Bab 27

5.6K 134 6
                                    

SUASANA di rumah mentuanya sangat nyaman pagi-pagi kerana belakang rumah mentuanya ialah pokok-pokok tinggi.

"morning honeyy.." Fiqri memeluk pinggang Ain dari yang sedang khusuk memasak kuew tiaw.

"opocong!" ain melatah dan mengundang tawa suaminya."sorry for suprising you honey.."

Bau kuew tiaw goreng hasil air tangan ain dihidu,harum dan melaparkan.Tapi bau ain yang sememangnya harum itu lagi menyamankan.

"Honeyy.."

"hmm?"

"Thank you" kali ni fiqri sudah berdiri di sebelah ain.Ditelitinya raut wajah comel ain satu per satu.

"I don't know what's that for and I don't wanna know but..You are most welcome hubby" ucap ain seraya meletakkan mangkuk yang berisi kuew tiaw itu di atas meja.

Fiqri tersenyum mendengar jawapan spontan isterinya itu.

"Harumnyee.." kata farah lalu mengambil tempat duduk berhadapan ain.Setelah semua orang di rumah itu sudah duduk,Fiqri membacakan doa makan lalu masing-masing memulakan sesi breakfast mereka.

"Assalamualaikum..." Kedengaran suara garau seorang lelaki memberi salam di luar.

"Biar farah pergi tengok.." Farah menawarkan dirinya.Baru ain nak berdiri,hmm baguslah takpayah la kacau sesi dia menikmati breakfastnya.

Kehadiran tetamu yang tadinya itu diendahkan oleh ain.Baik makan lagipun tetamu tu pun macam tak penting je.Kalau penting mesti ibu dengan ayah dah sambut.

Fiqri menggenggam tangan ain mengejutkan ain yang asyik menyapu jem pada roti.Habis makan kuew tiaw pergi ke roti pulak.Haih tak lama gemok baru tau.

Ain memandang fiqri yang turut melakukan hal yang sama.Dilihatnya ibu,papa dan adik beradik fiqri turut memandangnya.Ain pelik.Pandangannya beralih pula ke arah tetamu yang kini duduk berhadapan suaminya.

Fadzlih hakimi...

Hatinya jadi tak keruan.Selera makan pun entah ke mana dah.Tapi semua tu ditelan dan dikekalkam mood tenangnya."Kenapa ni?jomla makan.Ain lapar ni.." Ain cover ayat sikit.

Fiqri yang masih menggenggam tangannya ditenung."Abang..ain dah moved on kan.Janganlah risau." bisik ain perlahan.Fiqri kemudian mengukir senyum lalu melepaskan genggamannya.Sebaliknya dia menolong ain menyapu jem pada roti yang tadi tertunda.

"Along bila balik?" soal hakimi sekadar cukup syarat."Kelmarin dulu lagi.Kimi tu yang tak jenguk sini."

"Lama ke cuti?Bila balik seoul?" suara hakimi masih dingin.Yang lain pulak memilih untuk mendiamkan diri.

"Hmm along dah habis semester dah.Kebetulan dengan kak ain ni.Along stay sini maybe sampai majlis tunang Khainisa.Kan honey?" Kali ni fiqri beralih pada ain.

Honey?kak ain?tak mungkin lah along dah....eh no no!

"Haah." jawab ain selamba.

"ehem..mm kimi sendiri ke?"  encik haqq mencelah untuk mengelakkan benda yang tidak diingini terjadi.

"as usual.Riana has phothoshoot today." Jawab hakimi.

Ain baru mengerti yang sekarang hakimi sudah berkahwin dengan Riana.anak?entah ade atau tak..

KOLAM ikan yang tenang itu ditenung."Kimi..kenapa tak masuk?" puan hasliza menghulurkan secawan teh kepada anaknya itu.

"thanks bu..taklah kimi nak tenangkan fikiran kat sini jap.Nanti kimi masuk la" jawab hakimi ringkas.

"Bu..apa hubungan ain dengan along?" ya,soalan yang dari tadi asyik bermain di benak fikirannya.

"kak ain,kimi.Dia isteri along.Diorang ni-" belum sempat puan hasliza menghabiskan biacaranya,kimi mencelah.

"huh!!mesti terlanjur lah tu.Tak dapat adik,nak abang pulak.Tak dapat rafiq nak fi-"

pak!!

Satu tamparan buat hakimi.Tula mulut celupar."Fadzlih Hakimi!Kamu jangan nak main tuduh sembarang je eh!!Ibu bagi kamu amaran.Diorang tu kahwin atas dasar halal dan baik!!Ain bukan perempuan yang macam kamu sangka!Dia tu baik.Kamu yang lepaskan dia.Jadi biarlah dia hidup bahagia dengan fiqri!!Dia tak kacau kamu kan?!" marah puan hasliza.

Muka hakimi merah semacam menahan marah.Dia memegang tempat tamparan ibunya itu."oh gara-gara perempuan tu ibu sanggup tampar kimi?!Dia tu perempuan murahan ibu tau tak?!Memang along ni suka ambil bekas orang kan..." puas hatinya dapat luahkan kemarahannya.

"Kimi!!"

Puan hasliza dan hakimi memamdang ke arah fiqri yang kelihatan sangat marah."Kau dengar sini eh!!Ain tu kakak ipar kau,isteri aku!Aku sayang dia dan aku percayakan dia.Kau cakap aku ambil bekas orang?Sekurang-kurangnya aku selamatkan dia,daripada kau,dayus?!kau buang dia dengan kandungan dia kau tau tak?!Gara-gara kau,dia gugur!!"
Tengking Fiqri.

Hakimi tergamam.Ain..mengandung?
"Puas hati kimi kan..." puan hasliza mula mengalirkan air matanya.

"Bu,esok malam ni fiqri akan balik ke penthouse fiq dengan ain.So takde lah kan tercemar rumah ibu dengan kehadiran kitaorang" sinis fiqri beekata.

Kemudian dia berlalu ke dalam dan naik ke bilik.Huh kurang ajar punya kimi!Ada ubi ada batas,ada hari fiqri balas!!

my dear, Mr hubby | √Where stories live. Discover now