Bab 16

4.1K 152 3
                                    

HARI ni hari Ahad.Yes finally weekend.Ain paling happy kalau weekend sebab cuti and boleh spendtime dengan fadzlih.

Kesedihannya terhadap pemergian nek pah makin surut.Dia makin redha cuma tinggal amarahnya sahaja lagi."Abang!!" Ain menergah suaminya itu dari belakang.Fadzlih yang asyik bermain subway sufers itu terkejut dan kalah.Geram ni geram."Sayanggg apa ni!Tengok kan dah kalah." Frust fadzlih lalu dia mencampakkan telefonnya di atas katil di sebelahnya.Ain ketawa terbahak-bahak melihat reaksi fadzlih.

"Apelah,kalah pun nak sentap.Jangan lah merajuk abang sayang oii" Ain mendekatkan mukanya ke muka fadzlih yang kini memejam matanya.Masih tak dapat terima lagi kekalahannya.Fadzlih membuka mata.Terkejut juga dia melihat muka Ain tidak sampai beberapa inci darinya.

Ain tidak peduli dengan reaksi fadzlih itu terus mencium bibir merah milik Fadzlih.Si fadz ni bukan perokok,tula badan sihat je.Fadzlih terkejut lagi."Sayang jangan macam-macam tau,kita kat atas katil ni.Jangan cabar abang." Fadzlih memberi amaran pada Ain.

Entah la kenapa Ain nakal sangat hari ni.Kalau malam tak pa lah,ni siang kot..hahahah.Ain dengan sengaja mencium lagi bibir fadzlih lalu dia lari secepat mungkin dari suaminya itu.

Fadzlih hanya tersenyum melihat gelagat keanak-anakan isterinya itu.Bila diajak taknak,bukannya dosa pun,pahala lagi.hahaha.

**********

HUJUNG minggu.Riana lepak dengan Qiara,iaitu rakan U nya.Kawan baru la kiranya.Mereka lepak di Me & you cafe.Korang ingat,di Khaerah ni takde budaya orang putih ke.

"Ri,kenapa you nak sangat kat lelaki tu eh?" Soal Qiara.Dia curious sangat,apa yang bagus sangat dengan Mr.Fadz tu,pensyarah mereka.

"Qia,you tak rase ok.You tak tahu.You never get to feels his great body.I know and I taste it." Kata Riana.

Body Si fadz tu lebih kurang macam nilah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Body Si fadz tu lebih kurang macam nilah.Tulah si gedik Ri tu duk sibuk mengejar.

"Did you?Tapi kan Ri I admit la,Mr.Fadz tu memang handsome,kukit dia putih tak macam Si Rozain tu,tinggi,macho,maskulin.Wow!full pakage doh!" Puji Qiara melambung sampai ke awan.

Riana hanya menjelingnya."He's mine" Riana memberi amaran pada Qiara agar tidak mengambil haknya.Haknya?Euww OMA perasannya.

Mereka pun dengan dunia gossip mereka.Lebih baik readers takpayah tahu,nanti berdosa.

**************

AIN hari ni rajin.Dia masak nasi arab,ayam masak kurma dan papadom untuk dia dan suaminya.Special lunch.Nasi arab tu dia belajar dengan kakak arab kat sebelah tu.Hehe Ain kan peramah.

"Sayang masak apa tu?" Fadzlih memeluk ain dari belakang.Ain yang sudah terbiasa hanya membiarkannya."Masak ayam,masak ikan,masak daging..." Perli Ain.Padahal dah nampak dah Ain masak apa masih nak tanya.Terang-terang tu papadom.Eleh.

Fadzlih mengucup pipi gebu mulus Ain itu lalu tersenyum."Oh banyaknye.Jadi semua tu dicampur jadi keropok lah ye" Fadzlih pula kenakan Ain.

"Abang,daripada abang kat sini bagus abang tolong ain cuci pinggan tu.Kalau tak cuci sekarang,karang bertimbun nanti." Ain menjuihkan mulutnya ke arah singki.Fadzlih akur dan membantu isterinya untuk mencuci semua pinggan kotor itu.Ala tak banyak pun.

Hahah tu sikit aje

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hahah tu sikit aje.Selesai masak Ain lun menghidang kesemua masakannya itu.Fadzlih pula dah siap tunggu di meja makan.

Habis baca doa je,mereka pun makan."Abang sedap tak?" Soal Ain dengan nada manja."Abang tak sedap.Makanan ni yang sedap." selamba badak je fadzlih jawab.Ain dah merengus geram.Nak saja tangannya hinggap ke lengan suaminya.Nak cubit!!Tapi kan tengah makan,tak sopan la you alls.

Geli hati fadzlih apabila dapat kenakan isterinya.Tapi kesian la juga."Sedap la sayang.Apa yang isteri abang masak mesti sedap.Dah makan tu dengan senyuman.Jangan la merajuk" Pujuk fadzlih lembut.

Akhirnya terpujuk jugak,mereka pun menikmati juadah mereka sehingga licin.

TENGAH hari itu,mereka hanya berehat sambil menonton 'Dorm Melati'.Tak seram pun sebenarnya.Trailer je terlebih thriller.hahaha

"sayang,may I ask you something?" soal fadzlih tiba-tiba.Ain yang baring di pangkuan fadzlih mengangkat mukanya dan mengangguk.

"Do you love me?who am I to you?" Fadzlih sebenarnya lama dah nak tanya Ain soalan ni.Ain diam sejenak.Lalu ain mencapai oppo R9snya dan tidak mengendahkan soalan fadzlih.Fadzlib mengeluh berat.Dah agak dah.Ss la aku selama ni. Ss tu syok sendiri okay.

Tiba-tiba bunyi notification telefon fadzlih berbunyi.Whatsaap.Dilihat ada pesanan dari..Ain?Dipandangnya Ain yang kini memejam matanya.

Fadzlih tersenyum membaca mesej itu.

'I love you more than you know.I don't know since when,but just ignore it.'

'you are my only one and only dearest husband.'

Fadzlih mengucup lembut dahi Ain.Ain yang berlakon tidur tu dah tersenyum.Dia lun mengiringkan badannya.Masih lagi baring di atas riba fadzlih.

"Thank you sayang.For trying to love me and now you love me" bisik fadzlih.Merona merah muka Ain.Terus dia bangun dan berlari ke dalam bilik.Malu lah tu kalau dah lari tu.

To readers,

thanks for the 1.12k😭😭💓
Thanks for supporting me.Jangan luoa support juga 'charming,mr.dud'and 'dendam'yah.And sorry again kalau lambat update sebab author sibuk.hohohoho.

Goodbye!

Xoxo,love

Fashove💕

my dear, Mr hubby | √Where stories live. Discover now