Sebulan berlalu
SETIAP permulaan pasti ada pengakhirannya.Begitu juga dengan pergaduhan,pasti ada penyelesaiannya.
Hari ini,Ain terbuka hati untuk mengajak Riana berjumpa di oldtown cafe.
15minit menunggu minah tu,akhirnya muncul juga.Siap dengam sunglasses lagi.
"Haa apehal nak jumpa?" dengan angkuhnya riana bertanya tanpa memandang ain.
"kalau ya pun puan riana,duduklah dulu."
Riana mendengus kasar namun diturutinya juga.Kelihatan Frappy choclate blend kegemarannya telah siap dihidang untuknya.
Untuk dia?ain masih ingat ke fav drink dia?arrhhh abaikan je..
"Ri.Aku nak minta maaf sebenarnya atas apa yang berlaku 10 tahun lalu.Aku tahu kita bergaduh atas dasar lelaki.Tapi ri,tak wajarlah.Persahabatan kita dah lama,lepastu putus gara² lelaki.Aku taknak pun hakimi tu dulu,tapi kau yang salah anggap.Memang aku admire dia tapi taklah sampai nak rampas."
Kali ni Riana membuka kaca mata hitamnya dan memandang ain sedalam-dalamnya.
"I miss you ain.Aku rindu sahabat aku.Tempat aku mengadu.Ain,aku..aku cuma jealous dengan kau.Kau ni pandai,cantik dan sebenarnya aku banyak tahu tentang kau dalam diam tahu tak.Kau ni banyak peminat.Para fans kau dulu selalu bagi surat kat aku suruh bagi kat kau.Tapi aku bakar je surat² semua tu sebab aku jeles!!Hakimi selaku boyfriend aku pun selalu puji kau." Ujar riana dengan nada sedih.
Dia menyesal kerana memutuskan persahabatan mereka.Sangat menyesal.
"Ain..Aku sudah meruntuhkan rumah tangga kau. I'm sorry dear."
"Ri,past is past.Aku malah nak berterima kasih pada kau sebab hal tu aku jumpa fiqri.Mungkin hakimi untuk kau bukan untuk aku.Cuma aku sedih sebab kandungan aku gugur Ri.Tapi aku dah lama maafkan korang semua." ucap ain ikhlas.
Riana terkejut mendengar penjelasan ain."mengandung?gugur?!Ain aku minta maaf sangat" hampir menitis air mata riana akibat rasa bersalah.
Tak sangka kan."dah dah.Kita move on dan mulakan lembaran baru.Apa yang terjadi kita lupakan.Okay?" pujuk ain sambil mengusap tangan riana lembut.Bukan lesbian ok guys!!
*******
"Aik happy nampak?apa yang honey buat hari ni?" Fiqri menduga isterinya.
Ain tersenyum manis lalu memeluk badan sasa fiqri yang berpeluk kerana baru habis berjoging."Ain jumpa Ri hari ni"
"Ri?Qaseh Riana?" Fiqri meminta kepastian sama ada dia tidak salah dengar akan kenyataan isterinya itu.
"Nope.Ain berbaik dah dengan dia.Ain rindu sahabat ain yang lama.Lagipun kita kan sesama Islam,tak baik tau musuh-musuh ni." ucap ain lagi
"betul tu ho-" belum sempat meneruskan kata,ain tiba² meleraikan pelukan mereka lalu masuk ke tandas.
Kedengaran suaranya macam sedang muntah².Fiqri menjadi gusar apabila mendengarnya.
"Honey?okay ke ni?!"
Fiqri cuba merempuh pintu tandas namun tidak lama kemudian pintu itu dibuka oleh ain.Kelihatan wajah pucat lesunya akibat kehilangan banyak makanan dek termuntah tadi.
Baru nak bertanya ok ke idok,badan ain terasa berat,kepala seolah-olah berpusing.Dia rebah.Nasib baik fiqri sempat menyambutnya.
"honey?!Allahhuakbar!!"
************
"Encik fiqri tak usah gusar.Nanti bila puan ain bangun baru kita dapat kepastian dari puan ain ok" pujuk doktor hensem itu.
Seketika kemudian,ain tersedar dari pengsannya.Doktor dan nurse pantas mendapatkannya.Fiqri pula?Dia tertidur di sofa di office doktor hensem itu.
"Puan,saya nak puan check kencing puan guna benda ni.Nadi puan ok,semua ok.Takde tanda keracunan atau apa² yang merbahaya.Err nurse tolong iring puan ni"
Ain melihat kit yang diserahkan kepadanya.Pregnancy test?Pregnant?
Meskipun dia tidak yakin,namun diturutinya sahaja arahan doktor.Setelah memastikan keputusan ujian itu,akhirnya doktor hensem mengistiharkan ain mengandung 3 minggu.Maklumlah tak boleh check pakai mesin lagi,so pakai pregnancy kit je la.
"Alhamdulillah.Syukur kan honey.Tapi doktor,kenapa isteri saya ada haid minggu lepas?" fiqri mengerutkan keningnya.Doktor ni palsu ke benor.Ain siap ada haid lagi minggu lepas.Ape ni?!
"oh Itu.Hal tu disebabkan oleh persetubuhan yang dilakukan oleh suami dan isteri.Memang akan keluar darah la sebab kandungan puan pun masih baru.Masih nak sesuaikan penempelan dia." doktor hensem itu siap tersengih lagi.
Fiqri membuat mulut 'O' dan dia baru mengetahui fakta ini.Ain pulak malu tak terhingga."Macam tu ke doktor.Jadi masih boleh on ke walaupun isteri saya mengandung?"
Kali ni doktor tu tak sengih tapi ketawa.Ain mencubit manja lengan fiqri.Ape punya soalan daa!
"Encik fiqri ni kelakar la.Tu masih boleh on encik.Cuma jangan ganas sangat la." sempat lagi doktor tu mengusik nakal.Ouch malu lah I!!
"Ermm doktor,takde ape² lagi kan?"
"Takde puan.Puan boleh ambil ubat² puan di kaunter depan tu eh." kata doktor tu.
Ain pantas menarik fiqri keluar sebelum apa benda lagi dia nak bagitau doktor tu.
Kedengaran lagu 'sayang' oleh faizal tahir kedengaran di corong radio.Lagu ini dituju khas untuk sesiapa sahaja yang memiliki anak.Dan semestinya untuk anaknya.
"Thank you honey.Untuk pengorbanan honey yang sanggup tampung benih abang." ucap fiqri lembut lalu meraih tangan ain dan digenggam erat sambik sebelah tangan memegang stereng kereta."Sama².Ain tak kisah abang.Ain lagi gembira mengandungkan benih abang.Kita sama² besarkan anak kita ye."
Fiqri mengangguk gembira.Sekarang dunianya seolah-olah tiada yang lebih penting daripada ain dan....zuriat yang bakal lahir.Kebahagiaan yang sukar dikecapi.
Inilah kebahagiaan cinta selepaa nikah maybe.Atau cinta yang halal.
Readers semua,ain nak nasihat ni.Perkahwinan saya mungkin tak gembira.Namun semua itu ujian buat saya.Agar saya sedar dan kuat.
Terima kasih Allah kerana telah menghadirkan Fiqri dalam hidup ain sebagai seorang suami dan insan yang senantiasa membimbing ain.Dan Hakimi?sebagai seorang insan yang pernah mencurahkan cinta dan sayang untuknya seketika dahulu.
Masing² dah boleh move on.Tapi nampaknya hakimi macam nak pasang satu lagi jer.Hahahaha.
Dan terima kasih kepada Allah kerana menyatukan dia dan Riana kembali.Sahabatnya.Jangan lah readers jadi macam kitaorang.Jangan berpisah sebab lelaki.
-----------TAMAT---------
Maafkan atas salah silap saya selama ni.Maaf chapter akhir meraph kerana mata sembap dek menangis😭.Tapi saya harap korang enjoy.
Kalau tak puas hati dengan ending comment,so author akan buat baru.
See u guys in next story.
Manala tau ada 'My dear,Mr Hubby' book two.
Siapa nak?hahaha
by the way,support 'Dia,Encik Gula' ye.
Ni cerita pasal Tasnim Adelina dan encik gulanya iaitu Tengku Zafran.Nak tahu siapa diorang?Nak tahu kisah diorang?Baca la hanya di wattpad Niadhy.
Assalamualaikum W.B.T
saya doakan semua readers panjang umur dan sihat selalu.
BYE!!
XOXO💙
{nantikan epilog}
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...