Bab 18

4.3K 105 2
                                    

SECARA tiba-tiba jantung riana berdegup kencang.Macam nak pecah pun hado.Membuntang matanya melihat figura manusia yang cukup dikenalinya itu.Fadzlih Hakimi.Oh My makin up la dia ni lepas aku tinggalkan dia.Hehehe.

"Hye Fadzlih.Good morning." Dengan muka tak malunya tu Riana pergi sapa Fadzlih.Fadzlih terkejut melihat kehadiran Riana.Dia tengah syok bersembang dengan pensyarah yang lain ada pulak yang kacau line.And orang tu ialah Riana.Sweetdream fadzlih dulu namun kini bertukar jadi NIGHTMARE.

"Eh...Ri-..Riana?What are you doing here?Aren't you supposed to be in Malaysia?" berkerut dahi fadzlih.Pelik betullah minah ni dari tadi duk usya aku dari atas sampai bawah lepastu repeat balik.

"Excuse me miss Riana.I got to go.I'm a busy person.It's great to see you." Fadzlih mula berasa tidak selesa dengan pandangan mata Riana tu.Baeu saja nak buka langkah tangannya direntap oleh Riana."My dear Mr.Fadzlih.Memandangkan awak sibuk,boleh tak kita jumpa kalau you free?" Riana mengedip-ngedipkan matanya.Nak goda la tu konon.Euuw please la.

"We'll see.And please let your hand off.Kita bukan mahram okay." Fadzlih lalu menghayunkan kakinya nak masuk ke kelas tanpa dan sempat lagi menjeling Riana yang tersenyum kambing sorang-sorang.Eh jap,memandangkan diorang kat Khaerah so senyum unta la.hahahaha.Unta lagi cute kot berbanding Riana.

"Bukan mahram eh.Fine.Aku akan buat sampai kita akan jadi mahram.Masa tu memang puas la aku nak sentuh kau ka cium.Muahahahaha" ketawa jahat Riana terhenti tatkala bahunya ditepuk oleh seseorang dari belakang.
"Weyh Qi,you ni buat I terkejut je.Bagilah salam ke apa ke.Ni tak orang tengah feeling ni tau" Eleh suruh Qiara bagi salam tapi dia?Datang-datang je 'Hye'.Tsk tsk tsk!.

Qiara tersengih-sengih macam kera sumbang."Sorry lah Ri.Yang kau syok sendiri ni pun kenapa.Aku nampak ketawa sendiri macam orang gila.Wayar otak kau putus ke?kat mana?" Qiara membelek-belek kepala Riana lalu tangannya itu ditepis.Pecah berderai ketawa Qiara melihat reaksi Riana plus kejadian dia ss tadi.Syok sendiri.

"Hish dahlah.Baik aku masuk kelas.Kita ada class kan dengan Mr.Syed hensem tu daripada layan sengal macam kau ni.Bye!" Riana menghentak-hentak kakinya sambil beredar meninggalkan Qiara yang masih bersisa ketawanya.Macam budak-budak betullah diorang ni.Haih.

"Riana wait for me!" Qiara berlari terkocoh-kocoh sambil memegang perutnya yang sakit itu dek lawak pasal Riana tadi.

***********

Beep beep beep..beep beep

Oppo R9s Ain menjerit minta diangkat.Nampaknya Ain betul-betuk tidur mati.Masuk deringan kali ke-13 Ain terbangun.Terpisat-pisat dia menggosok matanya yang masih kabur dek taik mata.

"Siapa pulak lah yang menganggu tidur aku ni!!" Hatinya panas sungguh apabila tidurnya dikacau.Pantang 10 keturunanannya kalu tidur dkacau!

1 missed call from
Hubby💕

Membuntang mata Ain.1 je missed call dari Fadzlih.Argghh!!Memang dia nak aku merajuk juk juk agaknya.

12 missed call from
Ibu💟

Tanpa dia sedar,dia menghela keluhan berat.Sampai bila dia nak macam ni.Sesungguhnya dia faham kenapa diorang buat macam tu.Tapi malangnya ego tetap mengatasi dirinya.Arghh serabut.

Baik solat daripada terus menyerabutkan diriku ini.Selesai tunaikan solat sunat taubat.Ain pun membuat tahlil sendirian untuk nek pah memandangkan hari ni dia ponteng class.

Ting tong!

Handphone Ain berbunyi tanda notification masuk.Ain abaikan saja dan meneruskan doa tahlilnya.

Ting tong!
ting tong!

Siape lah mengacau kekhusyukanku baca doa ni.Haih!Dia membaca pesanan whatsapp yang dihantar daripada suaminya.

'Where are you?Takkan pasal hal tu pun nak ponteng kelas'

'Ain!give me a call now!'

'I'm sorry sayang,just give me a call back please.Abang risau pasal sayang ni.Kalau ada something happen bagitau abang.'

Sekali lagi keluhan berat dilepaskan.Dia menekan 'power off' lagi untuk mematikan Telefonnya itu.Tadi dia buka pun sebab nak set alarm.

JAM 1:30 tengah hari.Fadzlih sepatutnya dah balik.Tuk tuk tuk!Haa panjang umur.Ain pun pergi membuka pintu untuk membenarkan suaminya masuk.haih takde kunci spare ke.

Walaupun merajuk Ain tetap menyalami tangan Fadzlih."Sayang sekejap.." Belum sempat Ain melangkah ke bilik,fadzlih lebih pantas mendapatkan tangan Ain.

Ain menjongketkan keningnya sahaja."Please listen...Come." Mereka pun menghenyakkan punggung mereka di sofa empum itu.Ain menundukkan mukanya sahaja manakala fadzlih merenungnya penuh rasa bersalah.

"Sayang..look.I'm sorry for everything all right?I know I'm wrong but I'm sure you understand.Abang tau sayang tak suka ditipu.But,nobody like being defeated.Tapi situasi ni kami terpaksa honey.Please...forgive me...forgive us.." Fadzlih mengangkat dagu Ain untuk memandangnya.Kelihatan tubir mata Ain sudah diberati dengan Air mata.

Lantas Ain dibawa ke pelukan hangat Fadzlih.Nyaman rasanya apabila berada dalam pelukan itu.Macam biasa,Ain kalau dah dibagi greelight atau dipeluk atau sewaktu dengannya memang tambahlah dia luah tangisannya itu.Hwargg!Hwarghh!

"It's okay.Abang faham.I'm sorry.Abang janji tak buat lagi okay.Insha Allah." dia mengusap belakang isterinya itu penuh kasih sayang lalu dicium ubun-ubunnya.

Ain meleraikan pelukan itu lalu bangkit menuju ke bilik.Tak habis lagi rajuknya rupanya.Disembamkan mukanya ke bantal burgernya itu.Fadzlih menguak pintu bilik mereka,melihat situasi Ain,Fadzlih membuat keputusan untuk memberi masa untuknya.

Nampaknya lunch pun sorang-sorang lah ni.Pukul 4 nak jumpa Riana.Minah tu kata nak jumpa kononnya sebab dia sunyi lah,takde kawan orang Malaysia la.Padahal berlambak je,dia tu je yang sombong.


-----------------------

Thanks again sebab selalu support SMH ni😉.Maaf kalau slow uodate ye sebab sibuk sangat.Exam lagi kelas tambahan lagi.Almaklumlah pelajar pt3 kan.😂

Gotta go.See u in next chapter.Agak-agaknya apa Riana akan buat eh?😏

xoxo,love🙋🙆

Fashove💖

my dear, Mr hubby | √Where stories live. Discover now