Deniz yeni hayatına alışmaya çalışıyordu.
Oradan ayrılmak için birkaç girişimde bulunmuş ancak evin hemen yakınında konuşlanan düşman askerlerini geçmek mümkün değildi. Çaresiz geri dönmüş, ortalık güvenli hale gelene kadar saklanmayı seçmişti.Görünme korkusuyla evden ayrılmıyor, sadece ara ara bunaldığında kapı önüne çıkıyordu.
Günlük yaşamdan pek bir araya gelemeyen aile akşam yemeğinde buluşuyor, havanın kararmasıyla yataklarına giriyordu.
Deniz neredeyse sıkıntıdan patlamak üzereydi.Geçen sürede, başta çok tuhaf gelen dili bile çözmeyi başarmıştı.
Alışamadığı tek şey, yağsız tuzsuz, beklemekten yosun tutmuş durgun suları andıran, yeşilimsi, çorbaya benzer yemekleriydi.Gün içinde hiç çalışmadan oturuyor akşamda erken yatınca sabaha kadar sert yer yatağında dönüp duruyordu.
Yine öyle bir gecede biraz nefes almak istedi. Karanlıkta onu gören olmayacağına kanat getirdi.
Son birkaç gündür yağmur yağıyordu. Bu gece ise yumuşak ve huzur verici bir hava vardı. Biraz yürüyüş yaptı. Döndüğünde kapı önünde oturan Yoon Hee yi gördü.
Bozuk diksiyonuyla seslendi."Selam Yunii?"
"Yoon Hee benim adım."
"Tamam bende öyle dedim. Yun- hi. Sende mi uyuyamadın?"
Yoon başıyla onayladı.
Yoon gün içinde sürekli çalıştığı için konuşma pratiği yapamıyorlardı. Kapı önünde başlayan hoş sohbet gün ağırana kadar devam etmişti.
Savaş tüm hızıyla devam ederken savaş kaçağı olarak yaşamak Deniz in ağlarına gidiyordu. Oradan bir şekilde çıkması gerekiyordu. Ancak sık ağaçların arasında yolunu bulamayarak düşmanın kucağına düşmesi içten bile değildi.
Düşmanı atlatsa bile kaybolması garantiydi.
Ne bölgeyi nede düşmanı tanımıyordu.
Yoon Hee ne kadar Deniz in gitmesini istemesede yardım edeceğine söz verdi. Ancak babasının izin vermesi olur şey değildi.Plan yaptılar. Bir gece sesizce evden çıkacak, güvenli yere ulaşınca Yoon Hee , Deniz i bırakıp, ailesi için erzak alarak hemen geri dönecekti.
Yoon ayrılmadan önce tüm hazırlıkları gizli gizli tamamlayıp, İkisi için en az 2 gün yetecek yiyecek ve onları sıcak tutacak birkaç parça kıyafet hazırladı.
Deniz i biraz olsun kamufle etmeleri gerekiyordu. Şapka ile yüzünü sakladılar. Ancak gösterişli ve uzun boyu sorun yaratıyordu. Babasının kıyafetleri kısa geldiği için ona uygun hale getirmeye çalıştılar. Bu kıyafetler içinde sirk palyacosu bile daha yakışıklı görünürdü.
Yoon, Deniz in bu haline katılarak gülüyordu. Deniz bir anlık refleks le Yoon Hee nin göğsüne hafif bir yumruk attı. Zavallı Yoon. Kendini toparlaması baya zor oldu."Yunii özür dilerim. Çok yavaş vurmuştum. İyimisin?"
Yoon elini kaldırdı. İyiyim demek ister gibi.
Hazırlıklar tamamdı. Sıra uygun zamanı beklemeye geldi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CAMDAKİ iZ
Romanceİlk hikaye BUĞULU CAM ın devamı niteliğinde yeni bir hikâye ile karşınızdayım . Yalnız başlayan bir yaşam mucadelesi. Not: Hikayedeki kurgu kişiler, yer, olay ve zaman tamamen hayal ürünüdür. Keyifli okumalar! İlk yayın tarihi: 01-11-2016