MAKAN malam hari itu sekali lagi berjalan seperti 'biasa'.Maksud 'biasa' tu hancur sebenarnya hahaks.
"Zafran!kenapalah zaf hancurkan lagi peluang bonda nak dapat menantu ni" Puan Sri Ziela mulakan sudah bebelannya.Haih macam mnalah tak bebel kalau sudah hampir 3 tahun misinya mencari menantu tidak tercapai.
"Bonda relaks la,kitkat kan ada" Zafran menghulurkan kitkat kepada mamanya.Puk!Dipukul lengan sasanya itu.Aik biasanya boss besar ni ambil je.hahaha sentap la tu.
"Bonda,come on la.Tak nampak ke macam mana dia nak sangat kat 'harta' zaf bukan diri zaf.Kalau betul dia nak kat zaf kenape dia tak boleh terima zaf seadanya?" Zafran cuba menduga mamanya.Puan Sri mengeluh berat.
Sebenarnya zafran acah-acah cakap yang dia takkan dapat harta Tengku Uzman sesen pun kerana sudah dingap kesemuanya oleh alongnya,tengku Danial.Apa daa.Terbuntang mata Puan Sri dan tengku Uzman dengan tengku Danial sekali.Misha,bakal 'menantu' tak jadi puan sri sudah pengsan.
Nampak benor tak ikhlasnya."Bagi membuktikan kata-kata zaf tadi.Ayah akan serah seluruh aset Tengku's Holdings dengan along kecuali zaf dapatkan isteri dalam tempoh umur 29 tahun zaf.That means,after we celebrate your bornday,and you can't get a wife,then all the aset 'bush' gone" Kali ni zafran pula yang hendak pengsan.
Macam mana pulaklah dia nak cari isteri yang bukan mata duitan,harta.Tapi 'mata' zafran.Hahaha cehh.
"But yah-..." belum sempat habis bercakap,Tengku Danial mencelah."Takde alasan lagi kau dapat bagi adikku sayang.You better faster if not...hahaha" Tengku Danial tertawa jahat melihat muka masam mencuka adiknya itu.
Tengku zafran yang sudah sentap terus berlalu ke biliknya.
"Abang tak rase ke yang abang stirct sangat?" Puan Sri ziela cuba memastikan yang keputusan hubbynya itu betul."In Sha Allah.Kalau saya tak buat nanti awak pulak membebel kat saya sebab dia tak dapat isteri." Kata-kata Tengku Uzman disambut dengan tawa anak sulungnya.
"Haa Danial kamu tu pun satu.Baliklah rumah,kesian Raihana tu sendirian.Darah manis tak bagus tau ditinggal-tinggal." Puan sri Ziela sudah menjeling tengku Danial.Ada pulak nak tinggal Isteri yang tengah berbadan dua kat rumah.Sendiri pulak tu.Malam lagi tu.Hahaks
Tengku Danial mencebik lalu menyalam kedua orang tuanya dan meminta diri untuk pulang.
_______________PAGI-PAGI lagi Tasnim sudah berangkat ke tempat kerjanya,iaitu popular bookstore dengan skuter Vespa kesayangannya.Acctually tempat kerja sementara.Tasnim tengah menunggu panggilan dari Universiti untuk bidang master.
"Tasnim oh tasnim kenapa engkau lambat?" kedengaran suara Miza a.k.a mizan bernyanyi lembut.Eleh nak menyindir la tu."Eh pondan!diam lah!!bukan selalu pun aku lambat." Miza ni pantang dipanggil 'pondan' walaupun itulah hakikat sebenar dirinya.
"Ishh!!kau ni.Aku bukan pondan la.Aku ni bakal jadi girl tulen tauu" Kata Miza sambil membelek-belek kukunya.Tasnim membuat muka toya lalu berlalu meninggalkan mamat pons yang perasan itu.
"Assalamualaikum kak bunga ross...sorry eh lambat" Tasnim tersengih-sengih ketika berhadapan dengan managernya, kak ros.Nasib la kak ros ni baik."takpe..dah.kamu tolong kak ros susun stok novel english yang baru tu eh." Tasnim mengangguk seraya berlalu ke arah yang kak ros tunjuk seketika tadi.
Tangannya yang sedang ligat menyusun buku terhenti tatkala mendengar seseorang sedang memanggilnya."Ya encik?boleh saya tolong?" tasnim mengangkat mukanya dan memandang lelaki di hadapnnya itu.Oh My Allah!!Ni manusia ke bidadara syurga?!!
"Saya nak cari novel english.But seems like you are busy rowing them" Tasnim tersentak daripada khayalannya setelah mendengar suara seksi bidadara syurga itu.
"Err..eermm..takpelah encik cari dulu.saya boleh sambung nanti.Excuse me.." Tasnim meminta diri lalu pergi ke arah kaunter membantu Miza yang sibuk melayan pelanggan.Almaklumlah popular book store memang sibuk hampir setiap hari.Kans popular konon.hahahaha.
Lelaki itu menghantar pemergian tasnim dengan senyuman di hati.Tapi muka kekal macho.
Kefokusan Tasnim terbantut tatkala terlihat bidadara itu menuju ke arah kaunter.Tanganya terkaku seketika.
"Hello Malaysiaa??" Miza melambai-lambaikan tangannya di depan tasnim yang masih merenung bidadaranya itu.Lelaki itu tersenyum herot.Terpikat lettew.
"Hoii!!" Terinjut bahu Tasnim dek terkejut dengan si Miza ni."Dah dah cepat sikit kasi masuk buku-buku tu.Customer dah tunggu" Tasnim mempercepatkan tangannya memasukkan buku-buku itu.
"Thanks beauty" lelaki itu sengaja mengusik tasnim dengan mengenyitkan matanya.
"Kau ada something ke dengan abang seksi tu?!" Miza kelihatan geram melihat scene itu."Kalau ade kenape?"
Miza mengepal-ngepalkan tangannya.Tasnim dah lari sambil tertawa.Apa la macam budak-budak betul.
____________Encik Tengku dan snow white😴
Support ye guys!
Saksikan kisah diorang ni tau.Rugi tak baca😝
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...