Kapitel åtta

1.5K 41 14
                                    

▬▬▬▬▬▬

Love: Kärlek
Har ni sätt den nya beskrivningen?

▬▬▬▬▬▬
KAPITEL ÅTTA

Jag öppnar ögonen långsamt och möter evigt mörker.

Vart är jag någonstans?

Jag reser mig upp med överkroppen och kollar mig omkring. Ett mörkt stenrum med ojämna väggar och galler.

Är jag i ett fängelse?

Nu börjar minnet komma tillbaka, hur länge sov jag? Jag reser mig upp och går fram till gallret som jag olyckligtvis upptäcker är av silver, och slår tillbaka handen. Jag lutar mig fram och tittar på det jag kan se från dem små gallerfönsterna. Min hand bränner fortfarande lite från silvret vilket påminner mig mest om Jacobs magra hand, jag undrar hur mycke-

JACOB!

Jag tittar in de få cellerna jag kan se.

Snälla säg att han inte är död, ber jag och kollar mig omkring.

"JACOB?!" Skriker jag och någon hostar till. Mina förhoppningar växer. "Jacob?! Är du där?!"

"Du behöver inte skrika," säger någon som jag genast antar är Jacob.

"JACOB!? Du lever, tack godegud!"

"Jag är inte denna Jacob du talar om." Säger rösten. Jag rynkar på ögonbrynen.

"Vet du var Jacob är?!" Frågar jag högt.

"KAN DU HÅLLA KÄFTEN" Ropar någon irriterat från andra sidan men väljer att ignorera den och fokusera på röst nummer ett.

"Vet du var Jacob är?" Ropar jag åt nummer ett. Någon fnyser och det blir svårt att veta om den är nummer ett eller två.

"Vem är den där Jacob du tjatar om? Är han din pojkvän eller något?" Frågar nummer ett. Jag fnissar, är nummer ett helt dum i huvudet eller?

"Nej, verkligen inte. Han är fjorton." Svarar jag.

"Och hur ska jag veta om du inte är det?" Säger nummer två. Jag vänder huvudet mot rösten.

"Låter jag som en fjortonåring?" Frågar jag förvånat.

"Ibland. Ja" säger nummer två.

"Men Edvin, lägg ner. Flickan har fått tillräckligt." Säger en röst som låter som en tjej. Röst nummer tre.

"Vad heter alla?" Frågar jag för att förstå något dem säger.

"Jag heter Youth." Säger röst nummer ett.

"Och jag heter Thea, och den där rösten som förolämpade dig som en fjortonåring heter Edvin" säger Thea, röst nummer tre.

"Så...Youth, Thea och Edvin?" Frågar jag.

"Korrekt" säger Thea. "Jag är glad att en till tjej är här inne, dem här gubbarna är sexister båda två."

Mon chéri |✓Where stories live. Discover now