▬▬▬▬▬▬
Btw, om detta kapitlet får 40 röstningar så publicerar jag ett nytt kapitel inom 10 timmar.
▬▬▬▬▬▬
KAPITEL TRETTIOETTTristans pov:
"Vad sägs som om vi våldgästar den?" Säger Wincent flinandes. Jag svarar med ett flin, men den når aldrig ögonen.
Idag är nämligen balen som hålls för alla flockar, förutom oss då.
(#mobbade)
"Jag gillar ljudet av det", svarar jag och direkt börjar Wincent "planera". Han är en perfektionist och controlfreak. Det vet mest bara jag, men omegas märker ganska snabbt att han vill ha allt perfekt.
"Hur går det?" Säger han och jag blir förvånad av hans fråga. Jag höjer på ögonbrynen. "Med Wendela och så?"
Vänta.
Hur i helvete vet han om Wendela?
Jag ska döda honom, jag ska döda honom, jag ska-
"Jag såg direkt att ni är själsfrändar, du är såååå kär i henne!"
Det där lät motbjudande barnsligt. Liksom Wincent?
"Nej", säger jag snabbt. Han ler bara åt svar.
"Hon verkar väldigt...bestämd", antyder han och jag nickar. "Bra du gjorde med middagen, visa vem som bestämmer. Det är du som äger henne, inte tvärtom"
Nej,nej,nej,nej,hållerabsolutintemed.
"Jag gillar att hon är bestämd, ingen är ju det. Bossar runt mig...förutom du då", svarar jag och han skrattar bara åt svar.
"Glöm inte vem du är." Säger han och jag reagerar på den plötsliga allvarliga tonen i rösten. Jag tar upp glaset bredvid mig och tar en klunk av vattnet-
"Du borde säga att du älskar henne"
Jag satte i halsen och började vilt hosta av förvåning.
VADDÅ?
Host. "Vad?"
Han rättar till sin position i stolen. Ser fortfarande gravallvarlig ut.
"Du borde säga att du älskar henne, jag menar. Kom igen! Du har inte träffat tjejen på veckor, hon är säkert pissed för att du inte kommit än", säger han och jag rynkar på ögonbrynen.
"Stalker"
"Det jag menar är bara att du ska träffa henne, idag. På balen!" Säger han och får upp ett brett flin.
Jag hatar han och hans dumma flin.
"Så jag ska bara komma? Helt plötsligt?"
Ärligt talat är detta den mest lättsamma samtalet jag och Wincent har haft på lååång tid.
"Ja, precis"
YOU ARE READING
Mon chéri |✓
Werewolf"HOLD MY HAND AND NEVER LET GO" "Åh min fina fina mate, varför måste du vara så otroligt dum?" Han börjar gå emot mig. "Jag är inte dum!" Försvarar jag mig själv. "Du borde inte kommit hit min älskade", säger han med en mjuk röst som får mig knäsva...