Taehyung mengangkat luggage aku masuk ke dalam rumah. Ya, rumah lama kami dahulu di mana memori buruk aku bersama Taehyung.
Tetapi, cinta aku pada Kim Taehyung menimpa dendam aku. Jadi, aku dah lupakan tentang kisah silam aku yang menyakitkan itu.
Sekarang Taehyung dah berubah.
"Hei, ngelamun apa? Meh, Yeon Tae tu. Nak letak kat dalam bilik", Taehyung tergelak kecil sambil tangannya mengambil Yeon Tae yang aku sedang dukung itu. Sedap je dia tidur.
Seusai Taehyung meletakkan Yeon Tae di bilik berdekatan, dia keluar semula dan aku pula masih melihat sekeliling.
Pintu. Aku pernah ditolak kasar oleh Taehyung.
Dapur. Aku pernah ditolak sehingga terkena bucu meja.
Bilik. Aku pernah terpijak kaca dan diabaikan.
Aku tersenyum hambar. Masih cuba untuk membuang segala kenangan hitam yang berlaku pada aku dahulu. Di rumah yang sama.
"Hei. Are you really okay?", Taehyung berdiri di hadapan aku. Aku tersengih lalu mengangguk perlahan.
"Ok je. Cuma biasalah. Benda silam nak sangat masuk dalam otak saya", aku tersengih lagi bagi tidak menyebabkan Taehyung rasa bersalah.
Taehyung sudah berubah muka. Mukanya tertunduk. Aku pandangnya yang sudah muram rasanya.
"Hei. Janganlah macam ni. Saya tak maksudkan sangat pun. Sekarang kan kita dah boleh mulakan hidup baru. AdabYeon Tae lagi. So, janganlah ingat sangat ye", aku pula yang cuba untuk menenangkannya. Risau aku tengok dia macam dah nak nangis.
"I'm truly sorry for treating you like rubbish before. I didn't appreciate your existence which is already be a big part of my life", dia akhirnya menarik aku masuk ke dalam dakapannya. Aku hanya membiarkannya memeluk aku dan aku mengusap belakang.
"Nevermind. Hari ni, Tuhan dah bagi peluang untuk kita tebus balik memori lalu kita, kedalahn kita. Jadi, kita kenalah hargai apa yang Tuhan bagi kat kita. Jangan sia-siakan peluang yang ada sebab sesungguhnya, peluang itu datang hanya sekali", aku berkata dan dia mneolak aku perlahan, keluar daripada dakapannya.
Dia memandang aku dengan senyuman hambar. Lalu, dia mengangguk.
"I'll make you happy every second you are with me. Or even happier than usual", kami berdua tergelak kecil.
Dia kemudiannya, mendekatkan muka dengan aku dan akhirnya, bibir kami bersentuhan.
---
"Papa! Mama! Yeon Tae dapat nombor satu dalam kelas!", Yeon Tae yang baru sahaja keluar dari kereta itu terus berlari masuk ke dalam rumah.
"Hei, kenapa ni?", aku menahannya yang kelihatan tidak keruan itu.
"Yeon Tae dapat nombor satu dalam kelas, ma!", dia melompat-lompat kegembiraan dan aku tergelak akan kelakuannya yang amat comel ketika itu.
"Mana papa, ma? Yeon Tae nak bagitau papa ni", diq menjerit kegembiraan. Senyuman manis cukup aku suka kerana itu melambangkan yang dia tidak sedih.
"Jap, mama panggil papa", aku terus berlari naik ke tingkat atas. Bilik kami aku masuk dan kelihatan Taehyung yang aku rasa tadinya sedang ralit melakukan kerjanya di laptop tetapi sekarang sedang sedap tidur sambil lengannya menimpa matanya.
Aku berjalan perlahan ke arahnya. Katil aku daki dan aku baring disebelahnya. Mukanya aku pandang walaupun dari bahagian sisi mukanya. Masih nampak kekacakannya di situ.
Kacaknya suami saya ni.
"Want something?", mulutnya bergerak kemudiannya dan mengajukan soalan tersenut. Mata aku sedikit membulat dan kemudian tersenyum.
YOU ARE READING
|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTH
Fanfiction[idaekim's romance angst fanfiction] S1 Completed (2017-2018) S2 Completed (2018-2019) Kim Taehyung X Shin Yeora Season 1 -kekejaman seorang suami dan ketabahan seorang isteri Season 2 -kaca kalau dipecahkan, tiada apa lagi yang boleh mencantumkan...