Bab 28 (part1)

5.5K 102 1
                                    

MENJEJAKKAN kaki pertama kali ke rumah banglo modern milik fiqri yang turut menjadi miliknya sekarang.

"Honey tolong bawa masuk bagpack abang tu.Abang nak bawa naik dulu bagasi kita ni"

Ain akur dan selepas itu kaki terasa gatal nak buat tour sendiri di rumah ni.Pusing punya pusing cantik juga rumah fiqri ni.Dijaga dengan baik oleh tukang kebun dan maid selama ni.Sekarang tidak lah suda kerana mereka mendiaminya.

Rumah idaman ain dan mungkin setiap wanita.Dia berasa sangat untung kerana dapat fiqri menjadi suaminya.Dia juga bersyukur yang ternyata Allah berikan dia jodoh yang lebih baik dari sebelumnya.

"Alhamdulillah.Sekarang kita sah jadi suami isteri.Saya harap ain dapat terima saya seadanya.." ucap fiqri lalu mengucup dahi ain.

Pada hari akad nikah mereka,Fiqri hanya memakai baju melayu warna cream dengan samping simple bewarna biru hitam,ain pula pakai jubah bewarna cream juga dan dihiasi dengan sedikit manik.

Meskipun majlis yang terlalu ringkas tapi mereka berharap,jodoh mereka kekal hingga ke akhir hayat.

"Insha Allah...abang"

Mendengar ain memanggilnya abang membuatkan dia merasakan tanggungjawabnya sebagai seorang suami sangat besar.Dia takkan pernah abaikan ain sebagaimana yang hakimi lakukan.

"Honey jangan lah sedih ya soal kandungan honey tu.Semua ada hikmah.Andainya honey sekaranf masih pregnant,kita tak boleh nikah.Abang tak dapat jaga honey lagi.But now I can"

Ain tersenyum tawar.Sangat sedih bila mengingatkan tentang kandungannya yang sudah berusia 4 bulan gugur.

"Honey?"

Sapaan fiqri mengembalikan ain ke alam nyata."Kenapa ni hmm?abang panggil dari tadi tak jumpa.Fikir dah lari tadi." gurau fiqri.

"Abang tak nak anak ke bersama ain?"
Tanpa berfikir panjang ain terus mengajukan soalan itu.Fiqri tersenyum lalu mencapai kedua-dua tangan ain.

"Nak sangat honey.Tapi abang tunggu honey bersedia je.Abang takut honey masih terkesan dengan kejadian dulu tu."

"Abang.Ain dah ok la. I've told you right?" kata ain.

Fiqri terdiam dan berfikir sejenak."Ermm malam ni jugak kita mula ye!!Sekarang kita kemas rumah ni and bagi touch up sikit" fiqri memgenyitkan matanya lalu berlalu pergi.

MAKAN malam di luar dibatalkan.Fiqri kata dia nak masak.Ain ikutkan aje.

Tanpa mengetahui apa-apa ain hanya mengikuti langkah fiqri ke suatu tempat di rumahnya sendiri[😂] dan matanya ditutup menggunakan sleeping eye mask.

"ok honey you may open your eyes." kata fiqri.

Perlahan-lahan mata separuh sepet ain dibuka."abang ke yang buat ni?" kata Ain dengan kagum apabila melihat fiqri telah menyediakan candle light dinner di rooftop rumah mereka.

"yela siapa lagi,abang la honey."

Disebabkan terharu sangat,ain terus memeluk tubuh sasa fiqri dengan erat.Fiqri membalas pelukan tersebut lalu mengucup ubun-ubun isterinya.

"thanks abang!!"

"mostly welcome.Okay jon kita dinner!!"

Kelihatan sphagetti cabonara,cupcake chese dan grill chicken with teriyaki sous.Semua makanan kegemaran ain dan kesemuanya fiqri yang masak dan buat.

"emm cupcake ni pun abang buat ke?"
Sampai terpejam-pejam mata ain menikmati kesedapan chese cake tu."haahlah.Abang dulu kan memang selalu kat dapur tolong ibu.Tula abang pandai masak" ujar fiqri.

Ain mengangguk dan tidak menafikan yang fiqri memang pandai masak.Tapi tidak bererti ain tak pandai tau.Mereka berdua sama-sama pro!

Ain dulu pun pernah mengikuti pertandingan memasak.Haa best kan dua-dua pandai masak.Tak lah bergantung sama isteri je atau suami.

Ting tong!

Kedengaran loceng rumah mereka berbunyi."Siapa pulak lah yang kacau ketenteraman kita ni.Abang pergi tengok jap eh.Honey tunggu sini"

Fiqri berlalu ke bawah dan melihat gerangan tetamu.Dan dia melihat...

Bersambung.....

*************
Melencong jap.

{Dia encik gula}
MALAM itu sydney dimeriahkan dengan suasana bunga api yang tak henti.Meriah sungguh.Kebetulan ada festival rupanya.Memang durian runtuh betul diorang ni.

Tengku zafran memimpin tangan tasnim,incase kalau tasnim sudah lost trak."wah abang!!Tingginya menara ni" teruja tasnim melihat menara Sydney atau sydney tower itu.

Tinggi sangat."Jom naik.Dapat nampak pemandangan sydney" ajak tengku zafran.Kebetulan Tasnim memang kamceng kalau pasal ketinggian ni.

Bila naik ke atas menara,dapat dirasakan perubahan tekanan pada telinga.Namun bila lif terbuka,kelihatan suasana menara agak meriah dengan pelancongnya,orang tempatannya.

Namun tasnim lebih tertarik untuk melihat pemandangan sydney.Tengku zafran hanya membuntuti langkag isterinya.

"Wah!!!Subhanallah abang..Cantiknya kan.Besar la sydney ni"

Mereka berdua berdiri beriiringan sambil menikmati pemandangan kota sydney."yes.It's breath taking.Comme Quand je te vois.Vous avez toujours pris mon souffle"

Dengar je bahasa berbelit tu dah cukup menyentuh hati tasnim.Dia tahu bahawa tengku zafran sedang menyatakan ayat sweet dia.

"Sayang tahu ke maksudnya?" duga tengku zafran.Tasnim sekadar tersenyum manis.

"Tas tak tahu ape maksud dia.Tapi tas tahu yang abang tengah dalam mood sweet.Pantang kalau ada peluang."

Tengku zafran dah ketawa."tak curious?" duganya lagi.

"Abang kutuk tasnim ke?Bagitau la apa maksudnya konon."

"Carilah sendiri."

Tasnim be like urggh.Rollong eyes.Kebetulan ada seorang wanita mat salleh lalu.Tasnim terus menyapa mesra wanita itu.

"Miss do you speak french?"

"yes I do."

Binggo!!Tasnim tersenyum bangga.Dia tersenyum nakal pada tengku zafran yang ralit memandangnya."can you help me translate it.Wait a second"

"comme quand je te vois.Vous avez toujours pris mon souffle" kedengaran suara tengku zafran yang dirakam oleh tasnim di handphonennya.

"sure I can.It means,just like when I see you.You always took my breath." terjemah wanita itu.

Tasnim berterima kasih pada wanita itu lalu berjalan menuju ke arah suaminya yang sedang menikmati pemandangan sydney.

"I'm sorry..for taking your breath away" kata tasnim sambil memeluk tengku zafran dari belakang.Terharu juga dengan ayat pemanis suaminya.

"it's okay.Maybe you should learn french.So you don't have to ask people what the hell I'm talking about.Lagipun kalau sayang belajar,boleh mengumpat orang." usik tengku zafran.Tasnim tertawa comel.

"Non so cosa fare in cambio per la tua dolcezza. Voglio solo che tu sappia che ti amo proprio come il vostro sono. Non perché sei tengku, tu sei l'amministratore delegato, ma perché sei mio Zafran" Tengku zafran terdiam mendengar tasnim berbahasa Itali.Betulkah tasnim di hadapnnya ini?

Muka innocent tasnim dibelek-belek."sayang?hello tasnim ke ni?" tasnim tergelak kecil melihat telatah tengku zafran yang masih tidak percaya itu dia.

"I don't know what to do in Exchange for your sweetness. I just want you to know that I love you just like your are. Not because you are tengku, you are the ceo, but because you are my Zafran" tanpa perlu menunggu tengku zafran minta translation,dia deluan memberi maksud.

"you don't have to give me any return.You don't owe me.I love you with all my might,my heart,my soul,my breath.And I juat want you to be happy and enjoy your life.And of course love me as I am." ucap tengku zafran lalu mengucup dahi flawless tasnim dan memeluknya erat.

my dear, Mr hubby | √Where stories live. Discover now