Bab 28(part2)

5.6K 107 5
                                    

TETAMU yang tak dijemput namun terpaksa dijemput masuk.Sebagai seorang tuan rumah yang baik lagi murni,fiqri menjemput hakimi dan riana masuk ke dalam rumah mereka meskipun ain membangkang.

"Abang..Dinner kita?" manja ain bertanya.

"Next time okay?Kita ganti dengan emmm apa yah?" fiqri tersenyum nakal kepada ain dan ain sudah memahami maksudnya.

Ain lantas memukul lembug lengan sasa fiqri untuk menghentikan imaginasi nakal suaminya itu.

"okok honey.Jom kita turun.Abaikan negatif vibes dan layan mereka sebagai tetamu.Okay?"

Sebuah kucupan lembut dan kasih dihadiahkan buat ain di dahi.

********

"SORRY la ganggu date along dengan ain" ujar hakimi.

Ain memandang riana yang dari tadi ralit memandang fiqri dengan pandangan yang 'Wow he's damn hot and I want him'.

Sedar akan perlakuan isterinya,fiqri berdehem dan mengembalikan ain sekaligus riana ke alam nyata.

"Btw,korang kenapa datang malam-malam ni?" soal fiqri masih dengan senyumannya.Perkara lalu diketepikan dahulu.Apa yang terjadi tempoh hari tidak menjadi tembok diantara dia dan hakimi.

"Kitaorang datang ni sebab ibu suruh.Dia suruh kitaorang hantar ni..ayam masak kari dan ayam goreng.Yela manatau la kan ain takde masak kononya atau 'takpandai' masak!" sinis riana berkata.

Turn naik ain menahan marah didada.Pehal pulak minah ni.Sengaja menguji iman aku ke?

Marahnya hilang tatkala fiqri meraih tangannya dan digenggam erat.

Hakimi siap menjeling maut ke arah riana yang sememangnya celupar nak kena penampar!!

"Sebenarnya ibu nak kitaorang minta maaf sama along dan ain atas yang berlaku temph hari." ucap hakimi seakan-akan tidak ikhlas.

"Eh takpe lah.Biasa je.Emm tu je ke?"

Dalam hati fiqri berkata 'adoii cepat lah korang berambus.Aku nak dating dengan wife pun tak aman'

"Haah.Ermm cantik juga eh rumah along" puji hakimi lalu terpandang gambar perkahwinan fiqri dan ain.Akad nikah je.Tu pun biasa² je.

"Jomlah sayang.Kita balik.Rumah besar macam ni tapi panas la.Takde air-cond ke?" riana siap mengipas² kan tangannya lagi menunjukkan betapa panasnya dia.

"Excuse me?Bukan takde air-cond.Saje je nak melatih kau tu untuk terbiasa dengan panas dunia.Panas dunia ni tak dapat dibandingkan tau dengan panas akhirat?Kalau kau nak tahu,air-cond kat rumah ni berlambak lah."
Ain tersenyum sinis melihat budak gedik tu dah merah muka menahan amarah.

"Eh kimi dengan ri balik dulu lah ye along.Maaf sebab dah kacau" ujar hakimi lalu menarik riana keluar dari rumah alongnya.Terkedek-kedek perempuan tu berjalan dek high heels mengalahkan chopstick tumitnya.

*********

"Honey janganlah macam tu lagi eh?" pujuk fiqri.

"Abang tak nampak ke dia hina rumah abang yang tersergam indah ni?Dia seolah-olah hina abang yang bersusah payah tau cari duit nak dapat rumah ni?" Ain masih utuh dengan pendiriannya.

Tak diakui fiqri memang agak tersentuh la dengan ain namun apa yang dilakukannya itu tidak wajar.

"Abang tahu honey.Remember silent is golden.Orang yang hebat biasanya diamkan diri mereka meskipun caci makian buat mereka setinggi gunung." Nasihat fiqri.

Akhirnya ain ter-deep sendiri dengan kata² suaminya.Haa ambik kau ain.Tula ikut lagi cakap syaiton laknatullah tu!

"Oklah ok.Ain sorry.Lepas ni ain tak buat lagi.Ok?" ain mengalah.

Dia menarik selimut menutupi keseluruhan badannya.Tiba² terasa badannya dipeluk dari belakang.

"Jom teruskan date kita!"

Membuntang mata ain mendengarkannya.Belum sempat membalas kata² fiqri,lampu terus dimatikan dan terasa dirinya diterkam serta-merta.

>>>>>>>>>>

Alhamdulillah part 28 dah.Kalau boleh author nak buat sampai part 30+ je.

by the way thanks for the 5k+ readers.

And please sokong junior sayangku mr Hubby ni

Dia Encik Gula

xoxo,Niadhy

my dear, Mr hubby | √Where stories live. Discover now