BAB 12

5.1K 225 5
                                    

"AWAK nak tengok movie apa?", soal Haffaz ketika mereka berada di panggung.

" Saya nak tengok cerita tu.. Syurga Yang Dirindukan 2.Best tau cerita ni,kawan-kawan saya semua dah tengok dan diorang bet cerita ni boleh buat saya nangis", ujar Anyz.Memang tujuan dia datang ke sini untuk menonton filem arahan Hanung Bramantyo ni.Dia memang peminat setia cerita Syurga Yang Dirindukan.

"Ohh,filem ni.Hm,okay juga.Saya pun ada dengar cerita dari kawan-kawan saya yang cerita ni memang the best", jawab Haffaz pula.Dia dan Anyz khusyuk berbual sampai lupa yang ada makhluk lain yang turut berada bersama mereka.

" Eh,hello.Daripada kau orang membazirkan air mata tengok filem tu,lebih baik kau orang tengok cerita ni.Lagi best", ujar Hayyaz yang sedari mendiamkan diri dengan memakan popcorn yang dipegang ditangannya.

Serentak itu,Anyz dan Haffaz menoleh ke arah sebuah poster yang ditunjukkan oleh Hayyaz.
Membuntang biji mata Anyz melihat.

Power Rangers?

Ya Allah,mamat ni memang nak kena bunuhlah.

"Power Rangers? Eh,dah lama juga cerita ni tak keluar panggung kan?", Haffaz seakan tertarik dengan poster tersebut.

Oh,tidak... Janganlah..

" Hah,tahu tak apa",

"Hm,tapi kan Yaz.Apa kata kalau kita tengok je cerita Anyz ni.Nanti aku belanja kau tengok cerita Power Rangers tu.Kita pergi berdua,okay tak?",

" Eh,tak apalah awak.Kalau Yaz nak tengok..",

"Eherm! Yaz? Panggil Abang Yaz,please", ujar Seif Hayyaz tanpa segan silu.Eh,apa? Betul lah tu.Dia dikira abang juga tau walaupun mereka bertiga ni sebaya je.Tapi biasalah,nak feeling abang sikit.

"Tapi kita sebaya je",

"Tapi saya masih bakal abang ipar awak,abang kembar kepada Haffaz", tak nak mengalah juga si Hayyaz ni pun.Haih,masing-masing kalau dah ego memang tak jadi apa betul.

Anyz memandang wajah Hayyaz dengan muka tidak puas hati.Dah lah lelaki ni menyibuk je nak ikut dia dan Haffaz dating,lepastu banyak pula songehnya! Macamlah handsome sangat muka tu!

" Apalah kau ni Yaz.Dahlah kita bertiga ni sebaya je.Ada hati nak Anyz panggil kau abang Yaz ek? Aku pun tak panggil kau abang", ujar Haffaz.Lucu dia mendengar permintaan Hayyaz untuk Anyz itu tadi.

"Eh,biarlah.Dahlah muka kau tu sama macam muka aku.Nanti bila kau orang dah kahwin,tak rasa macam aku ni abang pula nanti.Lepastu bila kau orang dah ada anak,nanti confeus pula diaorang.Mana satu papa,mana satu abang Yaz", omel Hayyaz panjang.

"Apalah kau ni! Jauh sangat tu kau fikir.Aish,dahlah.So,kita nak tengok cerita apa ni?",

" Syurga Yang Dirindukan",

"Nope! Power Rangers!",

" Ee,Power Rangers tak bestlah! Bosan!",

"Eleh.. Syurga Yang Dirindukan tu best sangatlah? Membazir air mata je nanti",

" Daripada cerita Power Rangers tu? Lawan sana,lawan sini.Apa yang kita dapat?",

"Ehh,sudah! Sudah! Gaduh pula kau orang berdua ni.Yaz,kau nak tahu tak?", Haffaz meleraikan perdebatan dua insan di hadapannya ini.

" Tahu apa?",

"Dalam cerita Syurga Yang Dirindukan ni kan,ada Nora Danish", ujar Haffaz sambil tersenyum mengusik.Dia tahu Hayyaz akan tunduk dengan Nora Danish.

Wajah Hayyaz berubah seketika.Laju matanya dihalakan pada poster filem Syurga Yang Dirindukan di hadapan mereka.Dia meneliti seluruh poster tersebut.

Seif Hayyaz ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang