22S2

1.8K 175 19
                                    

So guys. Ni nak cakap, kat chapter sebelum ni, ramai tak suka Tiara yang tiba-tiba muncul right? Korang ingat tak Jeon Tiara? Yeon Tae pernah mention nama girlfriend dia sebelum ni tapi sekali je n dia kena marah dengan Yeora. Ingat?

Ha, part atas tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ha, part atas tu. Tengok dia ada kata 'ada date dengan Tiara'. So, janganlah kecam si Tiara. Cian dia. Uhuks

Okaylah, guys. Thats all.

Buona Lettura♡

•••

"Sir Taehyung Kim?", seorang lelaki bersut hitam bersama raybannya dan kelihat sangat formal menegur Taehyung yang kelihatan sedang melekapkan matanya dengan skrin telefon.

Sebenarnya, dia ingin bertanya pada Daniel, kereta berarna apa dan kereta jensi apa yang akan menjemputnya. Sedar-sedar ada yang menegurnya.

"Yes?", Taehyung mengangkat wajahnya memandang ke arah lelaki bersut itu.

"You can follow me", Taehyung hanya mengangguk lalu membuntuti lelaki tersebut lalu memasuki sebuah kereta BMW di bahagian penumpang belakang yang sudah tersedia buatnya.

Kemudian, kereta itu di bahagian pemandu dimasuki oleh lelaki tadi dan kereta terus dipandu laju meninggalkan kawasan lapangan terbang antarabangsa itu.

---

"Mama! Mama! Tadi kan-", Taesoo terhenti daripada berkata-kata apabila Yeosoo mencubit pahanya. Taesoo mencebik sebelum menekup mulutnya seperti terlepas cakap.

"Diamlah, Taesoo", Yeosoo memberi amaran. Taesoo mengangguk perlahan, masih lagi menekup mulutnya.

"Kenapa sayang? Ada benda jadi ke waktu mama keluar tadi?", Yeora bertanya pada Taesoo dengan kening kiri yang terangkat sambil berjalan ke arah dapur untuk meletakkan barangan dapur yang dibelinya tadi.

"Tak ada apa. Taesoo nak cakap yang Taesoo lapar", Yeosoo berkata sebelum Taesoo mengangguk laju. Yeora tergelak kecil.

"Yelah. Jap eh. Mama masak jap. Nanti abang kamu balik, kita makan sekali ye", Yeora berkata lalu dia terus memakai apron dan terus mula memasak makan malam mereka.

Yeosoo mengerling tajam ke arah Taesoo sebelum gumpalan penumbuk dihalakan ke hadapan muka Kim Taesoo itu. Taesoo mencebik.

---

"So, Mr Taehyung. Ready for our first meeting about the project?", seorang pembesar ataupun wakil dari sebuah hotel yang bekerjasama dengan syarikat Taehyung yang mempromosikan dekorasi-dekorasi dalaman dan merka ingin dekorasi itu diaplikasikan di hotel lima bintang mereka.

"Yes, of course", Taehyung menjawab dengan senyuman manis. Katanya president hotel itu sendiri yang mahu menghadiri sesi perjumpaan mereka ini tetapi katanya dia ada hal yang lebih penting. Jadi, Taehyung hanya ikut sahaja memandangkan dia akan berjumpa juga dengannya di meeting room di hotel mereka nanti.

---

"Yeon. Baru nak pergi kerja?", Yeora bertanya dengan dahi yang berlapis sebelum menilik jam di dinding ruang tamu. Yeon Tae pula sudah bersiap-siap untuk keluar.

"Hehe. Harini Yeon ambil cuti. Tiba-tiba ada hal. Bye, ma. Yeon pergi dulu", Yeon Tae mencium dahi mamanya sebelum dia berlari anak keluar dari rumah mereka.

Yeora hanya menggelengkan kepalanya melihat telatah anaknya yang semakin lama semakin membesar.

Setiap kali melihat wajah Kim Yeon Tae, pastinya wajah itu akan mengingati dirinya tentang bekas suaminya dan sungguh dia berharap agar suami itu akan mencarinya semula di sini.

Tiba-tiba, telefon pintarnya berbunyi menandakan ada mesej masuk. Terus dibuka mesej tersebut sebelum dibaca.

From: My Yeon Tae
Mama jangan lupa malam ni. Ikut Yeon Tae makan kat luar. Okay? Love you, mom.

---

"Sayang", terus digapai pinggang teman wanitanya lalu dikucup perlahan ubun-ubun wanita kesayangannya itu.

"Ish. Apalah awak ni? Janganlah. Geli. Jomlah. Tadi awak ada cakap nak buat something special, right?", Tiara bertanya pada Yeon Tae lalu dibalas dengan anggukan laju beserta senyuman manis.

"Jom?", Yeon Tae menghulurkan tangannya lalu digapai oleh Tiara dengan senyuman nipis. Yeon Tae terus menarik tangan Tiara untuk mengikutinya turun ke bawah.

Mereka merancang sesuatu yang agak besar tetapi dibiarkan rahsia buat sementara waktu.

---

Taehyung melihat dekorasi lama yang menghiasi lobi hotel yang ingin bekerjasama dengannya itu. Sesekali dia mengambil gambar lalu dipandang lama gambar tersebut.

"So, sir. Please follow me. We are going to hold a meeting with you in a meeting room. Suit yourself, sir", Taehyung hanya mengangguk lalu dia membontoti pengawal bertugas yang ingin dia mengikutinya ke meeting room itu.

Sampai sahaja di meeting room. Dia duduk di salah satu kerusi yang ditunjukkan oleh pengawal bertugas itu sebelum diarahkan untuk tunggu sebentar dengan kehadiran orang-orang yang terlibat. Dia juga diarahakn untuk melihat struktur hotel ini beserta dokumen kontrak kerjasamanya antara pihak hotel itu dengan syarikatnya.

Sebenarnya, ini adalah peluang pertama dia perolehi untuk bekerjasama dengan pihak berkuasa di luar negara. Dia bersyukur kerana yang diminta untuk bekerjasama ialah hotel yang berada di bumi New York ini.

Tak lama kemudian, bilik mesyuara itu mula dipenuhi dengan beberapa orang yang mungkin juga terlibat dalam mesyuarat ini.

Tiba-tiba, pintu bilik mesyuarat itu terbuka luas sebelum diikuti dengan beberapa pengawal berpakaian serba hitam lalu mereka menunduk hormat apabila terdapat seorang jejaka muda melangkah masuk ke dalam bilik mesyuarat itu.

Kelihatan semua orang di dalam bilik ini sudah bangun untuk menunduk hormat juga jadi Taehyung terus bangun lalu membuat perkara yang sama.

Apabila wajahnya diangkat, matanya dibulatkan sebelum wajahnya dialihkan ke arah lain kerana jejaka muda yang berada di tempat paling hadapan yang merupakan kerusi presiden hotel tersebut ialah...







ANAKNYA SENDIRI!

•••

Sorry guys. Lama gila nak mati Idae tak update. Idae busy lately ni sebab you know, Idae akan terbit sebuah novel baru yang merupakan novel kedua Idae.

Jika ada yang berminat, 26/1 akan diuar-uarkan segala tajuk dan details tentang buku novel tersebut beserta harga yang ditetapkan. Pre order juga akan dibuka pada hari yang sama. Harap kirang dapat sokong Idae.

Terima kasih kepada yang sudi menunggu update Idae. Sorry sesgt sebab dah lama gila tak update. Hiatus for awhile. Nanti ada masa Idae update lagi. Sorry juga chapter ni bosan tahap cipan.

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWhere stories live. Discover now