Kapitel elva

1.6K 38 14
                                    

▬▬▬▬▬▬

Tack för 700 läsare! Ni äger <3

▬▬▬▬▬▬
KAPITEL ELVA

Återigen är jag förstummad.

Vi står tysta mot varandra och han kollar skamligt ner i marken.

Det är obeskrivligt förvirrande. Hur kan han vara avundsjuk? På vadå? Mina vänner?

"Är du avundsjuk? På vadå?" Säger jag med lite halvskakig röst, fortfarande säker på att det bara är en dröm. Det är omöjligt, hur kan han vara avundsjuk?

"Glöm det bara..." säger han och jag rynkar på ögonbrynen.

"Vem är du avundsjuk på?" Upprepar jag.

"Släpp det," säger han med en hårdare röst.

Han trodde.

"Vem är du avundsjuk på?" Upprepar jag för tredje gången. Jag ser ilskan blixtra i hans ögon.

"Släpp. Det." Varnar han men stoppar det mig?

Oh hell to the no.

"Vem är du avundsjuk på, Tristan?"

"Jag varnar dig..."

"Vem är du avis på huh?" Jag ger honom en "you better tell me" blick och lägger armarna i kors.

"Wendela. Lägg av." Säger han. Fortfarande så stoppar det mig inte.

"Vem är du på avundsjuk på Tristan?!" Säger jag med hårdare, argare röst.

"JAG ÄR AVUNDSJUK PÅ KILLEN!" Skriker han argt. Han börjar andas häftigare och han börjar skaka av ilska.

"Vilken kille?" Säger jag helt oberörd av hur han beter sig.

"Y-Youth.."

SMACK. SMASH. KABOOM.

Eh..

HOLY SMOLY!!

"Youth? Är du seriöst avundsjuk på Youth? Av alla personer?" Jag är chockad, minst sagt. Okej Youth är snäll och så. Men aldrig att han är bättre än Tristan. Tristan är liksom både legendarisk snygg plus, pluuuus! Är värdsmästare på att se sexig ut. Även fast jag hatar att erkänna det. Och liksom han, Tristan, är avundsjuk på Youth?! Hur- var- varför- hur?

Någon som minns programmet på Barnkanalen som de sände som skulle lösa massor av mysterium och intro musiken var literally "Hur? Var? Varför? Hur?". Jag tror att jag gillade det programmet, minns knappt.

"Öh...du hörde vad jag sa?" Säger han mera som en fråga. Jag kan inte prata, talförmågan försvann på mindre än en sekund.

"E- ah- e-" får jag bara ut, helt chockad. Han är tyst. Väntar på det nästa. Jag skakar hopplöst på huvudet och försöker rensa tankarna. "M-men jag förstår inte? Du är typ 100 gånger bättre än honom. Han är bara en vän, han är rolig o, o så men om man jämför med dig..."

Mon chéri |✓Where stories live. Discover now