Kapitel sex

1.5K 40 9
                                    

▬▬▬▬▬▬

Hold your horses, oh crap

▬▬▬▬▬▬
KAPITEL SEX

Det är tre saker som jag behöver göra:

Leta reda på skitungen Taylor,

Rädda Jacob,

Undvika Otivia,

Lätt, säger du. Svårt säger jag. Prio ett är att hitta skitungen Taylor. Vart han nu kan vara. Eftersom jag upptäcker det nu, och är officiellt dum i huvudet, så kommer jag använda min varg att kommunicera med honom. Jag är ändå ganska glad att jag varit dum och fått mobilen istället, är Taylor bara vän med mig...för att han tycker synd om mig?

Jag skakar på huvudet. Snälla säg att det inte stämmer.

Taylor ditt jävla fuckface, kom till porten innan jag knivhugger dig, Säger jag och försöker låta så trovärdig som möjligt.

Men chilla, jag kommer mamma.

Jag fnyser men låter det gå. Efter ungefär 5 minuter så kommer den välkända Taylor mot mig. Mina knutna knogar krossas ihop i synen av honom. Jag är inte bara arg, jag är ilsken, frustrerad och vill slå honom på käften.

"Woah, vad har hänt med dig?" Säger han. Min vrede blir värre och jag spänner käken.

"Du vet mycket väl vad som har hänt!" Säger jag och lägger armarna i kors.

"Nej, jag vet inte vad som "hänt", snälla berätta för mig," säger han nonchalant och mina ögon svartnar.

Gissa vad jag gör sen.

....

Kan du gissa?

....

Jag ger honom en välförtjänt bitch-slap.

"Varför gjorde du så för?!" Tjuter han och lägger sin hand på kinden.

"Vi pratar om det här sen, just nu måste du hjälpa mig ner i fängelset. Och då menar jag nu

Han nickar lite surt men vi går sida vid sida till fängelset. Medan jag gömmer mig bakom ett träd så går Taylor fram till vakterna.

Denna gången tar det längre tid än planerat. Jag spänner knytnäven runt matlådan och hämtar upp järnsaxen, som jag, igår, hade lagt. Redo att användas.

Jag börjar smyga mig emot porten för att på något sätt komma förbi vakterna osedd. Tillslut kommer jag fram och Taylor och jag växlar blickar innan han börjar tjuta högt vilket för vakterna lägga all uppmärksamhet på honom. Jag trycker ner handtaget och dörren öppnas, är inte så värst förvånad.

Jag stänger dörren efter mig och ryser direkt när jag ser den mörka grottgången. Börjar sedan med bestämda steg att gå till min destination. Jag kommer till första korsningen och går till höger och går lite till innan jag hör dem välkända rösterna igen. Morrar till och ställer mig på samma sätt som förut. Hör rösterna återigen.

"Vad gjorde du igår då? Hookade du med någon kille?"

"Marcus, Mhm jag vet vad du tänker, men nej vi gjorde inte det"

Jag ryser till men fortsätter lyssna.

"Marcus?! Han är nog den sista jag tänkte på, jag trodde att du skulle hooka med Max istället. Jag vet inte din smak men han och du skulle ju passa. Eller?"

"Äh, jag vet inte. Kanske?"

"Vadårå? Tycker du att han är snygg?"

"Nja, eller han är typ mittimellan, fattaru?"

"Aa, jag fattar. Men asså tror du att han kan vara din framtida Pojkvän? Jag vet inget om sånt, eftersom jag inte är gay men eftersom jag är den braiga vännen som jag är så försöker jag"

"Jag hör dig, jag hör dig och tackar för att du försöker förstå. Men nu när jag tänker på det, han är fan snygg. På något konstigt vis. Men hallå, durå? Vem hookade du med igår?"

"Åh du skulle bara veta. Jag hookade med Otivia"

Otivia?!

"Men WHAT, är inte hon med den där Taylor snubben?"

"Hahah, när hon ser mig, yo mannen hon bara dregglar"

Usch.

"Euw, det behöver jag inte veta hörru,"

Dem går tillslut förbi mig och jag kan äntligen andas. Hookade han med Otivia?! Och sedan när är Max gay?!

Mitt huvud går i högvarv medan jag fortsätter gå genom den kalla korridoren. Först Taylor och nu Otivia? Vad gjorde jag för att förtjäna denna mixen av drama?

Tillslut, efter många om och men så kommer jag fram till den sista korsningen. Mitt huvud står blankt. Vilken av dem är det nu igen? Båda är ju kolsvarta, så det hjälper inte. Var det den vänstra? Om jag tog höger...förra gången så borde jag ta vänster denna gången? Jo, det måste vara rätt.

Jag går igenom den vänstra korridoren och förväntar mig ett fängelse med galler men kommer istället till gapet.

Men va?!

Jag kunde svurit på att jag tog vänster förra gången, eller var det då jag gick fel?

Jag skakar hopplöst på huvudet innan jag vänder tillbaka. När jag kommer tillbaka står mitt huvud still återigen.

Nu ska jag gå åt höger? Eller gick jag rätt förra gången?

Argh ta dig samman Wendela!

Jag tar högra vägen och går i den kolsvarta korridoren. Om jag gått fel nu, då finns det ingen återvändo.

När jag kommer fram så ser jag lättat galler på båda väggarna. Jag börjar glatt gå till varenda och kommer tillslut till den bekanta doften. Jag flämtar till och flyger tillbaka när jag kollar in i cellen.

Den är tom.

•••

Shit!

Taylor fick en välförtjänt bitch-slap eller vad säger ni?

Jag har ovanligt bra skrivflyt denna veckan. Det kommer antaligen komma flera kapitel än vad ni förväntar er.

Kom ihåg att rösta och kommentera för fler delar!

Det gör verkligen att fingrarna flyger över tangentbordet och kan Tillslut ge er mera kapitel på kortare tid.

Otivia är en riktig Fuck girl ellerhur? Hur tänker hon egentligen?

Kortare kapitel än vanligt, i know men ville spara nästa del till nästa kapiiteeel

Cya❤️

Mon chéri |✓Where stories live. Discover now