MALAYSIA!!Lega rasanya hati apabila selamat tiba di Malaysia.Tapi sepanjang perjalanannya hatinya sebak,sedih,rasa bersalah turut hadir.Tapi bila dikenang semula kejadian malam itu menambahkan sahaja remukkan di hati Ain.Sungguh dia terkesan dengan perbuatan mereka itu.
Sejurus mengambil bagasi mereka,rafiq menghantar Ain pulang ke pangkuan ibubapanya.
"Thanks fiq...It's great to get to know you" Rafiq tersenyum mendengar pujian Ain.Kini rasa bersalahnya pada Ain makin bercambah.
"Saya minta maaf ya Ain manalatau saya banyak salah kat Awak."
"Eh taklah.Awak dah banyak tolong saya.Ada waktu saya sedih.Saya tak tahu macam mana nak balas budi awak.Kalau boleh jangan bagitahu fadz saya kat Malaysia."
"Ok"
SEJURUS tiba di rumah,Datin Falisya dan Datuk Wazir terkejut dengan kepulangan anak mereka.
"Ain...cuba cerita kat mama.Sayang ade masalah ke?"Ain mengeluh berat.Mengapa mulutnya terasa berat untuk bercerita dengan mamany namun dia rasa dia patut beritahu mereka.
Dari A sampai z ain bercerita tapi stop kat S kejap sebab nak ambik nafas.hehehe."betul ke fadz buat macam tu kat ain?" Datin Falisya hanya ingin kepastian yang sebeanar.Beriya-riya ain mengangguk sehingga meyakinkan kedua ibubapanya.
___________"SHIT!!kenapa tak angkat ni?" Fadzlih mendengus kasar.Sakit hatinya apabila terkenang surat daripada Ain.
To,My Mr.Hubby
Saya minta maaf sebab tak bagitau awak yang saya pergi.Saya mohon izinkan saya. Saya sayang awak sangat-sangat lebih daripada nyawa saya sendiri.Saya cuma nak tenangkan diri dan baiki hati saya yang hancur ini.Sakit,remuk hati saya bila saya nampak dengan mata saya awak dengan Riana.Saya tak tahu yang hati awak masih kat dia.Cuma saya nak nasihat jangan rosakkan anak orang.Cuba dengan cara baik,maksud saya..kahwin dengan dia kalau awak betul cintakan dia.Saya izinkan tapi saya nak awak lepaskan saya.
your wife,Ain
Surat itu diremuknya lalu dibuang ke dalam tong sampah.Argghh serabut dunianya tanpa isteri tercinta.Riana?ini semua pasti angkara riana.Kunci keretanya dicapai berserta dompetnya.
KELIHATAN Riana sedang tersenyum ke arahnya.Dia pulak?muka kalah singa.
"Kenapa you buat I macam ni?"
Riana dah agak dah.Orang di sekeliling memandang ke arah mereka tapi tak faham cakap melayu jadi lantaklah.
"You relax okay?dah minum dulu jus ni" Jus yang dihulur itu ditepis.Panas sangat hati Riana sekarang ni.
"Fadz.You nak tahu cerita sebenar.Yang sebenarnya,I selamatkan you dari perempuan jalang yang you sanjung Tu.You tau tak dia ada affair dengan Rafiq?Tula dia balik Malaysia sekarang.Dengan siapa?Syed Rafiq!"
Terkelu lidah Fadzlih.Rafiq?
"You jangan na-..."
"I tak reka cerita fadz.Trust me just once.Kalau you tak percaya,then it's up to you.I tak rugi apa-apa pun.."
Fadzlih mendengus kasar.Meja makan yang tak bersalah itu ditumbuknya sehingga mengejutkan orang di sekelilingnya.
Dia harus selesaikan masalah ni.Ya Malaysia I'm coming.
PADA pagi itu,dia akan berangkat ke Malaysia bersama dengan gedikers tu.Riana la.Urghhh!!
Sampai sahaja kat Malaysia bukan reti nak balik rumah,tapi fadzlih nekad untuk terus bersemuka dengan isterinya.Riana hanya mengikuti ke mana sahaja fadzlih pergi.Kali ni tak pula fadzlih rimas.
"assalamualaikum!!" salam diberi sebelum berlalu masuk ke dalam rumah agam datuk wazir.Datuk Wazir sekeluarga yang sedang bersarapan di anjung depan rumah itu terkejut dengan kehadiran Fadzlih.
Ditambah pula dengan kehadiran gadis 'soSIAL' itu."Waalaikumussalam..fadzlih?!!buat ape kat sini?" Datin falisya kini memandang Riana yang sedanv mengipas-ngipas dirinya dengan tangan mulusnya tu.Nampak sangat malas bekerja.
"Fadz nak bincang dengan Ain." Ain dipandang seketika.Gadis itu hanya menundukkan mukanya.
"Haa bagus lah tu.Dapat selesaikan salah faham ni" ujar Datuk Wazir.Dia yakin semua ni mesti salah faham.Kali ni ain menurut dan hanya mengikut langkah fadzlih menuju ke bilik Ain.Riana?nak ikut tapi dilarang oleh Datin Falisya.Haa baru tau.Sibuk aje kerjanya.
"kenapa ain macam ni?Ain sanggup tikam belakang abang?" Ain terkejut lalu bangun untuk membela nasibnya.
"Abang cakap apa ni?!!Bukan kah abang yang tikan belakang Ain?Abang berzina dengan Riana depan mata Ain abang.Selama ni ain memang tak pernah memuaskan abang?sebab ain ni tak seksi?tak menonjol?tak hebat?tapi ain ada maruah la abang.Atau abang dah ketagih sangat?haa?"
Pap!!
Buat pertama kali satu tamparan hinggap di pipi Ain.Merah akibat tamparan suaminya.Hatinya yang pecah bertambah pecah menjadi halus,sehalus mikrooranisma.Kecil serpihannya namun menyakitkan.
"Ain Sharmiela.......Aku..aku ceraikan kau dengan talak satu..Terpulanglah awak nak cakap apa.Tapi kita dah takde apa-apa dah.Nanti saya sediakan dokumen cerai." Fadzlih yang sememangnya sudah panas hati,senang je ayat tu keluar dari mulutnya.Dan dia tak sangka.Sebak di dada ditahan.
Meluncur air mata Ain mendengar lafaz itu.Terimbau kembali segala kenangan mereka.Walaupun tak banyak kerana Ain masih study and busy,tapi manis.Hwarghhh!!!
Dia tak sangka perkara ni berlaku.
"Abang.." terhenti langkah fadzlih."Halalkan makan minum Ain.Maafkan ain atas semua dosa Ain.Izinkan Ain untuk panggil abang,'abang' untuk kali yang terakhir.Ain sayang abang." Ain mencium tangan fadzlih walaupun tahu yang mereka kini bukan lagi mahram.Urghh sedihnya hidupnya.
Fadzlih hanya menurut dan air mata lelakinya kini tumpah.Cepat-cepat diseka sebelum ain nampak.Tak macho la lelaki nangis bro!!
Dia menyentuh kepala Ain sdan scene ini sama ketika acara pembatalan wudhu ketika mereka akad nikah.
Selepas itu,Fadzlih berlalu keluar dan terlihat Datuk Wazir dan Datin Falisya berdiri di hadapan bilik itu.Baguslah kalau diorang dah tahu.
"Ma,pa.Fadz minta maaf sebab tak dapat jaga amanah papa dengan mama.Fadz minta diri dulu." Dia menyalam 'bekas' mentuanya itu.
Datin Falisya dah mengalirkan air matanya.Tambah laju air matanya ketika melihat anaknya yang sudah terduduk di lantai.
*********
Sedihnya guys!!Fadzlih ni ego kan?
Dahlah.Cheer up for Ain and jumpa di bab seterusnya.tata👋
xoxo😉
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...