Bab 20 (part 1)

4.2K 114 3
                                    

PAGI itu fadzlih tidak dapat sarapan bersama Ain.Katanya dah lambat so breakfast di cafeteria je la.

"Hey!may I sit?" fadzlih mengangkat mukanya dan memandang Riana dari atas ke bawah.Uik dah pakai tudung pulak minah ni.Cantik jugak eh dia bertudung.Ish Ish Ishh..

"Oh Riana!Ermm..duduklah." Dia tidak tahu mengapa dia boleh keluarkan ayat 'duduklah'.Bak kata orang dulu-dulu yang lama jangan dikenang,so maafkan je la.

"So mana wife you eh?tak nampak pun.." Riana menjenguk jengukkan kepalanya mencari kelibat Ain."Dia tak ikut.Hari ni dia tiada class.Kenapa cari dia?" Fadzlih menyambung suapannya yang tertunda tadi.Tak berani dia nak pandang Riana lama-lama.Nanti lain pulak jadinya.

"Oh..taklah saja nak make friends.Lagipun kita kan kat overseas.So,apasalahnya kita eratkan ukhwah kan" Riana melemparkan senyuman manis pada fadzlih padahal dalam hatinya memang ada nawaitu lain.

"Ermm bagus la macam tu.You tak makan?" Riana setakat menggeleng kepalanya.Nantikan aku Ai.Muahahahah.

***********

BARANG-BARANG dapur pun kelihatannya sudah habis.Terpaksalah aku pergi jugak hari ni.Kalau tak memang kebulur aku dengan suami aku sekali.

Sesampainya dia di supermarket 'HT' yang terletak berdekatan dengan penthousenya,lenggang sahaja supermarket itu.Maklumlah orang sibuk kerja and belum waktu lunch lagi.

Semua barang keperluan termasuk yang tidak perlu pun dimasukkan ke dalam troli yang disorongnya.Terlampau Asyik melihat-lihat sekelilimg,Ain terlanggar seseorang di depan.

"I'm sorry Mister.." Ain mengangkat tangannya tanda maaf.Dalam supermarket pun mamat ni nak pakai sunglasses.Tsk tsk tsk.

Lelaki itu mengerutkan dahinya."Miss Ainn..well jodoh kita memang kuat eh" Lelaki itu membuka sunglassesnya dan disangkut ke bajunya.

"Remember me?Syed Rafiq.." Dia melemparkan senyuman makna buat Ain."Oh Rafiqq..Buat apa kat sini? takde class ke?" Rafiq hanya menggeleng seraya menuju ke arah Ain dan dengan muka ditebalkan dia berdiri sebelah Ain dan mengambil Alih troli Ain.

"Let me push...by the way Ain,nanti teman I lunch ok." Rafiq sempat lagi mengenyitkan matanya kepada Ain.Mau muntah Ain dibuatnya.

TENGAH hari itu mereka lunch di sebuah restoran Melayu di sana.Restoran itu merupakan satu-satunya restoran melayu yang mereka tahu.

"Ain..awak bahagia dengan fadz?" Rafiq membuka bicara untuk menhilangkan ke'awkward'an di antara mereka."What do you mean?...Of course I am." Ain mengerutkan dahinya dan memandang semula ke skrin Oppo R9s nya.

"Tak sangka...penipu,playboy macam dia tu dapat kahwin eh.Kesian awak dan untung dia.." Kali ini suara Rafiq agak perlahan namun dapat ditangkap oleh telingan kuali Ain.

"Kenapa cakap macam tu?" Ain mula cuak dengan pernyataan Syed Rafiq itu.Ada apa-apa ke pasal suami dia yang dia tak tahu.Rasanya takde kot.

Soalan Ain dibiar tidak berjawab.Makanan yang dipesan telah tiba.Meskioun begitu,kata-kata rafiq tadi masih berada dalam persoalannya.

*********

"Thanks sebab sudi lunch dengan I" Riana memandang Fadzlih yang berada di tempat duduk pemandu itu.Handsomnya dia ni walaupun dari tepi.Kulitnya yang sawo matang,hidungnya yang mancung.Wow!My type la.

"Takpe.Lagipun You belum lunch kan.Apasalahnya." Fadzlih menjawab acuh tak acuh je.Tapi macam acuh je.Hehe.

Akhirnya mereka sampai ke destinasi mereka.Fadzlih memang craving habis nak makan masakan melayu.Bukan ain tak masak,tapi dia teringin nak makan ayam masak kunyit.Ain memang belum reti nak masak.On the way nak pandai masak ayam masak kunyit tu.

Selangkah..dua langkah...tiga langkahh..langkah fadzlih terhenti.Kelihatan Ain pun tengah lunch dengan seseorang..dan orang itu lelaki..Errghh.

Nampak Ain macam happy je.Bila aku ajak taknak pulak datang ke sini.

Dia pun melangkah menuju ke meja itu....

To be continued....

my dear, Mr hubby | √Where stories live. Discover now