Kapitel tolv

1.4K 47 4
                                    

▬▬▬▬▬▬

"So I said I loved you one more time, in case that would change your mind"

▬▬▬▬▬▬
KAPITEL TOLV

"What?! Är det sant?!" Tjuter Thea. Jag ler ett snabbt leende innan det lika snabbt försvinner. Hon ler entusiastisk och ser ut att vara den lyckligaste personen på jorden.

"Ja, men jag får bara släppa ut en av er."  Direkt så försvinner hennes leende och hon kollar uttryckslöst mot mig. "Jag får välja mellan dig och Edvin..."

Hon rynkar på ögonbrynen.

"Men Youth då?!" Skriker hon och jag rycker till.

"Tristan är typ avis på honom så han sa att jag skulle utesluta honom helt. Det är fett drygt, minst sagt"

"Men va?! Han kan- han kan inte bara göra så!"

Hon slår händerna i gallret.

"Well, det är precis det han kan." Jag hatar att jag har rätt. Dumma Tristan som är avundsjuk.

"Men-men det är inte rättvist!" Stönar hon argt och stampar ner med foten som en liten fyraåring.

"Iallafall, jag har beslutsångest. Vem ska jag välja?"

"Jag kan inte vara med och bestämma det där, It's all on you" hon ger mig en stöttande blick.

Vem ska jag välja?

Edvin, eller Thea?

Edvin har en familj, men de-

"Thea?"

Hon tittar upp mot mig.

"Aa"

"Har du någon familj?" Frågar jag försiktigt. Hennes blick mörknar och hon kollar ner i marken.

"Nej," svarar hon. Mina ögon spärras upp. Vad hade hänt med hennes familj? Är hon verkligen helt ensam? Finns det inte någon där för henne?

"Vad hände med dem?"

Hon kollar upp mot mig med tårar i ögonen.

"D-de dog n-när" hon tar ett djupt andetag. "När rouges attackerade våran flock,"

Nu har jag ännu en bra anledning att döda Tristan.

"Var det den här flocken?" Viskar jag och hon skakar på huvudet. En omedveten lättad suck lämnar min mun.

"Det är okej om du inte väljer mig. Edvin har en familj, det har inte jag."

Jag växlar blick mellan henne och gallret till Edvins cell. Jag nickar och möter Theas ögon.

"Jag ska med all min makt försöka få ut dig härifrån,"

Hon nickar och jag går tillbaka till Tristan som står otåligt kvar vid dörröppningen.

"Edvin, släpp ut Edvin." Säger jag rakt på sak.

Mon chéri |✓Where stories live. Discover now