11 + Curious

4.6K 418 25
                                    

Aku bangun dari perbaringan aku dan nampak tiada sapa dah yang ada kat atas sofa. Mana Baekhyun? Aku menenyeh mataku perlahan sambil bangun dari perbaringan di atas lantai. Sakit tulang belakang aku.

Taehyung? Aku terus naik ke atas dan mengetuk pintu biliknya laju. X da sahutan. Aku serbu masuk ke dalam biliknya. Kosong. Ish. Mana dia ni pergi? Dari semalam lagi ni. Sekarang ni Baekhyun pon hilang. Aigoo.

Aku turun bawah semula. Aku decide nak call mama. So, aku dengan pantas mencari contact name mama. Kemudian, aku call.

"Ma! Nak tanya ni. Taehyung ada kat rumah mama ke?"

"X. X da. Kenapa? Dia x balik lagi ke? Lagipun, papa baru suruh mama tanya yang Taehyung x bangun lagi ke. Sebab dia x datang kerja lagi"

Aduh. Macam mana nak cover ni?

"Errr, dia gi mana-mana kut. Sebab dia x da dalam rumah sekarang. Ingatkan dia dah pergi kerja or duduk kat rumah mama"

"X da aih. Mama pon baru nak keluar nak jaga salon mama. Tata, Yeora"

"Okay, mama", aku tersu meletakkan panggilan. Ish. Mana dia pergi? Aku mula risau akan keadaannya.

---

Aku duduk di kaunter. Diam. Masih terfikirkan Taehyung yang x balik semalaman. Aku harap yang dia balik lepas aku balik dari kerja.

Tetiba, pintu terbuka. Mina. Aku angkat kepala dan bukan Mina. Bos aku. Mati aku. Tadi aku termenung. Dia sensitif sikit kalau bab orang curi tulang ni.

"Bos. Isteri bos dah okay?", aku bertanya sejurus menunduk  hormat. Dia pandang aku dengan senyuman.

"Okay dah. Syukurlah x da papa jadi kat kandungannya", dia mengurut dada. Aku hanya mengangguk. Nasib tengah good mood.

"Ni. Do Mina mana? X nak datang kerja dah. Dah lambat berapa minit dah ni", ha, sudah. Nanti, dia mengamuk. Aku kena hadap. Aku tertunduk sambil menggeleng.

"X tau bos. Dari tadi dia x da. Sebab selalunya dia datang awal. Hari ni x nampak batang hidung langsung", aku berkata. Dia merengus kasar.

"Payah ada orang nak x nak kerja ni. Buat macam cafe ni mak bapak dia punya. Ish. Geram pulak aku. Kalau dia x datang hari ni. Saya buang kerja dia", kepala aku terangkat sebab terkejut. What? Buang kerja Mina? Dah tu. Aku x da kawan. Tu bestfriend aku kut.

Dia kemudiannya masuk ke dalam officenya di sebelah pintu masuk. Bilik tu tersorok kerana cat pintunya sebijik macam cat dinding. So, orang susah nak nampak.

---

Aku keluar dari cafe apabila selesai mengemas sejurus cafe tersebut tutup. Aku mengunci pintu kaca cafe itu.

Apabila aku berpaling, kepala aku terlarang seseorang punya dada. Aku pandang si empunya dan itu Baekhyun.

"Errr, hi", aku menegur sambil pandang ke tanah semula. Dah lah malam semalam serbu datang rumah aku dengan mabuknya. Lepas tu, tadi pagi menghilang macam tu ja.

"Sorry", dia berkata dan aku pelik. Kaki aku menguis tanah.

"For what?", aku tanya lagi. Dahlah aku masih ada bebetul depan dada dia. Ish. Malulah orang pandang.

"Malam semalam", aku hanya mengangguk perlahan. Apabila dia tersedar bahawa aku x selesa dengan keadaan sekarang, dia pon berganjak ke belakang untuk bagi ruang kepada aku.

"Betul ka awak....ermmmm...dah kahwin?", aku pandang dia selepas sahaja dia mengajukan soalan tersebut kepada aku.

"Errr", aku mengambil masa yang lama untuk jawab sehinggalah aku mengangguk, mengiyakan soalannya yang dari tadinya tergantung.

"Sorrylah. Aku baru tahu. Aku ermm..fikir nak...x palah", dia menggeleng laju. Aku pon pelik. Apa yang dia nak cakap sebenarnya.

"Apa?", aku bertanya kembali. Dia menggeleng.

"X da apa-apalah. Dahlah. Saya...nak balik", dia teragak-agak berjalan pergi daripada aku. Aku hanya melihat dirinya yang menghilang begitu sahaja.

---

Aku buka pintu utama rumah aku. Aku masuk dan meletakkan kasut di rak berdekatan pintu masuk.

"Taehyung dah balik ke belum eh?", aku bertanya diri aku dan aku tutup pintu dan terus naik ke atas. Aku ketuk pintu bilik Taehyung.

"Awak. Awak ada kat dalam?", aku buka pintunya perlahan. Mana dia pergi? Dah petang tapi dia still x balik. Dia buat aku lagi risau.

Dan, aku pelik sikitlah. Dari semalam, Taehyung x balik. Pagi tadi pula Mina x datang kerja sampailah waktu bekerja tamat pon dia masih x timbulkan mukanya.

Kenapa eh? Ada apa-apa terjadi ke? Ke, ni hanya kebetulan semata-mata?

•••

Oh. Terlepas lagi satu clue. Ish. Apa ni tangan. Jangan lah bagi diorang tahu rahsia kita. Hahahaha. Ok. Hari ni triple update tau. Sorry sebab x update semalam. Sorry sesangat. Keep reading, pishes💞 Luv u guys❤

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWhere stories live. Discover now