28+ Old Lover

3.4K 299 39
                                    

Aku mengeluarkan sebuah kotak yang berisi segala kenangan aku bersama Taehyung. Aku meneliti setiap gambar dan the last one is my cincin. Aku ada lagi ke benda ni?

Aku ingatkan aku dah tinggalkan dekat rumah Taehyung dulu. Tak palah. Dah nak cerai dah. So, kita tumpukan perhatian kita kat Yoongi kesayangan kita ye.

"Sayang", aku memandang ke arah pintu bilik aku. Cepat-cepat aku menolak kotak tadi masuk ke bawah katil. Takut jugak yang Yoongi nampak kotak tu dan tahu. Then, dia terasa.

"Haih, aku serius masih tak boleh lepaskan kau. Tapi, takdir tak pernah menyebelahi hubungan kita. Jadi, tolonglah pergi dari hidup aku", aku berkata sendirian sambil tangan aku sibuk memasukkan kembali barang-barang tersebut ke dalam kotak.

"Sayang ada cakap something ke?", Yoongi bertanya pelik.

"Nope. Why are you coming here?", aku menyilangkan kaki aku sambil mata memandangnya.

"Lorh. Nak tengok bakal istri pun tak boleh eh?", aku tergelak begitu juga dia.

"Tak dalah. It's so random", aku masih tergelak kerana aku terhibur dan juga tidak mahu awkward situation yang akan sapa kami berdua.

I hope this awkward feelings will turns into true feelings of love.

---

Yoongi's

Aku keluar dari bilik Yeora. Haih. Seronoknya dapat sembang dengan bakal isteri yang lawa dan sempurn seperti dia. Aku bersyukur.

Ting!

Seusai aku masuk ke dalam bilik aku, telefon aku berbunyi menandakan ada sms masuk untuk aku. Aku terus bergerak ke katil untuk melihat sms yang baru sahaja aku dapat itu.

From: +82##########
Hi, sayang.
Miss me.
I know, imyt dear.

Aku dah pandang screen telefon pintar aku dengan pandangan yang pelik. Salah nombor ke ni? Sejak bila aku ada rindu someone ni? Dia ni sapa pulak? Dahlah unknown number.

To: +82##########
Kau sapa?

U tak kenal i or buat-buat tak kenal?
Ni i lah
Your future wife
Park Sera

Telefon pintar aku terlepas daripada gengamman aku apabila aku membaca message terakhir daripada nombor tak dikenali itu.

Aku tak percaya. Dia dah mati. Dah mati daripada hidup aku. Dia dah tak da. Macam mana dia boleh ada nombor aku?

Aku meramas rambut aku. Serabut. Tak tahu nak balas apa?

Ting!

Satu lagi sms masuk kepada aku melalui telefon pintar aku. Aku melihat screen telefon pintar aku. Masih orang yang sama.
"Argh", aku melepaskan keluhan kasar kerana otak aku seakan tidak berfungsi pada ketika ni.

Aku mula menarik dan menghembuskan nafas aku yang sedang tidak teratur itu. Telefon pintar aku gapai kembali.

I know you miss me
Lets meet
At our usual place
I tak sabar nak jumpa u balik
I nak peluk u, kiss u like we used to do before

No (delete message)

Ahh! Tak boleh jadi. Jantung aku buat hal lagi. Dia berdegup dengan laju seperti mana ketika aku dilamun cinta mati olehnya. Aku yakin yang aku dah move on. Aku sayang Shin Yeora. Aku dah lupakan Park Sera.

Tapi kenapa perasaan ni datang lagi? Datang seperti mana aku bergelar teman lelaki kepada Park Sera. Datang ketika masanya aku sudah cukup yakin dengan perasaan aku terhadap Yeora.

Datang waktu aku sudah bakal menjadi suami kepada seorang Shin Yeora dan juga bapa kepada Kim Yeon Tae.

Aku sudah tak dapat cemping perasaan rindu terhadap seorang perempuan yang mungkin pernah aku cintai ataupun yang masih aku cintai. Jadi, aku bertekad.

Sure
Y not?

Di mana aku bertekad untuk menemuinya semula. Tetapi sebagai seorang lelaki dan seorang perempuan yang baru mahu menjalinkan hubungan kawan.

•••

Sapa sokong Yeogi lagi? Meh nak bunuh korang. Sian Yeora :')

|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTHWhere stories live. Discover now