjadi tenang.Setenang tasik.
Dihadam kata-kata suaminya itu.Ada betulnya.Namun egonya tetap mengatasi dirinya."I'm sorry.Ain tak tahu la.Ain marah sangat.I need time to heal from everything.I hope they understand.I hope you understand." Kata Ain.Sengaja ditekankan 'you' tu.
Fadzlih memgangguk faham."Okay.Then you should rest.Abang nak pegi buat kerja sikit.Sayang rehat ye.Arwah nek pah pun mesti tak nak sayang macam ni." Pujuk Fadzlih lagi.Sempat lagi dia menghadiahkan ciuman di dahi Ain and of course on her lips.
************
BUNYI bell rumahnya menjerit minta dibuka pintu apartmentnya itu.Siapa la yang kacau tidur aku ni! Alangkah terkejutnya Riana,melihat dua figura yang amat dikenalinya.Kak long and Alongnya
"Assalamualaikum..Riana Qaseh..may we come in?" alongnya dah sebut nama penuh tu,konfem kena ceramah.Riana sebenarnya kalau boleh nak halau je abang dia tu keluar.Tapi apakan daya,tak berani.Cakap je banyak,action?tak berani langsung.And dari mana diorang tau apartment Ri?Mesti Suzy yang bagitau,suzy tu BFF Ri.
"So what are you doing here in the early morning?Ri masih nak tidurla..along ni..."Rungut riana.Muka alongnya,Farid,serius sangat.Hish menakutkan.Kak long pula dari tadi cuba menenagkan suaminya.What happen?
Farid dah berdiri dari tempat duduknya "Ri,listen to me carefully..Ri bohong dekat ummi dengan walid kan?Riana Qaseh,tak cukup lagi ke hal yang Ri buat 5tahun lalu tu.Ri,please just go back to Malaysia.Apartment ni biar along yang urus.Just go Ri.Poor mom and dad." Farid sedaya upaya menasihati adiknya itu.Namun segala nasihat itu hanya masuk telinga kanan keluar telinga kiri.
Riana pun turut bangkit."Shut the hell up along..I know what I am doing..So you just atur your wife ni and get the hell out of my house."Teriak Ri.Marah.Nah nampak sudah kuda belang si Ri ni.Hell sana hell sini.Masuk ke dalam hell baru tau.
pak!Satu tamparan di pipi dihadiahkan buat Ri daripada along tercinta."How dare you along?!!I hate you soo much!!From now on,you're not my brother anymore.Get out with this bloody bitch!!" Marah Riana membuak-buak.Ditunjuknya kak longnya yang dari tadi memilih untuk mendiamkan diri.
pak!Satu tamparan lagi."Who's the bloody bitch?fine,ri.Kalau itu yang Ri nak,Ri buatlah.We'll get the hell out of your life!!" Farid sedih bercampur marah akan sikap Riana yang menghina isterinya itu.Sekaligus sedih sebab Ri nak putuskan hubungan persaudaraan mereka.Bergenang air mata Farid.Tinggal tunggu masa nak jatuh je.
Mereka pun keluar.Sempat lagi Farid menghadiahkan jelingan tajam pada Ri.Riana terduduk lalu menangis sepuasnya.
'Apa aku dah buat ni?Along..maafkan Ri...Ni semua sebab along lah halang Ri..' kata riana dalam hati.semua kenangan bersama alongnya diimbas kembali.Semua manis-manis belaka.
Tapi hari ni,sebuah sejarah pahit terjadi di antara mereka.
************
"Abang,Sya risau la.Kelmarin,sya dah bagitau ain,dia terus matikan panggilan." Adu Datin Falisya pada suaminya yang khusyuk menonton berita.
"Darling,don't worry,tahulah si Fadzlih tu nak buat apa.He's her husband,he knows what to do with her." Pujuk Dato wazir lembut.
Datin Falisya sekadar mengangguk.
Banyak yang dia nak risaukan sebenarnya,pasal Riana,budak yang besannya sempat cerita haritu.Pasal Kes ain ni lah."Ling,do you think we should tell Ain about that matter?" Tiba-tiba saja datin falisya bertanya.Dato wazir mengangkat keningnya.Tak faham.
"Ala yang itu." kata datin Falisya lagi.Terus Dato wazir mengangguk.Okok dah faham dah.
"It's up to you.But I think better dont.Tunggu Ain habia study." Jawab dato wazir.Yes!good answer.Kata datin falisya dalam hati.
Dia pun rasa begitu tentang hal itu.Risau lagi.Haih.Patutlah uban pun makin banyak,semua benda nak risau.
To readers,
ok done chapter 13!😋
Thanks kepada yang setia membaca SMH ni! So lepas ni,baca la pulak 'Charming,mr.dud' .Mesti korang tak menyesal.My apologies kalau chapter ni bosan or tak best.Don't forget to vote and drop ur comment!😊😉
xoxo,love
fashove💕💕
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...