AWAL pagi lagi fadzlih dah siap sedia nak pergi kerja.Dia upply Kekosongan pensyarah di Universiti Ain,tanpa pengetahuan Ain.Dah dia tak tanya,apa lagi,diam je la.
"Sayang,tolong jap ikat tali leher ni.Berbelit dah ni.." Kata fadzlih sambil menunjukkan tali lehernya pada Ain.Dia memang dari dulu,kalau ikat tie,mesti berbelit akhirnya.
"Hish,Abang ni.Ikat tie pun susah.Hmm marilah."Bebel Ain.Tapi tangannya tetap giat mengikat tali leher suaminya itu.
"Tak baik 'hish'sama suami,derhaka namanya tu.Tapi takpe la,demi isteri kesayangan abang ni.."Kata fadzlih sambil dicucuknya pinggang ain dengan jarinya.Geli la!
"Hmm yela.Ni makan dulu,ain ada class jam 10 nanti,so Ain pergi shopping dengan fiya lepas class eh!"Kata Ain.Fadzlih sekadar mengangguk,tanda dibenarkan.Yeayyy!!
"Ain,abang nak bagitau something ni...Ermm semalam i...."Belum sempat fadzlih menghabiskan kata-katanya,Oppo R9s milik ain menjerit,minta diangkat.
"Jap ehh.."Ujar Ain.Fadzlih membantutkan niatnya untuk memberitahu berita duka yang diterimanya itu.Semalam pun dia ajak Ain baca tahlil.Ain menurut sahaja tanpa banyak menyoal.
"Haa,ape yang abang nak cakap?Cakaplah"Kata Ain sambil menyuap sandwich cheese ke dalam mulutnya."Nothing lah.Okay,abang berangkat dululah ye.See u later dear"Kata fadzlih.Lalu dihulurkan tangannya pada Ain untuk disalam.
❤❤❤❤❤❤❤❤
SEPULANGANNYA mereka di Malaysia,Mereka disambut oleh keluarga besan mereka,Puan Hasliza dan Encik Haq.Sejurus terlihat kelibah Datin Falisya,Puan Hasliza cepat-cepat mendapatkan besannya itu.Terus dipeluknya.Erat.
"Sya,saya dan keluarga takziah dengan kehilangan sya ye.Saya harap sya kuat,semua ni terjadi sebab ada hikmah.Jadi,sya sabr ye."Pujuk Puan Hasliza akan besannya itu,sambil mengusap belakag Datin Falisya.
"Zir,takziah atas kehilangan kau.Alhamdulillah termakbul jugak hajat arwah kan nak pergi kat sana?"Kata Encik Haqq,cuba memujuk Dato Wazir syah.
"Tula haq,aku pun bersyukur sebab dapat tunaikan hajatnya.Walupun agak berat hati untuk kebumikam arwah kat sana sebab jauh,tapi Allah tunjukkan yang inilah yang terbaik.Terima Kasih." Ucap Dato Wazir.
"Makan lah Sya,masakan saya ni tak sesedap masakan sya...Ni sya,awak tak bagitau Ain ke pasal ni.Dia ada berhak untuk thu pasal hal ni." Kata Puan Hasliza.Dia lalu mencedokkan nasi ke pinggan suaminya.Mereka pun dinner sekali bersama keluarga besan mereka.
"Hmm,saya pun tak tahu lah Has.Saya takut,nanti Ain tu tak boleh fokus.Exam pun dah nak dekat.Saya fikir nak bagitau dia lepas habis study.Tapi macam melampau la pula" Adu Datin Falisya
"Insha Allah.Nanti sampai masanya,mesti Allah akan izinkan Ain untuk tahu.Jangan lah risau.Serah pada Allah je."Kata Encik Haqq.
Dato Wazir sekadar mengangguk,setuju dengan apa yang diperkata.
💩💩💩💩💩💩💩💩
"Wow!lamanye tak pergi sini" Kata Rania sendiri.Dia tiba di Kaisya Holdings,iaitu syarikat keluarga fadzlih.Tapi bukan parents dia la,more to uncle dia.
"Exxuse me?who are you?cikk..." Tanya Qiram,P.A fadzlih.Ya dia lelaki.Sebab fadzlih ni kalau boleh taknak PA dia Wanita.
"Miss Qaseh Rania.Emm siapa di office sekarang yah?"Tanya Rania
"Sekarang ni..emm...Boss Fiqri.Kenapa ye?" Soal Qiram.Dia kenal sebenarnya dengan Qaseh ni.Perempuan silam boss.
"Hmm nothing.Dia keluar lunch kan?I ada bagitau dia I nak datang.Dia cakap tunggu di dalam je." Bohong Rania.Si Qiram ni bukan senang nak ditipu.
"Takpe la cik.Cik boleh tunggu sambil duduk kat sofa di pantri tu or cik boleh balik." Tegas Qiram berkata-jata.Ceh.Biasalah P.A..
Rania mendengus kasar.Dia pun berlalu ke pantri.
Tidak lama kemudian,Fiqri dah balik dari lunch.Dengan gaya gedik diva Malaysia,dia terus meluru ke arah office fiqri,dan masuk tanpa dijemput.
"Astaughfirullah...Eh,Rania?!Terkejut saya..hmm nak apa?"Soal fiqri acuh tak acuh.Dia terkejut dengan kemunculan Rania yang masuk ke officenya tanpa izin,tanpa bunyi.
"I nakla jugak rasa office fadz ni.Yela,dia kan my future Husband.So,Tak salah kan."Katanya tidak malu.Ish dahlah baju tak cukup kain.Dengan gaya jalan ala-ala model,dia berlalu ke arah kerusi kerja milik fadzlih.Fiqri,Abang sulung fadzlih,hanya memerhati gelagat perempuan kuno ni.
"Eh perempuan.Kau dengar sini.Jangan pernah kacau rumah tangga adik aku eh!Kalau tak,hidup kau akan hancur.Kau faham?Don't you dare!"Marah Fiqri.Tersentak Rania dengan kelakuan fiqri itu.Namun dia tetap berlagak chill.
Dia kemudian berdiri."Eh you dengar eh!Nothing can stop me!Understand.Apapun yang jadi,I tak kesah.Yang penting I dapat Fadz balik!" Gertak Rania lalu keluar dari office mewah itu.Fiqri hanya menggelengkan kepalanya.Dia tak faham apa yang Rania nak sebenarnya ni?
TO READERS.
jgn lupa baca ff saya 'kasih syahada'and 'one month for her'.
staytune with mr.hubby.!
jgn lupa vote,drop your comment and follow me to get more interesting story!love yaa!
xoxo,fashove🙋
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...