Bab 20(part2)

4.3K 85 4
                                    

KELIHATAN ain tertawa saat lelaki itu membuat lawak.Fadzlih jadi panas hati.Langkahnya dilajukan menuju ke arah Ain dan Rafiq.Riana sudah tersenyum sinis dan membuntuti langkah fadzlih dengan gaya gedik.

"Assalamualaikum.." Aindan rafiq serentak mengangkat muka dan memalingkan ke arah fadzlih dan riana.

Ain berdiri kerana terkejut dengan kehadiran suaminya."Eh abang!!kebetulan abang kat sini..duduk lah" Ain memepelawa Fadzlih untuk duduk di sebelahnya tapi yang duduk lain pulak.Siapa lagi kalau bukan gadis gedih sedunia anda itu.Hahaha

"Thanks honey...ehh fadzlih duduk lah sayang" Riana sengaja melembutkan suaranya supaya kedengaran manja.Rafiq hanya tersenyum tawar melihat scene itu.

Muka Ain sudah masam mencuka.what?!!Sayang kau panggil laki aku!!kau tunggu!!.

Lunch pada hari itu berjalan lancar,tapi bagi Riana dan rafiq sahaja.Ain dan Fadzlih sudah menarik muka masam mencuka masing-masing.

SEJURUS tiba di rumah,baru hendak melangkah ke bilik,tangannya ditarik oleh seseorang dari belakang."Kenapa awak keluar tak bagitau abang?!" Tiada sudah panggilan sayang buat Ain.

"Heh!Yang awak tu dating dengan Riana apasal?!Siap panggil baby honey sayang lagi!!" Kini tubir mata Ain sudah diberati dengan tangisan air mata.Fadzlih mengeluh berat.Dicapainya kedua-dua tangan ain lalu dikucupnya."Sayang,abang tak kisah sayang nak keluar.Tapi..kenalah minta izin sama abang.Kan abang suami sayang."

Ain melepaskan genggaman tangan fadzlih lalu berlalu ke dalam bilikmya.Kedengaran pintu bilik dihempas kuat.Arghhh serabut nyaa.

******************

"So ade apa you nak jumpa?" Riana pelik akan gerangan yang ingin berjumpa dengannya.Tadi lunch kan dah jumpa.Apesal nak jumpa lagi.

"You nak fadzh?" Rafiq menyoal sambil menghirup carrot juicenya."Yes of course.Why?" Riana mula meletakkan minatnya dalam conversation itu.

"Good.I nak Ain.I percaya yang kita akan dapat kemahuan kita jika kita bekerjasama.So do you agree?" Rafiq menyatakan hasrat sebenarnya.Kini belang rafiq mulai timbul."Wow!!you kan bestfriend fadz.Sanggup ke nak khianati dia?" Riana menduga syed rafiq yang kini sudah tersenyum sinis.

"I nak dia rasa apa yang adik I rasa.So nak ke tak?kalau tak You boleh chaw?!" Kali ni rafiq agak mengeras.Tanpa berfikir masak,riana terus mengangguk dan mereka berbincang tentang rencangan mereka diikuti dengan tawa jahat yang meletus.
_____________

GITAR miliknya dipetik dan memainkan lagu john legend 'all of me'.Dia sanggup duduk di hadapan pintu biliknya sambil menyanyi demi memujuk sang isteri.

Dihayati lagu itu sedalam-dalamnya.Ain menangis tatkala mendengar nyanyian syahdu suaminya untuk memujuk dirinya yang ego.Rasa kasihan mula menyelubungi diri.

Setelah nyanyian Fadzlih kian menyepi,ain membuka pintu biliknya.Kelihatan Fadzlih masih dengan gitar kesayangannya.

"Abang berdiri lah" Ain menarik lembut lengan suaminya."Ain minta maaf okay?Ain janji tak buat lagi.Abang pun jangan biarkan mana-mana perempuan ngorat abang lagi tau." Air matanya jatuh tatkala dia dibawa ke pelukan hangat fadzlih.

"Okay.." sepatah sahaja dia menjawab kerana ingin meluahkan rindunya pada ain meskipun tak sampai sehari pun ain merajuk.Entahlah,terasa dirinya itu makin manja.Biarlah isteri jugak bukannya haram kanss.

PAGI tadi Riana call Fadzlih tiba-tiba.Katanya apendiksnya sakit.Fadzlih memang maklum yang Riana memang ada sakit apendiks.

"Sayang abang jalan dulu eh.Kawan abang emergency lah.Dia sakit apendiks" Fadzlih segera mencapai Iphone 6 dan kunci keretanya.Ain mengangguk lalu menghantar suaminya yang sudah macam lipas kudung itu dengan rasa tidak sedap hati.

Setibanya dia di kondo milik Riana,dia menekan loceng di luar rumah itu berkali-kali.Kelihatan riana yang sudah terbongkok-bongkok memegang perutnya.Tiba-tiba dia terjatuh,pengsan.Sudah tiada cara lain,fadzlih mendukunv riana dan membawanya ke dalam biliknya.

Riana yang hanya memakai lingerine itu membuatkan fadzlih tidak selesa.Namun apa boleh buat kan.Kehadiran seseorang di rumah itu langsung tidak disedari dek Fadzlih.

"Fadz...fadzlih...fadzlih sakit laa" Riana yang kian sedar dari 'pengsan'nya meraung nama fadzlih dan memegang bahagian apendiksnya.

"Err Ri,kita pergi hospital eh" Niatnya hendak mendukung riana terbantut saat riana menarik badannya sehingga dia terjatuh atas badan perempuan gedik itu."please just a moment.It's damn hurting" Saja riana membuat suara menggoda dan memeluk leher fadzlih erat.

Fadzlih sudah hilang kata-kata dan entah kenapa dia membenarkan sahaja riana berbuat sedemikian.Setelah hampir 10minit berpelukan,riana melepaskan tautan di leher fadzlih."Fadzz..tolong ambilkan air kat dalam fridge tu.Botol mineral." Fadzlih akur lalu menuju ke dapur.

Riana meneguk air itu Rakus lalu menyerahkan pada fadzlih."Minum lah sikit.Mesti you penat sebab terpaksa bangun awal demi I" kata riana sambil buat muka 1 sen.Eleh perasannya Malaysia.

"Thanks.." fadzlih mengambil botol itu dari Riana lalu meneguknya rakus seperti riana kerana terlalu haus dek bilik riana yang panas ni.Takde aircond ke bilik minah ni.

Tidak lama kemudian,terasa matanya kian memberat.Makin berat..makim berat dan akhirnya dia tertidur atau lebih jelas lagi,pengsan.

Riana yang juga sudah tertidur itu terbangun dek terasa pipinya ditampar lembut oleh seseorang."Ape ni?..dia dah kena ke?" Muka riana berubah riang setelah melihat fadzlih yang lena dibuai mimpi di sebelahnya.

Dia dan lelaki itu tertawa jahat kerana rancangan mereka akhirnya berjaya.
_________

so,korang rasa apa yang Ri akan buat?Macam mana Ain?

Jumpa in next chappy guys.Sorry lambat eh.

Don't miss👇
-Mr.tengku's Bae.
by Niadhy

xoxo

my dear, Mr hubby | √Where stories live. Discover now