"Aya.. " panggil Lui.
Tapi Aya macam tak dengar pula.
Aya perhati Shiro yang dah menguap atas katil. Saat itu dia baru perasan yang bilik Lui penuh dengan buku. Atas katil dia je dah berselerak buku sampai tak ada ruang untuk tidur.
Biar betul?
Kat mana lelaki ni tidur bila malam?
Lui mengeluh lalu duduk bersila di tepi dinding.
"Aya.. " sekali lagi dia panggil.
"Oh, maaf.. Maaf.. " Aya baru tersedar yang dia dah buat bilik tu macam dia punya.
Cepat-cepat Aya bangun dan duduk semula disebelah Lui.
"......." Lui tak tahu nak cakap apa sebenarnya.
Kalau dia cakap pun, faham ke perempuan ni?
"Erm.. " Aya pun hilang bicara. Nak cakap apa?
"Saya rasa kita kena keluar sekarang.. Dah sampai masa makan. " beritahu Lui beberapa saat setelah tu.
Aya mengangguk.
Lui bangun dan membuka pintu biliknya. Koridor tingkat 2 itu dipandang kiri dan kanan. Setelah memastikan tiada sesiapa, dia memanggil Aya.
"Jom. " ajaknya ringkas sebelum Aya hanya menuruti langkah Lui.
Lelaki itu sangat tinggi. Aya yang memang pendek tu perlu mendongak sambil dia melihat belakang Lui yang berjalan dihadapannya itu. Mereka menuruni anak tangga untuk ke dapur.
※※※※※
Puan Teresa menghidangkan semua masakan yang telah siap dimasak ke atas meja makan. Orang yang pertama turun ke dapur adalah Aya kemudiannya diikuti oleh Lui.
"Eh, awalnya turun kali ni, Lui.. Tolong panggilkan yang lain boleh?"
Puan Teresa tersenyum. Lelaki itu hanya mengangguk.
Aya mengambil tempatnya diatas kerusi sambil memandang hidangan dihadapannya.
"Wahh!! Makan malam kali ni nampak sedap! " suara ceria Kyo memecah sunyi di ruang makan.
Kyo mengambil tempat di hujung meja. Tangannya digosok-gosok macam dah tak sabar nak makan.
"Kyo.. Tunggu yang lain! " Puan Teresa berpesan.
"Ehehe.. " Kyo tersengih.
Beberapa saat lepas tu Yui yang nampak baru selesai mandi pula turun ke dapur. Mungkin baru balik dari kelas tambahan tadi dia terus mandi dan tukar baju.
"Aya!! " dia menjerit teruja sambil duduk sebelah kanan Aya.
"Hai.. " Aya menegur.
"Hoo.. Semua dah turun ke? " kali ni suara Ken pula mencelah. Dia duduk di sebelah kiri Aya pula.
Lui yang hanya ikut dari belakang tu pula duduk didepan Aya, sebelah Kyo.
"Nagi belun turun lagi.. " Yui bersuara.
"Nagi? " soal Aya.
"Ahh.. Dia pelajar sekolah lain tapi. " Kyo mencelah sambil tersenyum.
Aya mengangguk. Oh.. Rupanya budak sekolah lain pun ada juga di bh MOX ni.
YOU ARE READING
Boarding House~Full of Love~ (Completed)
Ficción GeneralAya, gadis yang comel tak pernah bercinta. Seorang yang selamba dan sentiasa fikirkan tentang kawan-kawannya. Lui, lelaki pendiam dan tak banyak bercakap kalau tak ada hal penting. Suka membaca dan buku adalah segalanya. Ada ramai kawan.. tapi semu...