"Hye.Apa nama awak?" Tasnim cuba bertegur dengan budak tengku yang diperkata oleh ibunya.Handsome lah tengku ni..tapi sayang,dia..autisime lah!
"Saya tengku Zafran Aiddan.Awak?" dengan gaya seperti budak-budak zafran menjawab soalan Tasnim.
"Oh.Panggil Zafran eh.Ermm Zaf apa khabar?Saya Tasnim.Tasnim Adelina."
"Ba..baik.Cantik nama tasnim.Tasnim Adelina.Zafran akan simpan nama tu kat sini." Zafran menunjuk ke arah jantungnya.Maksudnya dalam hati la.
"Simpan baik-baik tau.Jangan bagi kat orang ye."
Zafran membuat tanda ok dalam versi kanak-kanak."Zafran simpan nama orang yang zaf sayang kat zaf je kat sini.Zaf sayang Tasnim.Tasnim?"
Tasnim menjongketkan keningnya.Aik baru jumpa dah sayang erk?hahaks."Sayang la.Hahaha dah jom masuk.Panas la kat luar.Lagipun zaf kan tetamu." Mereka berdua pun masuk beriringan.
____________"Are you sure zaf?" sekali lagi Puan Sri ziela ingin memastikan keputusan anaknya itu.
"Sure la bonda.Zaf yakin dia orangnya.Cuma zaf perlu masa nak kenal dia.So,bagi zaf masa sikit je.Nanti baru kita mulakan first step kita." mendengar keputusan anakandanya itu membuatkan hatinya lega.
Ada jugak rupanya calon menantu untuknya setelah 3 tahun."Kau memang sesuai la jadi autisime zaf!!hahahaha"
Pap!!
Paha Tengku Danial dipukul oleh Puan Sri Ziela.Raihana,isterinya hanya menggeleng melihat gelagat suaminya.Macam budak-budak,padahal dah nak jadi bapak budak dah!
"Mulut kamu tuu jaga sikit juga Danial oi!!Isteri kamu tu berbadan dua,pantang tu kalau mulut lancang tau tak!!" Tengku Danial kaku sebentar lalu tiba-tiba melutut menghadap kiblat.
Dia menadahkan tangannya."Ya Allah.Jadikanlah anakku ni sempurna.Janganlah ada apa-apa.Amiin" Dia kemudian duduk di sebelah raihana dan mengusap perut isterinya yang kian memboyot macam bola.
"Sorry la bonda.."
"Haa dah.Sekarang jom makan.Ayah kamu tu pun dah turun tu."Akhirnya mereka pun beriringan menuju ke ruang makan mewah mereka.
to be continued..
Nak tahu story tentang Tengku dan baenya?Saksikan / baca kisah mereka di Mr.Tengku's bae hanya di Niadhy.Hahaha
#Lol
xoxo
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...