Bab 2

7.6K 217 5
                                    

TUK! tuk! tuk!

kedengaran pintu biliknya diketuk lalu dikuak oleh seseorang.Ibu.Dia hairan,dah kalau ibu masuk ke biliknya ni,mesti ada something.

"Ain,ibu nak cakap sesuatu ni.Pasall...." belum habis ibu cakap ain dah pintas."Pasal ape ibu?!!"Kata Ain.Sounds excited sangat la.

"Hmm ain ni,selalu macam ni...Ni Aij masih belajar lagi kan,so life kat U tu mesti macam-macam bileh jadi,ibu ni tak boleh jaga kamu 24Jam.Kebetulan,aunty Hasniza cari menantu,ibu ingat kamu bolehlah kan."Kata Datin Falisya.Dia harap anaknya itu faham.Yala dia bukan apa,dia risau.Tapi dia okay je kalau ain tak setuju.Yela zaman ni tak main la paksa2 anak kahwin.Hee.

"Ok,I agree.Siapa nama bakal suami tu?Handsome?"Tanya ain sambil mata masih tertancap pada laptop mini Acernya yang berwarna pink itu.

Datin Falisya terkejut dengan jawapan anaknya itu,namun tetap dia berlagak tenang."Nama dia Fadzlih Hakimi.Dia 28 tahun,bulan depan 29.Kiranya taklama lagi bujang terlajak la dia ni.Kimi ni Handsome orangnya,muka dia macam idol ain tu,syukri yahya.Haa tinggi tu tinggi la.Engineer kat Syarikat papa dia,Syah Holdings."cerita Datin Falisya teruja.

"Oh kiranya kaya la ni..Ain tak kesah asal dia dari keluarga baik,jaga solat,berpendidikan,ada kerja and...KAYA!!!hahahahaha"Ujar ain lalu tertawa terbahak-bahak.

Datin Falisya menggunakan bantal busuk Ain tu lalu ditenyeh ke muka comel Ain tu.Ain walaupun pendek 155 cm je,tapi comel.Hihi

"Ibu ni orang gurau je..Ok la ain nak solat Isyak,Nanti ain turun tolong ibu.K byee ibuku!!Hahahah"Kata ain lalu cepaat berlalu ke bilik mandi.Takut kena cubitan ketam pulak lepas ni.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤

"Kimi,Papa nak cakap sikit ni...Kimi dah lama membujang kan,kimi pun kata yang kimi serah je semuanya pada papa kan..Papa ada satu calon,baik budaknya,berpelajaran,umur 22 tahun.Masih study kat Khaerah."kata Encik Sufian.

"Siape nama dia pa?"soal fadz curious."Ain Syarmiela Wazir Syah,Anak uncle wazir.Diaorang risau pasal anak sulung diaorang tu,belajar jauh-jauh,nanti ada apa-apa,tula kalau boleh nak Kimi jadi menantu"Terang encik Sufian.

Fadz mengangguk."Ok pa,I'll meet her and I'll decide okay?"Kata fadzlih.Bukan apa,dia nak juga la tahu siapa Ain Syarmiela tu,ntah-ntah budak hingusan je.Hehehe .

❤❤❤❤❤❤❤

"Assalamualaikum,a...awak Fadzlih Hakimi eh?" Tanya Ain kepada Fadzlih yang tengah menikmati Hot capucinnonya.Mak kau Handsome siot.Mama ni,apa da kata macam syukri yahya,ni lagi handsome la..Hehe sorry eh syukri Yahyaku sayang.hahaha

"Waalaikumussalam,ye saya la tu.Hmm duduklah dulu."pelawa Fadzlih malu-malu siput.Ya Allah,comelnya dia ni,macam Juliana Evans,tapi Ju tu lagi cantik la but Ain is SUPER CUTE.!!Pipinya yang chubby,bibirnya yang kemerahan natural tanpa secalit pun lipstick di bibir.Waduh matamu melemahkanku,saat pertama kali ku lihat mu.Hee sorry nyanyi Pulak.

"Hello?Hello mr.Fadzlih?Are you with me?"Kata ain sambil menghayun-hayun tangannya depan muka fadzlih yang dari tadi duk asyik tenung dia.

Fadzlih yang termenung,terus duduk tegak."Maafkan saya Ain..saya panggil Ain je la kan.Hmm saya nak jumpa ni berhajat,nak tahu awak betul dengan keputusan awak?"Soal fadzlih.Dup dap dup dap.Takut jugak kalau jawapan ain tiba-tiba berubah.

"Betul la eh awak ni.Ke awak dah ada buah hati?Awak,saya taknak kahwin dengan orang yang dah berpunya.Saya Redh-....."Belum habis ain cakap,Fadzlih memintas."Ehem,saya takda milik siapa-siapa.I'm single.And I agree with this marrige,and you?"Soal Fadzlih."Yes,I agree too."Kata ain.ceit.nak juga rasa nak cakap english dengan orang.hehe.

"okay then,kita nikah bulan depan,sebab dah nak masuk sem ke 2 kan kat U.So,saye akan ikut awak selama stahun 2bulan di khaerah.Lagipun di sana ada syarikat keluarga,so bolehlah kerja kat sana,cari rezeki." terang fadzlih panjang lebar.

"Oh.k"Kata ain selamba.Padahal lidahnya digigit nak tahan ketawa.Fadzlih sudah menghadiahkannya dengan jelingan maut.

"So we'll see at our wedding.Bye Encik Hubbyku sayang."Kata ain lalu mengenyitkan matanya.Amboi gatal nampak.Memang gatal puns.hahahah








SAYA MINTA MAAF KALAU CER NI TAK BEST.SORRY EH.

my dear, Mr hubby | √Where stories live. Discover now