Nasib lah Ain dah beli pakej movie Malaysia.Dalam tu semua movie ada.Boleh tengok bila-bila yang penting ada Wi-fi.
'Syurga yang tak dirindukan 2' menjadi pilihan Ain.Sebelum ni confirm dia kena hadap movie arab😂Apa daa.
Ting tong!ting tong!
Kedengaran bunyi bell penthouse mereka ditekan berulang kali.
"Sekejap!I'm coming." Jerit Ain.Siapa la pulak yang menganggu dia ni,tengah syok dah tengok movie tu.Sejurus pintu dibuka,kelihatan figura seorang lelaki.Siapa ni? soal Ain dalam hati.
"May I help you?" Soal Ain.Hensem jugak mamat ni.
"Ermm ni rumah Fadzlih eh?" Soal lelaki itu.Aik? muka macam arab tapi cakap melayu.
"Yes.May I know who you are?" Si ain ni pun satu,masih berlagak nak speak english konon.
"Oh.Saya Syed Rafiq.Saya kawan Fadzlih sewaktu study abroad.Cuma saya bermastautin di Khaerah sebab family kat sini." Terangnya.Oh.Hmm patutlah.
"Eh,Fiq!Kenapa datang tak bagitau.Masuk lah."Muncul la pulak si Fadzlih ni entah dari ceruk mana.Tadi bukan main lagi berkurung di bilik tu.
"Assalamualaikum..Nampaknya kau belum share lah dengan wife kau about us.Hahaha" katanya.About us? euww something smell fishy.😦
"Emm korang berbual la dulu.Nanti saya buatkan air." Kata Ain lalu beredar ke dapur.
"So,how's marrige life?" Rafiq tahu yang kawan baiknya itu kena kahwin atas aturan keluarga.
"Just fine.Aku yakin one day hati dia akan milik aku juga." Yakin fadzlih berkata-kata.
"Mm minum lah.Ain naik atas dulu eh.Movie tu jangan kacau tau.Nanti Ain nak sambung tengok." Tersengih-sengih ain memandang suaminya yang suda menjeling dengannya.Ada ka patut cakap macam tu depan tetamu.
Rafiq tersenyum melihat gelagat Ain.Comel."Macam-macam lah korang ni." Kata Rafiq."Dah jom lah minum.Abaikan je hal tadi." Jemput fadzlih.Nak kena ni si Ain ni.Tunggu la malam ni.hehehehe😈
**********
UDARA di Khaerah dihirupnya.Segar.Setibanya di Khaerah,Riana naik cab.Nak ke Apartment yang dia beli melalui online itu.Dekat je dengan apartment Fadzlih.
Acctually,bang longnya dah larang dia datang.So technically abang dia tak tahu yang dia jadi datang.Maksudnya,dia pun tipu parentsnya jugak.
Dia menghulurkan duit kepada pemandu teksi itu.Nasib lah tuan punya apartment ni terdesak nak jual.Tulah murah sikit.Kalau tak memang melepaslah.Sebab apartment ni mewah ,memandangkan kawasan ni kawasan untuk golongan elit.
"Ugh.So tired.I'm so excited to see you Fadz.Just wait for me.And you Bitch,you akan I singkirkan dari hidup kita orang.hahaha" Kata Riana sendiri.Serupa orang gila dah dia ni.
************
"Assalamualaikum Ain..Apa khabar anak Mama?" Datin Falisya rindu mendengar suara anaknya itu.
"Waalaikumussalam ma.Alhamdulillah baik.Setakat ni semua urusan kat sini berjalan lancar." memang betul pun.Dia pelik tapi bersyukur.Sebelum ni ada sahaja nasib malang menimpa kehidupan hariannya.
"Bagus la tu.Ain mama call ni berhajat.Cuma mama nak Ain keep calm and janji jangan letak phone." Berkias dulu Datin Falisya.Kalau straight to the point macam agak kejam jugak.
"Kenapa ma?Ok I won't.Cakap jelah.Straight forward." Kata Ain.Dia memang tak suka kalau orang berkias.
"Okay.Nek Pah..Ne..nek pah dah meninggal sewaktu kami menunaikan umrah."Sayu sahaja suara Datin Falisya.Berat sebenarnya dia nak menyampaikan berita ini.Tapi arahan suami,tak berani nak ingkar.
"What??!!Ma don't make a joke right now." Kedengaran suara Ain separuh menjerit di corong telefon.Datin Falisya Dah pun mengakirkan air matanya.
"I'm not joking sayang.Mama tahu,mama lambat inform Ain.Tapi kami risau pasal Ain,pasal study Ain." Sedih Datin Falisya.Dia tahu Ain akan memberontak setelah tahu yang mereka berkomplot untuk merahsiakan hal ini darinya.
"I hate everyone!Kenapa korang tak bagitau je?!Haa?!Kalau tak sempat Ain pergi jumpa nek pah for the last time.Dahlah Ain tak sempat minta maaf." Ain menangis dengan kuat.Mamanya yang mendengar dah jatuh simpati.
Baru nak sambung cakap.Ain dah mematikan panggilan.Teringat pulak kejadian Arwah Alina.
Flashback
"Akak!! jangan tinggalkan Ain.." Meraung Ain di depan Jenazah kakaknya.
Dia lah.Dia lah punca kematian kakaknya.Kalau bukan dia cuai waktu melintas jalan raya,semua ni takkan terjadi.
Alina dilanggar oleh sebuah kereta Toyota Land Cruiser kerana ingin menyelamatkan adiknya yang cuai melintas.
Waktu itu,Ain marah dengan Alina sebab tak bagi dia tentang sebuah Rahsia yang selama ni hanya diketahui oleh Alina,datin falisya dan Dato Wazir Syah.
Bertambah lah rasa bersalah di hati Ain.Sampai sekrang dia masih tak dapat memaafkan dirinya.
Back to the scene
Terimbau akan kejadian itu membuatkan dada Datin Falisya menjadi sebak.
Dia takut kali ni Ain akan meninggalkannya atas kemarahannya kepada Datin Falisya.
Ya Allah,tolonglah anakku itu dalam menghadapi kesedihannya.Doa Datin Falisya.
To readers,
thanks for the 700+ walaupun maybe tak banyak,tapi bersyukur dah.I hope bolehlah sampai 1k.😁😉
Enjoy reading.Sorry kalau bosan.😊
xoxo,fashove💋💕
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...