Ain sedih jugak melihat keberangkatan Ibu,papa,nenek ngan khainisa pergi Umrah.
Dahlah minggu depan diaorang balik,Esok lusa dia dah nak balik Khaerah dah.Apa daaa diaorang ni,cuba la ambil masa yang sesuai..Hehe siapa suruh kau kawin awal.
"Hakimi,kamu jaga isteri kamu tu baik-baik tau.Dia tu memang macam tu."Ujar ibu kepada Fadzlih.
"Haa,kamu tak payah la manjakan c Ain ni sangat.Nanti manja betul susah....kamu tu Ain bangun awal sikit,masak sarapan buat suami..."Bebel Nek pah.
Ain hanya diam,tak seperti biasa.Dia berasa seperti seolah-olah inilah conversation terakhir bersama nenek tersayangnya.Hmm."Okay nek,roger.Ain dah bangun awal dah ni.Nek,ain minta maaf tau kalau ada salah silap ain selama ni.Esok lusa,ain nak balik khaerah dah.Tak sempat Jumpa.Ibu,pa,khai ain pun sorry jugak ehh.."Ujar Ain lalu memeluk satu-satu ahli keluarganya itu.
"Bye...."Kata ain.Fadzlih memegang kedua-dua bahu isterinya itu.Dilihatnya mata Ain sudah memerah namun air mata ditahan supaya tidak jatuh.Dah time macam ni masih ego lagi.Haih.
❤❤❤❤❤❤❤
Di kereta,hanya lagu dari corong radio kedengaran.Ain pula membatu,tengok pemandangan luar je dari tadi.
"Sayang,jangan la sedih.Jangan fikir yang bukan-bukan eh.Kita doa yang terbaik untuk diaorang.Sekarang ni,kita nak pergi beli barang keperluan yang nak bawak ke khaerah kan..Sayang catat la apa yang nak dibeli." Pujuk Fadzlih.Ain memandangnya,sayu.hmm sedih sangat tu.Tapi bila diaorang kat sini,tak pandai nak hargai.Tsk Tsk Tsk!
"Hmm yelah..Abang pun nak beli jugak ke?"Soal Ain sambil menyenaraikan barang-barang yang perlu di Iphone 7 nya."Mesti la Ain sayang oii,nanti barang abang tak cukup,abang ambil ain punya,sayang marah.Hmm.."Kata Fadzlih.Ain berfikir sejenak,betul jugak cakap dia tu.Dia nak guna losyen Cocoa butter ain sikit je,dah kena bebel ain.
Kedekutt!!.hehehehe
❤❤❤❤❤❤
"Mak kenape ni?"Soal Datin Falisya pada nek pah,hairan,kenape pulak mak mentua dia ni nangis.
"Tak tau la sya,mak berat hati nak tinggalkan Malaysia ni,terutama Ain.Mak rasa macam ni last mak jumpa Ain..."ujar nek pah,sebak.
"Alahai mak ni,jangan la cakap macam tu.Kita doa yang terbaik untuk Ain dengan kita.Semoga segalanya dipermudahkan ye.Dah mak jangan sedih,kita serah semua pada Allah..."Pujuk Dato'Wazir lembut.Dia pun sebenarnya tak sedap hati.Hmm takpelah,mungkin ni permainan syaitan.
❤❤❤❤❤❤❤❤
Tengah asyik baca sinopsis novel yang dibawa...Tiba-tiba..
bukk!!
"Auch!!Ape ni jalan tak pakai mata!!"Marah Khainisa pada seorang lelaki yang tidak sengaja melanggarnya.
"Maaf cik,saye tak sengaja.Salah cik juga la,baca buku sambil jalan.Sepatutnya tengok depan la.."Bebel lelaki itu.Khainisa dah naik berang.Dia angkat mukanya,rasa nak bagi penampo je.
Bila tengok...
"Eh,Mizan!!!Aw....awa...awak buat ape kat sini?"Soal Ain terkejut beruk singa beruamg semuala.
FLASHBACK
"Assalamualaikum,Zan..."Sapa Khainisa dari belakang.
"Waalaikumussalam....eh Khai!!!Weyh,aku jumpa korang nanti eh..Ok bye...Ade apa Khai?"Soal Mizan Qayyum pada Khai.
"Errr....Zan aku ada something nak cakap kat kau lah..Pasal.."belum sempat khainisa jawab,Mizan memintas."Oh pasal haritu eh..Haa ape dia,macam penting je..Haritu kau cakap nak bgitau lepas habis Spm..ok go on,I'm listening.."Kata Mizan lalu mempelawa Khainisa untuk duduk di bangku station bas itu.
"Acctually zan,A..ak..aku suka kat kau dari dulu lagi.Aku luah feeling aku ni bukan sebab nak harap anything dari kau,tapi just to relieve my feelings.I start to love you zan,aku cuba untuk move on tapi...you know it's hard...Tak pela aku balik dulu ye..Aku minta maaf kalau aku ada salah..Assalamualaikum.."Ucap Khainisa.Dia tak sangka dia dapat keberanian yang luar biasa ini.Ya Allah bantu la aku ni.Khainisa berjalan laju menuju ke arah Pak mat yang sudah menunggunya di kereta.
"Khai!!!aku balas lagi la!!Tunggu laa!!....." Terjerit-jerit Mizan memanggil Khainisa yang berjalan macam berlari dah.
Back to the scene
"Eh,Khainisa!!"Teruja betul Mizan bila dapat jumpaa err pengarang hatinya selama ni.hehe
"Maaf I got to go.."Kata Khainisa.Mizan terkelu seketika.Hmm makin hari makin manis la c khai ni.Hehe Astaughfirullah.Zina Mata.
Thank you pada readers.Teruskan membaca.Hope you like it.
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...