I hope cerita ni habis cepat sebab I have to handle byk lagi buku lelagi buku yang Idae nak bukukan soon😪
Btw, chapter ni akan buat korang lega. K bye. Hint dah ada😂
Buona Lettura♡
•••
"Dia dah tidur?", Taehyung berkata sendirian sebelum memasuki biliknya bersama isterinya itu.
Melihat Yeora sudah tidur membuatkan hatinya sayu kerana masih tidak dapat menerangkan tentang salah faham tengah hari tadi. Penat? Hmm.
Dia meletakkan sepucuk surat di meja sisi katil mereka sebelum dia mengambil bantal yang berada di sebelah Yeora. Dipandang isterinya lama sebelum dia beredar.
Dia tahu, dia akan mengeruhkan keadaan apabila dia mengambil kesempatan sekarang untuk tidur di tempat biasanya.
---
Yeora bangun, duduk di atas katil lalu dia mengeliat kecil. Matanya yang berat cuba dibuka perlahan.
Perkara pertama yang dia lihat ialah tempat di sebelahnya. Dia mengeluh kecil. Patutkah dia menyesal kerana tidak mendengar penjelasan suaminya?
Tapi, kejadian itu betul-betul terjadi dihadapannya. Apa yang perlu dijelaskan lagi? Mungkin nanti akan diselitkan dengan penipuan bagi memperbetulkan keadaan?
Sekali lagi, dia mengeluh perlahan sebelum turun dari katil. Tiba-tiba, dia dapat merasakan yang dia terpijak sesuatu yang agak keras di atas lantai.
"Eh?", dia melihat ke lantai dan terlihat kelibat suaminya yang tidur tidak neralaskan tilam mahupun dibaluti dengan selimut. Kasihan? Ya.
Tapi, rasa egonya menumpaskan rasa kasihannya pada suaminya lalu dia hanya keluar dari bilik tanpa memandang ke arah suaminya mahupun membaluti tubuh suaminya yang terdedah itu dengan selimut.
Lega juga dia rasa kerana Taesoo dan Yeosoo dijaga oleh mamanya. Bolehlah dia berehat buat sementara waktu. Ketika ni, tiada siapa lagi tahu tentang status keluarganya dan baginya, dia tidak perlu menghebohkan keadaan tegang ini sehinggalah dia rasa dia patut mengambil tindakan.
---
"Kenapa datang? Tak puas lagi dengan apa yang kau dah buat? Nak hancurkan lagi keluarga aku sampai kami bercerai? Sampai aku tak nampak batang hidung isteri dan anak-anak aku?", Taehyung dengan sinisnya mengajukan bertubi-tubi soalan pada Reena.
Reena hanya membuatkan muka tenang. Malas mahu berbalah walaupun sebenarnya kata-kata Taehyung itulah yang berada di mindanya sekarang.
"You ni. Kenapa salah I pula? Dia yang tak percayakan suami sendiri. Isteri jenis apa tu? Tak percayakan suami? Huh. I lagi layaklah dari dia nak memegang gelaran keluarga Kim", dia terus duduk di kerusi berhadapan tempat Taehyung.
Mereka sekarang hanya dipisahkan dengan meja kerja Taehyung.
"Eh, betina. Kalau aku terpaksa bercerai dengan isteri aku dan tak dapat lihat anak-anak aku sekalipun, aku takkan kahwinkan kaulah! Dasar betina gila!", Taehyung menjerkahnya.
Memang rasanya sudah menjadi rutin hariannya untuk menengking dan menjergah perempuan di hadapannya itu.
Sekali lagi, Taehyung hanya dihadiahkan dengan muka tenang Reena.
"I don't care about that shit. I just care about you're mine, Reena dengan yakinnya berkata sambil berpeluk tubuhnya memandang Taehyung.
"Go fuck yourself. I'm not yours, and never be yours", Taehyung menghentakkan mejanya dengan tumbukannya, geram.
---
"Eh?", diambil sepucuk surat di atas meja sisi katilnya. Yeora mengerutkan dahinya, pelik. Macam mana boleh ada dekat sini.
"Surat Taehyung ke?", dia membelek sampul surat berwarna pink pekat itu.
To: KYR
"Oh. Aku punya", terus dia duduk di birai katil sebelum membuka sampul sueat itu. Hidungnya terbau sesuatu yang semerbak.
"Macam surat cinta pulak", tergelak kecil Yeora sambil berkata sendirian.
'In love situation, we don't need a perfect person, but just need a person to be true. I knew that I'm not perfect and I'm trying to be perfect in your eyes. Before maybe I'm not a true person but now, I'm trying to be the true one in your life. I hope we could be just like before. All of those you saw just full with lies. Please, trust me, love. I love you, sayang' - KTH♡
Ditutup kembali surat tersebut. Dia letak perlahan surat itu pada tempatnya kembali sebelum keluhan berat dilepaskan. Rambutnya yang terjuntai di hadapan mukanya ditolak kebelakang.
"Betul ke apa yang dia cuba maksudkan?"
---
Taehyung meraup wajahnya. Penat buat kerja tak berhenti dari pagi tadi.
"Haih. Nasiblah perempuan tu tak datang dah. Semak je mata aku nak tengok pemandangan tanpa pencemaran dalam pejabat aku. Kalau dia datang, pencemaran bunyi, pencemaran udara dan segala jenis pencemaran dia hantar kat dalam pejabat aku ni", Taehyung tergelak kecil demgan ayatnya.
Mukanya kembali mencuka apabila dia teringat keadaannya bersama isterinya. Tadi pagi, dia terlambat ke kerja sebab isterinya tidak mengejutnya.
Sekali lagi, dia mengeluh. Dia mengemas barang di atas mejanya sebelum dicapai kot kerjanya dan terus keluar dari pejabatnya.
Samapai sahaja ke rumahnya. Kereta diparkir di dalam perkarangan rumahnya. Dia duduk termenung apabila enjin berjaya dimatikan.
Lama dia termenung. Cuba memikirkan cara lain selain menghantar surat untuk terangkan pada isterinya tentang apa yang berlaku.
"Dia dah baca ke eh?"
---
Taehyung menjejakkan kaki ke dalam rumahnya. Dilihat sekeliling dalam rumahnya. Dulu, kalau dia masuk, Yeora akan datang ke arahnya, disalam tangannya sebelum mengambil beg kerjanya dan kotnya.
Rindu? Ya. Sangat rindukan isterinya. Sudah seminggu dia dilayan sebegini. Tiada yang melayannya. Tiada orang yang boleh dia bermanja.
Mata dipejamkan sebelum dia membuka. Dilihat isterinya baru turun dari tingkat atas. Taehyung menundukkan kepalanya sebelum berjalan ke arah tangga juga.
Entah. Dia rasa dia tidak patut bertentang mata dengan isterinya. Takut? Ada jugalah rasa takut tu.
Taehyung yang sedang mendaki tangga itu terhenti apabila terasa badannya dipeluk bersama esakan kedengaran di ruang pendengarannya.
"Saya minta maaf, abang"
YOU ARE READING
|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTH
Fanfiction[idaekim's romance angst fanfiction] S1 Completed (2017-2018) S2 Completed (2018-2019) Kim Taehyung X Shin Yeora Season 1 -kekejaman seorang suami dan ketabahan seorang isteri Season 2 -kaca kalau dipecahkan, tiada apa lagi yang boleh mencantumkan...