Maaf sebab mulai bab ni saya akan tukar nama fadzlih Hakimi jadi Kimi je.So faham2 lah ye😂
********
KUBUR nek pah yang sudah kelihatan menghitam diziarah.Semenjak dia pulang ke Malaysia,ni lah first time dia ziarah sebab sibuk dengan pengurusan hal cerainya.
"Maafkan Ain nek..Ain tak ziarah nenek lama dah..isk isk..Ai..Ain sayang nenek." Kemudian surah Al-Fatihah disedekahkan lagi buat kesekian kalinya.Sungguh dia rindukan akan orang tua itu.Meskipun garang macam singa,tapi itulah yang sentiasa ada tatkala dia susah.
"Dah?" nina menyoal ain yang masih dengan air matanya.
"Dah..Jomlah.Ain dah lambat ni."
Hari ni Ain bakal berangkat ke Seoul untuk menyambung 1 semester terakhir sebelum graduate.Khaerah?Terlalu pahit untuknya.
SETIBANYA mereka di airport,kelihatan semua orang sudah hadir di situ.Tinggal Ain dan nina sahaja belum.
"Ain jaga diri baik-baik tau.Belajar sambil tenangkan hati ain kat sana ya.Mama tau ain boleh buat.Manalah tau kan jodoh ain dengan mat sepet korea!" Sempat lagi Datin Falisya mengusik anaknya.
Ain tersenyum hambar lalu memeluk mamanya.Sedih sangat bila Datuk Wazir tak dapat hadir dek meeting dengan client penting hari ni."Ma..kirim salam kat papa ye"
"Okay.Ain jangan ambil hati sangat tau sayang."
Ain mengangguk.Kemudian beralih ke nina pulak."Aiinnn...tak yah lah pergi" terketar-ketar suara nina kerana sedih dengan pemergian Ain.Baru nak spend time dengan ain,dah pergi.
"Jangan la macam tu nin. I'm gonna miss you dear.Kita kan boleh skype juga.Okay?"
Nina akur lalu memeluk Ain erat.Dengan berat hati,ain meninggalkan Malaysia.Goodbye Malaysia!!see you again!
**************
WAJAH yang amat dirindui.Namun bila kata-kata Riana terngiang kembali,sakit hati hakimi a.k.a Fadzlih.
Ain nak pergi mana?Kenapa dia nampak macam tak sedih je lepas cerai?Itulah yang hadir dalam benak fikirannya ketika terlihat Ain di KLIA.
Abangnya,Fiqri Redza pula akan berangkat ke Seoul atas dasar sambung study kerana memandangkan hakimi sudah pulang ke Malaysia,jadi keisha holdings pun hakimi yang urus.Sebelum ni Fiqri yang bantu ayah mereka mengurus syarikat itu.
kring kring!
Iphone 6 hakimi menjerit minta diangkat.Melihat nama pemanggil,dah agak dah."Assalamualaikum..dah sampai?"
"Dah" Kedengaran suara garau Fiqri di corong telefon."Alhamdulillah.Bagusla...Along jaga diri baik-baik tau..Nanti bawa balik awek mat salleh ye!"
"Hahahaha yala kau tu.Hmm oklah aku penat ni.Kirim salam kat ibu,ayah ngan adik-adik tau.Assalamualaikum." selepas menjawab salam,panggilan terus dimatikan.
Kusut benar kepalanya memikirkan perkara yang dibincang dengan Riana tadi..
"Saya tak kisah..Saya nak awak bertanggungjawab.Gara-gara awaklah saya tak suci lagi!!"
Hakimi mendengus kasar."Bukan saya nak!!"
Riana tersenyum sinis dan cuba ditengkan hatinya yang kini bergelora sekarang ni!
"Kimi..please..kalau you taknak,siapa nak I?" Kali ni Riana buat muka seposen dia.Hakimi akhirnya mengalah.
"Tengoklah.Nanti kalau saya setuju,saya terus masuk minang.But I need time..." Riana tersenyum puas setelah mendengar pernyataan hakimi.
Takkan lah aku nak kahwin?Baru cerai...Tapi ni mungkin step yang bagus jugak untuk move on.
Cari yang baru.Tapi Qaseh Riana?Hmm kira oklah tu ada yang nak.Lagipun kesian jugak dia tu.
**********
HELLO seoul!!Waktu tempatan kat Malaysia jam 8.Maksudnya kat sini jam 9 malam.Malam ni stay dekat penthouse Sya,sepupu rapat Ain.
Kelihatan sya melambai-lambai tangannya sambil memegang manila kad besar bertulis 'Welcome to seoul,AIN SHARMIELA!!!' Malu ain dibuatnya tapi bangga la.Hahaha cia.
"Sya!!"
"Ainnnnnn" mereka berpeluk erat tanpa menyedari kehadiran Luqman,tunang sya.
"Kau apa khabar babe?!" Ain bertanya girang.Hilang semua penatnya.
"Baik babe!Dah jom kita balik rumah.Mak su kau pun dah tunggu tu!"
Tak sabar nak jumpa mak su dari sebelah papanya.Keluarga sebelah papanya memang banyak yang berhijrah ke overseas.Tula kalau pergi overseas,memang jimat duit sikit sebab takyah sewa hotel.Tapi tak la semua tempat kan.
"AIN?"
"Yes?" Ain melihat gerangan yang memanggilnya,Luqman.Kesian dia.Dahlah diabaikan,lepastu jadi mac maid ain dengan sya ni pulak.Angkat beg la,belanja makanlah,driving la.
"sorry for your marrige.." Luqman memang baik,caring.Untung Sya.Ain dan Luqman kenal sebab mereka memang kawan dari kecil.Cuma lama dah tak bersua,tulah yang awkward sikit.
"It's okay.Lagipun aku pun berusaha nak move on ni.." Perbualan mereka lancar tanpa didengari sya yang lena dibuai mimpi.Sampai berdengkur.
"Hmm so kau study kat mana?"
"SNU." Seoul National University.
Luqman mengangguk.Memang sesuai pun ain dapat kat sana.Universiti tu memang terbaik dan untuk yang layak sahaja.
____________
Sorry for typo and everything.Keep reading and vote.
YOU ARE READING
my dear, Mr hubby | √
RomanceSangkaannya selama ini tak seindah namanya.Ain Sharmiela,sanggup buat apa sahaja demi suaminya.Namun,sangkaannya serong apabila suatu kejadian tidak disangkakan menimpa rumah tangga mereka. Seorang yang penyayang terutama apabila bersama isterinya.T...