SUDAH hampir seminggu selepas kejadian ain merajuk tu.Dan sepanjang seminggu itu jugaklah Fadzlih tidak putus-putus berdoa supaya dilembutkan hati isterinya yang keras itu.
Pintu bilik dikuak sedikit.Kelihatan fadzlih masih solat.Ain mengeluh berat tanpa dia sedar.Mungkin malam ni aku patut bincang baik-baik dengan dia.Ain pun menunggu sang suami habis solat sambil bermain game.
"Sayang tak solat ke?" terkejut ain dengan sapaan fadzlih itu.Terlampau khusyuk main game sampai suami habis solat pun tak nampak.Apa daa.
"Cuti...errr abang I have something to discuss" Fadzlih yang baru mau melangkah keluar menoleh ke belakang.Dah sejuk ke hati isteri aku ni?Alhamdulillah.
"What is it honey?" Mereka pun duduk bertentangan di birai katil."Ain minta maaf sebab marahkan abang.Ain dah lama maafkan abang.Cuma Ain tak boleh terima hakikat yang kamu semua tipu ain.." Kelihatan tubir mata ain sekali lagi diberati dengan air mata.
Fadzlih mengelus kedua-dua pipi mulus isterinya itu."I know it's hard.That's why I give you space to calm yourself." kata-kata fadzlih itu membuatkan laju sahaja air mata ain mengalir keluar.Fadzlih membawa Ain ke dalam pelukannya dan mengusap belakang isterinya itu.
"Benda yang lalu jangan dikenang.Abang pun dah maafkan sayang.Tapi nanti sayang call ibu eh.Dia risau sangat.Dah jangan nangis..jom makan abang ada tapau nasi Arab favourite ain." Dia pun memberikan ciuman pada dahi Ain.Dengan tangisan yang bersisa Ain membuntuti langkah fadzlih ke dapur untuk dinner.
***********
"YES!! hahahahaha kau tunggu Ain..My first step is done!muahahaha" Tengah feeling dengan ketawa jahatnya itu Qiara menyergah Riana dari belakang.
Dicubitnya sekuat hati lengan Qiara."woi sakit la Ri!!Sorry la." Merayu-rayu qiara pada Riana untuk berhenti mencubitnya.
"Next time,jangan distrub aku waktu aku tengah feeling.By the way qi,aku jumpa fadzlih tadi petang.Berjayalah rancangan aku!" Kalau korang tengok muka riana sekarang konfem menyampah.
"Mana-mana lah Ri.Kalau kau sanghup runtuhkan rumah tangga orang,cuba kau bayangkan kalau Rumah tangga kau pulak dibuat macam tu" Qiara cuba menginsafkan Riana namun tidak mempan pun.
"kau diam.I don't care.Yang penting aku dapat fadzlih.Haa dah tak payah fikir pasal tu.Jom la makan,kau dah masak kan." Riana menarik lengan Qiara yang sudah masam mencuka mukanya.Macam aku ni maid dia je.Asyik aku je yang kena masak.
************
MALAM itu Ain dan fadzlih berehat sambil menonton movie hantu 'the forest' yang dilanggan.Fadzlih ni memang tak berapa nak minat cerita hantu ni.Bukan sebab takut tapi merepek.
"Sayang tengoklah movie lain.Bosan lah movie ni.Tengolah Mission Impossible kah spectre ka" Fadzlih mula membebel.Ain hiraukan je fadzlih yang duk membebel tapi tak berani tukar.Berani kau tukar ada yang kena smackdown.
"Abang ni kejap la.Tengok tu hantunya dah nak keluar dah ni." Ain masih mengunyah keropok cheese di tangannya itu.
Bosan mengunyah Ain menghenyakkan kepalanya di riba fadzlih.Fadzlih pula layan je,dibelainya rambut lembut ain tu penuh kasih sayang.
"Arrrrghhhhhhhh!!" Jeritan ain mengejutkan Fadzlih.Rupanya hantunya keluar tadi tiba-tiba.Eleh nak tengok movie hantu tapi bajet berani je.Padahal penakut kalah tikus.
"Sayang dah lah tukar la.Nanti mimpi malam kang." Fadzlih sudah mencapai remote tv tapi dihalang oleh Ain."Please abang...Ain curious la apa yang sebenarnya jadi kat perempuan tu.." Ain membuat muka toyanya minta kasihan.
Fadzlih terpaksa lah mengalah demi isteri tercinta.Tiba-tiba blackout.
Ain dah cuak dah.Tadi dalam movie tu hantu dia baru nak muncul..jangan-jangan.....
"Sayang..bangun jap abang cari torch light.." Tanpa menghiraukan Ain fadzlih terus berdiri dan kepala ain terus terbaring ke sofa.Dengan menggunakan cahaya telefon sahaja,fadzlih mencari torch light.
Ain pula dah duduk kaku di sofa.Handphonenya pula dicas di bilik tadi.
Tiba-tiba Ain terasa seperti ada orang menguis bahunya."Abang!Janganlah main-main!" Ain ingin memukul fadzlih tapi tak nampak jadi jerit sekuat hati jelah.
"Kenapa tu sayang?!!are you okay?" Kedengaran suara fadzlih dari bilik mereka.Jadi siapakah tadi tu?
Meremang bulu roma Ain.Mulutnya terkumat-kamit membaca ayat-ayat Suci yang dia tahu.Tidak lama kemudian fadzlih datang ke arah ain dengan torch light ditangannya.
"Sayang okey ke?Abang dari tadi tanya tak jawab..." Fadzlih menghenyakkan punggungnya di sebelah Ain.Tanpa membuang masa Ain terus memeluk fadzlih erat.Fadzlih tergamam dan tersenyum."Sayang kenapa ni?" Ain hanya membisu.
"Dah jangan takut.Itulah abang cakap jangan tengok cerita macam tu degil.Tengok kan dah jadi penakut." Sempat lagi dia ceramah orang tengah takut ni.
"Hwarghh abanng ni!!Diam kejap bokeh tak?!" dengan tangisan yang kuat itu ain suruh fadzlih diam sambil tangannya nemukul dada bidang fadzlih.
"Okay okay..Kenapa nangis ni?Okay sorry okay.Dah abang kat sini." Fadzlih membelai rambut isterinya lalu mengucup ubun-ubun Ain.Apalah yang jadi tadi.
----------------
Hye you all!!Sempat lagi author update chapter ni padahal tengah exam😂😂Btw sorry ye kalau chappy ni bosan sebab kelam kabut sementara idea masih ada kan
Thnks guys for the 2k!😊
Author harap korang tak jadi silent readers.Vote and comment juga lah ye.
And support jugak Adiya Ar-Rayyan ye.Kesian depa😂😂
Xoxo,love💗
Niadhy💓
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...