Bab 21

4.5K 89 1
                                    

KRING kring kring!

Telefon rumahnya menjerit minta tolong diangkat.Dengan rasa malas dan mengantuk,seribu daya dia cuba melangkah untuk menjawab panggilan itu.

"Assalamualaikum...haluu?"

Krik krik krik

Ni yang buat hatinya panas ni.Telefon main-main yah!Ain memang panas kalau orang mempermainkan dia."Helloo?!!Who's there?" Suaranya mula meninggi.

Aih baik letak.Pap!Kuat hentakan telefon rumah itu dihempas dek Ain.Kali ni bukan telefon rumahnya,tapi handphonenya.

Beep

beep

beep

beep

Bertalu-talu notification masuk dalam handphone Ain yang comel tu.'Mr.Hubby💕'.Aik banyaknye whatsapp!

'Ain please come here.Abang tak tahu nak buat apa dah ni.'

'Apflex kondominium,room 2992,second floor'

'cepat sayang!!Kawan abang kritikal dah!Faster!!I need you'

Kelam kabut ain dibuatnya setelah membaca whatasapp itu.Dia sempat capai tuding syria dengan handbag yang berisi barang penting je.

BERHATI-HATI ain me cari alamat bilik yang dihantar itu.Baru nak tekan loceng rumah tapi pintu itu kelihatan tidak tertutup rapat.

1,2,3.Dikiranya selipar yang berada di rak kasut itu.Maknanya ada 3 orang lah ni.Ok Bismillah."Assalamualaikum.." Masuk rumah orang mestilah kena sopan.Ya dak?
Kedengaran bunyi tapak kaki menuju ke arahnya.Dia memandang jejaka di hadapannya itu atas bawah atas bawah.

"Rafiq?Mana fadzlih?"

"Er...awak buat ape kat sini?" Huh mulalah drama king kita ni nak berlakon.Action!! "saya datang nak tolong kawan fadz.Katanya sakit.Emergency."Ain menjawab polos.Kesian dia sebab dia sekarang ni hanya menjadi boneka bagi permainan mereka.

"Oh macam tu.Fadz ada kat atas.Ada hal.Dia tak apa.Awak baliklah.Nanti dia akan menyusul,katanya masih ada hal nak diuruskan." Ain sekadar mengangguk lalu menghempukkan punggungnya ke sofa empuk itu.

"Awak tak nak balik ke?" Rafiq sengaja menduga cik Ain yang degil nak balik tu.Ain menggeleng.

Secara tiba-tiba gegendang telinganya mendengar desahan halus dari bahagia atas.Ain mendongak lalu memandang Rafiq yang turut memandangnya.

Tanpa memperdulikan Rafiq,dia terus ke destinasinya,iaitu ke atas.Asyik mencari punca suara itu,dia terjumpa sebuah bilik di corner.Pintu bilik itu kemudiannya dikuak sedikit.

Alangkah terkejutnya dia apabila melihat Riana yang sedang berbaring di tepi fadzlih dan kelihatan seperti dia..kepenatan,berkeringat.Kalau dah macam tu,faham lah apa dah jadi.Rafiq si munafik tu tiba-tiba muncul and be like "Ain!!Are you okay?Dah dah jom.Abaikan je diorang.Kan saya dah kata balik."

Rafiq memandang wajah ain yang sudah dibanjiri dengan air matanya.Dia sebenarnya agak simpati juga la.Terlampau sangat ke plan diorang ni?Jahat sangat ke?Takpe demi mendapatkan Ain,Abang Rafiq sanggup larggh!

Ain terus berlalu dan melanggar badan hot Rafiq itu.Rafiq menunjukkan tanda ok,beres pada Riana yang kini sudah berbaju.
____________

Sungguh lidahnya kelu untuk berkata-kata.Dia sakit.Tak sanggup."Ri,dahlah honey.Calm yourself honey." Rafiq cuba memujuk Ain yang masih menangis melihat scene tadi.Maafkan kakanda sayangku Ain.I janji ni sementara je.Aku akan bahagiakan kau Ain.Bukan Fadzlih.But me.

"isk isk isk...sam..sampai hatikan..di..dia buat..saya macam ni!" Teresak-esak ain mengadu kepada Rafiq.

Rafiq memberhentikan keretanya."Dah dah jangan nangis." Rafiq mengambil kesempatan dalam kesempitan pulak.Dia bawa Ain ke dalam pelukannya.Happynya dapat dekat dengan buah di hati!!

"Saya tak nak awak berduka sebab fadz.Dia tu memang tak guna.Dari dulu lagi.." Kini Ain meleraikan pelukan mereka.

"Means?"

Rafiq mengeluh berat.Terimabau kenangan masa lalu.

"Dulu,adik saya,Rafiya pernah jatuh cinta dekat fadz.Tapi fadz?Dia mempermainkan cinta adik saya.Adik saya kini tinggal di hospital mental di Malaysia.Nasib ada keluarga kat Malaysia.Sakit Ain.Sakit bila melihat keadaan adik saya.Sebab tulah saya terkejut plus kesian bila awak pilih fadzlih.Ni lah sebabnya.Dia tu tak guna!" Rafiq memukul-pukul stereng keretanya.

Kini Ain pula mengusap belakang Rafiq.Aik mentang-mentang dua-dua sedih,jadi batas pergaulan dilupakan lah yer.Huh!!.

"Hmm dahlah.Baik kita lupakan jer semuanya.Kan?"

"Saya nak balik Malaysia.Esok juga.Saya nak minta tolong hantar saya.Boleh kan?"

Rafiq menjongketkan keningnya.Good plan my dear,good plan."Boleh aje.Saya nak ikut?"

"aik?!Sibuk je"

"Biarlah.Dah beli tiket?"

Ain menggeleng.Hmm bagus sangat la tu.Dapat beli satu kali.hahahaks.

"Saya hantar awak balik.packing.Biar saya yang belikan ticket sekali.Ok?"

Ain akur dan akhirnya kereta mustang milik Rafiq membelah jalan raya Khaerah yang kian menyepi oleh kerana kini kian lewat malam.
________

Fadzlih terbangun dari tidurnya yang lena.Kelihatan baju yang dipakainya tadi tidak sama dengan baju yang dipakai sekarang.Cuak dah ni.

Dia turun ke bawah dan kelihatan Riana yang sedang memakai robe sahaja sedang menonton movie the twilight:breaking down 2.

"Ri?Awak buat apa kat saya?" Riana menoleh dan berjalan ke arah Fadzlih yang berdiri kaku.

"Awak tak ingat?awak yang paksa saya.Disebabkan awak,saya..saya bukan anak dara dah." Kata-kata riana cukup membuatkan Fadzlih terkelu.

no!tak mungkin la.Damn!!

Berderau darah fadzlih mendengar pernyataan Riana.Dia terus meninggalkan Riana yang masih tergedik memandang Fadzlih.

Ain?Tak mungkin..harap-harap tak..

**************

Niadhy

xoxo.

my dear, Mr hubby | √Where stories live. Discover now