PAGI yang indah di kota Mesir.Pagi-pagi lagi,Ain dah siapkan Fadzlih sarapan.Pagi ni dia takde class.Tengah hari baru ada class.Di Malaysia sekarang ni maybe dalam jam 1pm.Kat khaerah baru jam 7.
"Abang!Bangun la!Pegi basuh muka,lepastu keluar,sarapan"Ain penat membangunkan suaminya itu.Haih penat sangat nampaknya.Akhirnya,dengan seberat berat hatinya,fadzlih pun bangun dari tidurnya.
Ain dah siap sediakan minuman kegemaran fadzlih yang dia dapat tahu daripada mak mentuanya.
Mereka pun duduk di meja makan sambil bersarapankan roti chese panggang.
"Ain sayang,malam ni tidur dengan abang lagi eh?Nanti ada 'someone'lagi di bilik ain tu."Kelihatan Fadzlih suda tersengih-sengih.
"Ish,dah la..Orang bukan sengaja pun.Malam ni,ain tidur dekat bilik depan la.Fikir orang nak sangat tidur dengan dia.."Bebel ain."Tak takut ke.Semalam,bunyi guruh sikit je dah takut.Langsir terbang pun kata hantu.hahahahaah"Ejek Fadzlih.Haa berlagak betul.
throwback
Tuk tuk tuk tuk tuk!!!!
kedengaran master bedroom fadzlih diketuk kuat berkali-kali.Siapa ni?Tkkan la Ain,tadi sombong tak nak tidur satu bilik.
"Abang!!!!ain masuk ehh!!"Terjerit-jerit Ain di luar bilik Fadzlih.Sia terus serbu masuk ke dalam master bedroom itu.Lalu dia baring di atas katil king milik suaminya itu sambil mukanya ditutup guna bantal.Aik?apesal dia ni?
"Ain,kenapa?are you okay?kenapa macam takut je ni?" Soal Fadzlih bertalu-talu.
"Ain tidur sini eh malam ni,ada guruh la tadi,lepastu ain rasa macam ada somone di bilik tu.Dah la abang anggap je ain takde,ke tidur je kat lantai tu."Kata ain.Aih main sedap je kau suruh suami kau tidur atas lantai.Ain ain.
"Hmm yelah.Dah tidur la.Sini takde hantu,yang ada abang je"Kata fadzlih.sempat lagi mengusik isterinya itu.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
"THANK you aunty sebab dah tolong khai balik hotel."Ucap khainisa dengan sopan santun lalu mengucup tangan Puan Miza,mak kepada mizan.Haih nama pun hampir sama.
"Eh ape ni nisa,panggil mama je.Kan nisa ni 'bakal' menantu mama" Ujar Puan Miza seraya menghadiahkannya satu senyuman yang...Misteri.Ape ni?tak mungkin la dia 'bakal'mother in law aku.Hesh!
"Ma ni,malu la khai tu.Dahla khai,naik la bilik awak.makin lama awak kat sini makinla awak diusik oleh mama ni."Kata Mizan.Khainisa pun menurut lalu meminta diri untuk naik ke biliknya.Ape daa kau ni.
Sesampai di tingkat biliknya,dia ternampak Qistina dan ibunya sedang berbual di satu ruang tamu di tingkat itu,khas for guest katanya.
"Khai!!!Ya Allah!!Kami kira kamu tu dah kena culik ke apa ke!!"Kata Puan delilya cemas."Khai kau tau tak,nen pah masuk hospital,jatuh."Khabar qistina pada Khainisa.
Jantungnya ibarat mau pecah.Ya Allah!!Nenek!!bolehnya aku lupa!!!
terjatuh setitis demi setitis air mata milik khainisa itu."Ya Allah,qis!!please bawa aku pergi jumpa nek pah..Auntyy please!!"Rayu khainisa sambil menangis teresak-esak.
Qistina dan ibunya saling berpandangan."Baiklah jom.Tapi khai kena janji jangan buat bising tau,buat malu je.Dah jom.."Ajak Puan Delilya
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
"Sya,mak nak minta tolong.Call kan Ain boleh tak?Mak rasa rindu dengan dia la"Pinta Nek pah.Lantas Iphone 7plus milik Datin Falisya dihulur.
Tak sampai beberapa minit,ain dah jawab panggilan telefon dari nek pah itu."Assalamualaikum,ain..Ape khabar ain kat sana?...emm oh nenek baik je Alhamdulillah.Ni ain,nek nak pesan,belajar rajin-rajin tau,jaga solat,jaga suami,apa pun yang terjadi,dalam rumah tangga wajib ada Kesetiaan,kepercayaan,pegangan.Belajar bagus-bagus ye.Nek pah nak minta halal semua benda yang ain dah bagi,nenek minta maaf ye...Ok lah nek pah nak berehat ni...Ok....Waalaikumussalam" Rasa sebak di dada nek pah menyebabkan air matanya gugur.
"bu,dah la.Jangan sedih eh.Nanti Insha Allah kita dapat jumpa Ain juga.Bukan jauh sangat,mesir je."Pujuk datin Falisya.
Dato wazir dah tertidu siap berdengkur lagi di atas sofa berdekatan ish ish.
Tiba-tiba sahaja pintu bilik wad nek pah dibuka kasar membuatkan datin falisya dan nek pah terkejut.Dato wazir apalagi,dah terduduk dah.
"Neeeekkkkm!!!!Khainisa nak minta maaf.Khai betul-betul tak sengaja lupakan nenek.Khai sesat!!khai minttaaaa maaf sangat nek"Kata khainisa sambil memeluk erat tubuh nenekknya itu.
Nek pah mengusap belakang khainisa dengan penuh kasih sayang.Nek pah ni,walaupun garangnya kalahkam singa,mulut kalahkan laser,tapi penyayang."Takpe khai.Nenek yang nak minta maaf sebab susahkan khai." kata nek pah.Khainisa lantas menggeleng laju.
"Dahlah tu khai,haa kamu makan la dulu.Ada maggie cup ayam kat situ tu ibu letak.Dah,jangan nagis,perkara lepas jangan diingat"Pujuk datin Falisya.Marahnya pada khainisa pun reda.Dia tau anaknya itu tak sengaja.
haihlah anakku.Macam mana lah nak study kat overseas kalau kat sini pun sesat.
sorry yah pendek.Acctually exam just around the corner.So,wish me luck.
love,fashove!!
jangan lupa baca 'One month for her'by me!! :):):)
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...