KETIBAAN Qaseh Riana dari United Kingdom disambut oleh Ahli keluarga tersayang.Orang yang dia rindukan sudah semestinya,Ummi dan Ayahnya.
"Ummi,Ayah!!!" Laung Qaseh dari jauh setelah ternampak ummi dan ayahnya.Berlari-lari anak dia mendapatkan mereka.Hish umur dah 28 tahun tapi macam budak 8 tahun.
"Hai sayang.How are you?We miss you soo much sayang."Kata Datin Anita seraya memeluk anaknya itu."I'm fine mi.You look more pretty than before.Ehh,ayah..You look so handsome today."Kata Qaseh lantas memeluk erat ayahnya itu.
"Thank you Darling.So,how's your school there?"Soal Dato Arman kepada anaknya.Eh,macam budak-budak pula nak berschool bagai.
"All is fine.So lets go.Adik penat la.nak kena jet lag lagi."Kata Qaseh lalu menarik beg bagasinya sambil dibantu oleh ayahnya.
Di dalam kereta,mereka berbual tentang banyak perkara.Muncul la satu isu yang telah lama menjadi persoalan bagi Riana(Qaseh).
"Ummi,Ri nak tanya ni.Ri dengar,Abang fadzlih dah kahwin.Is is true?" Tanyanya.Sakit sebenarnya hatinya sepanjang menuntut ilmu di Oxford tu bila dia tau yang,orang yang menambat hatinya itu telah Berkahwin.
"Yes,ri.You should move on la sayang.Fadzlih sayang sangat dekat Isteri dia tu.Ain Sharmiela kalau tak silap.Dia junior Ri.Ambil cost medic,bahagian pembedahan.Mereka sekarang stay kat Khaerah."Fuh Panjang lebar Datin Anita menerangkan segalanya.Sebenarnya,dia tidak mahu anaknya itu mengharap apa-apa dari kisah lama.
Riana hanya membatukan dirinya.Rasa hendak hentak saja kepalanya itu.Kenapa la dia buat Fadzlih sedemikian dulu.Setelah cinta berputik,mengapa dia buat Fadzlih begitu?Haih,bodohnya aku!!
🍳🍳🍳🍳🍳🍳🍳
Kelihatan doktor itu sedang berbincang sesuatu dengan Datin Falisya dan suaminya.
Datin Falisya kini sudah mengalirkan air matanya.Khainisa pula ditugaskan untuk menjaga neneknya yang lena dibuai mimpi.
"Bu,what happened?"Soal Khainisa.Datin Falisya tersenyum hambar sambil memandang je arah nek pah.
"nothing.Dah,khai balik hotel.Biar ibu yang jaga nenek yah.Tu papa pun balik." Arah datin Falisya.
Khai hanya akur lalu beredar dari situ.Apa yang terjadi?
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
SAMPAI sahaja ain di U,dia terlihat satu kelibat yang amat dikenalinya.FIYA!!!
"FIYAAA!!"jerit Ain lalu berlari mendapatkan bfffffffnya itu.Fiya Apa lagi dah berteriak macam mak lampir nampak Ain.Biasalah,dah lama tak jumpa.Padahal 2 bulan je.
"Wehhh ain..aku benci la kau ni...Kahwin tak ajak!!!!Kan dah janji aku yang jadi pengapit."Kata Fiya.Nik Nur Sofiya binti Nik hazwan syah.
Ain meleraikan pelukan mereka."Hmm aku kahwin pun sebab parents la sayang.Aku pun malas la nak fikir pasal benda tu."Kata Ain.Mereka dua jalan beriringan menuju ke makmal surgery dan tanpa mereka sedar,aktiviti mereka diperhatikan oleh seseorang dari jauh.
"Ain!!Bagi aku tengok gambar suami hang!"Kata Fiya.Dia ni,suka tukar-tukar slang,sekejap kelatan,lepastu pahang,apa daa.
"Nah..Tak la sehensem Nazim kau tu."Kata Ain lalu menyerahkan telefon bimbitnya.
Terlopong Fiya melihat Figura di gambar itu."Ain hensem ni weyh!So,dia follow kau pergi sini?" Ain sekadar menggangguk.Tambah besar mata fiya bila Ain cakap macam tu."Untungnya kau babe.Jeles I tau!"
"Takpayah nak jeles Sangat.Haa kau partner dengan aku ehh nanti.Jangan khianati aku lagi tau!"Kata Ain bagi warning.Dahlah hari tu ain dah siap booking c fiya ni jadi parter dia,boleh pulak budak tu partner sama Si Nazim tu.Apa laa!
💄💄💄💄💄💄💄💄
"mi,Ri rasa ri nak pegi Khaerah la nanti.."Tiba-tiba Riana membuka topik pasal 'Khaerah'.
Datin Anita lantas meletakkan sudu makannya di atas piring."I'm giving you a warning Ri,jangan pernah cuba rosakkan rumah tangga orang eh.Kalau Ri cuba jugak,then you're not my daughter.cukup-cukup la Ri dah buat Fadzlih tu menderita dulu.Biarlah dia bahagia dengan Ain tu Ri."Nasihat Datin Anita lalu menyambung suapannya."You always pick a fault on me ummi!!Ri nak pegi sana bukan nak jumpa sangat mamat kerek tu.Ri just....want to calm myself.Lagipun,abang long kan ada kat sana,so apa salahnya.No matter what,I'll go next month.I'll stay there for 2 monts only mi.Please,just let me."Kata Riana panjang lebar.
Dato Arman dan isterinya sekadar menggeleng.Mereka faham sangatt dengan anak mereka tu.
SORRY LA KALAU TAK BEST.BUT DONT FORGET TO VOTE AND ENJOY YOUR READING.
XOXO,FASHOVE!!💕
KALAU SUDI BACA LA ONE MONTH FOR HER!!
SELAMAT MEMBACA
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...