Pohled Viktorie
Stále se maskující pirátce, která před chvílí udělala něco, co by při zdravém rozumu asi neudělala, prolétlo hlavou, že by tyhle dva vojáčky mohla zviklat na svou stranu. Každá pomoc se hodí, říkala si, když slyšela rány z děl a pochopila, co se dělo.
I když by neměla, opět myšlenkami rychle zaplula k momentu v podpalubí. Ani si nedokázala vzpomenout, kdy něco podobného zažila... při střízlivém stavu. Sama o sobě věděla, že není typ ženy, co se prostě bláznivě zamiluje a bude s oním mužem až do smrti.
Co doteď věděla o Jackovi, nebyl na tom o moc jinak. Ani ve snu nebylo možné, aby se zamiloval do jedné ženy, s níž by mohl být. Nikdy to tak nebude, uvědomila si s neveselým, možná až posmutnělým úsměvem.
Zpět do reality, připomněla si a opět vnímala to houpání lodi, jak do jejích boků narážely běsnící vlny v nehezky vyhlížejícím daru moře.
Perla se určitě stala vlajkovou lodí nějaké pidi flotily a teď najela do toho víru, v němž právě plul i Holanďan.
,,Pánové?" zeptala se náhle, když osaměli v podpalubí daleko od cel a měli hlídat tu proklatou truhlu, v níž stále bilo Jonesovo srdce.
Viktorie odmítala stát na místě jako normální voják a prostě pořád chodila dokola, kolem truhly nebo prostě tam a zase zpět.
,,Copak si myslíte o pirátství? Máme dost času, zatím to nevypadá, že by po nás někdo chtěl něco užitečného," popíchla je a začala tak vyzvídat, jak moc by byli svolní opustit Východoindickou společnost, kde dělají víc škody než užitku. Ne že by se jako piráti uchytili, pomyslela si a vzpomněla si na to hektické vytahování plachty.
Murtogg chtěl odpovědět, ale přehlušila ho rána, která se rozlehla kolem. Jedna dělová koule prolétla přímo před Viktorií a stačilo by možná pět čísel, aby jí zasáhla. Perla musela být přímo naproti nim, když měla tak silný dostřel, že prostřelila až sem.
Vyvedlo jí to z míry, ale pokusila se to na sobě nedat znát. Nebyla to první rána, která se jim tu prohnala.
,,Vidíte sám, piráti jsou špatní," vzal si nakonec slovo jeho kolega. To je sice moc hezký, ale moc mi to neřeklo, obrátila oči.
,,Ano a kdo teď dělá díry do Černé perly?" ptala se s mírným rozčílením a hlas jí téměř vystřelil do obvyklé intonace, kterou se snažila maskovat.
,,Jen se bráníme," pokračoval Murtogg nejistě. Určitě, ušklíbla se žena.
,,Ale kdepak, to piráti jsou ti, kdo se teď brání, víme?" provokovala a snažila se je přesvědčit, že ne vždy jsou piráti ti zlí.
Loď se mírně otřásla, nejspíš kormidelník vyrovnával to, že najeli moc do víru.
,,Stát nebo střelíme!" křikl náhle Murtogg a ruční děla, která byla namířena na truhlu obrátil někam za Viktorii. Žena se rychle otočila. To je načasování, pomyslela si s úšklebkem.
Než stihla cokoliv říct, další dělová koule za nimi prorazila stěnu a na moment je ohlušila.
,,Hezky," komentoval to Jack, který se dostal z cel po tom, co také zjistil, co se venku děje a vyhodnotil situaci jako víc než příznivou.
,,Taky víš, kdy se objevit," podotkla, když viděla, jak jde Jack pro věci položené na dřevěném pultíku. Byly to jeho věci - trojcípí klobouk, meč, pistole a hlavně nefunkční kompas.
ČTEŠ
Popravou to začalo.
Fiksi PenggemarKaždý pirát se občas dostane do oprátky. A občas mu z oprátky někdo pomůže... Viktorie, žena s kaštanovými vlasy a žlutozelenýma očima, čeká na rozsudek s oprátkou na krku. Při vyřknutí rozsudku - vinna - spatří v davu velmi známou tvář. Tvář muže...