Yeora terhenti langkahnya apabila dia terdengar bunyi guruh di langit dari luar rumah itu.
Taesoo yang berada di dalam kereta polis itu sudah menangis melihat Yeora yang pergi ke arah rumah usang itu.
"Puan. Sila tunggu di dalam kereta", polis itu menasihati Yeora tetapi Yeora terlebih dahulu melarikan dirinya ke dalam rumah usang itu.
Dicari anak-anaknya dan suaminya. Dia membuka pintu satu bilik yang terbuka sedikit itu lalu dia terpaku. Jantungnya bagai terhenti berdegup.
Sesekali dia menggosok matanya sebelum membuka kelopak matanya semula. Dia..salah tengok kan? Mata dia kabur kan?
---
"Jung Reena!", dipanggil sekali lagi nama durjana tersebut.
"Sekali you tapak ke arah I, I tembak diri I", ugutannya sedikit sebanyak membuatkan Taehyung kecut perut.
"Reena. Kau letak pistol tu Reena. Banyak lagi benda kau tak buat. Kau jangan buat kerja gila!", Taehyung meninggikan suaranya.
"I tak kisah. I just nak hidup dengan adanya you. I just nak you dalam hidup I. Kenapa? Kenapa bukan I yang you pandang? Kenapa you pandang I sebelah mata je? I bet I can be a good wife for you. Kenapa you tak pernah nampak usaha I? I dah penat. I tak nak tanggung rasa sakit ni dah. Better I mati", picu pistol hampir sahaja ditariknya sebelum...
"Jung Reena!", Taehyung dengan pantas berlari ke arah Reena lau dipeluk erat tubuh gadis tersebut. Reena sudah menangis teresak-esak.
"Tepilah! Better I mati! You pun buka pandang I! I tak boleh teruskan hidup I tanpa adanya you di sisi I! Tepi!", Reena masih menggelupur di dalam dakapan Taehyung tetapi Taehyung eratkan lagi pelukannya pada tubuh Reena.
"Jangan buat kerja gila, please?", Taehyung apa ni? Kau kata je haritu kau menyesal tolong dia. Patutnya kau biar je. Hatinya memberontak.
Tetapi, dia lemah. Dia tak boleh biarkan perkara ini berlaku sebab dirinya. Kenapa? Sebab rasa bersalah akan menggunung di hatinya.
"I tak boleh hidup tanpa you, Kim Taehyung. I cintakan you, Kim Taehyung. I cinta mati kat you", Reena masih dalam esakan.
Yeon Tae mengetap binirnya geram. Dia terus bangun dari sisi adik perempuannya dan terus saja dia berjalan ke arah papanya.
Dia tarik badan papanya dari memeluk badan perempuan bernama Jung Reena itu.
"Papa dah kenapa? Papa tahu tak dia ni siapa? Papa tolonglah! Come to your sense! Apa papa buat ni?!", Yeon Tae sedikit menaikkan suaranya dan membuat muka Taehyung merah menahan amarahnya.
Reena pula sudah menjadi penonton setia mereka.
"Kamu ni kenapa kurang ajar sangat?! Papa ajar ke benda ni?!", hampir sahaja naik tangannya untuk menampar anaknuya manakala Yeon Tae sudah memejamkan matanya rapat.
"Kim Taehyung!"
Satu suara yang amat mengejutkan mereka semua yang berada di dalam bilik itu.
Yeora dengan mata yang bergetar itu melangkah masuk ke dalam bilik itu. Terasa kecut perut semua orang di dalam bilik itu lagi-lagi Kim Taehyung.
"Awak nak tampar anak saya?", Ywora bertanya lembut tetapi matanya kelihatan seperti menunggu mata untuk tumpah airnya.
"Saya tanya lagi sekali, Kim Taehyung. Awak nak tampar anak saya?", lagi sekali, persoalan Yera dibiarkan tergantung.
"Apa hak awak nak tampar anak saya?!", sekali naik seoktaf suara Yeora mengejutkan Taehyung dan Yeon Tae. Dia memang dah hilang sabar.
Lagi-lagi apabila dia nampak ayangan perdana percuma tadi.
"Awak nak sangat dengan perempuan tu kan? Pergilah. Saya izinkan", terus dia tarik tangan Yeon Tae apabila dia hampir tumbang. Kepala dipegang kerana terlalu sakit. Berdenyut-denyut.
"Mama okay?", Yeon Tae bertanya risau. Taehyung sudah menggigit bibirnya sambil memandang isterinya lalu terus dia halakan tangannya pada Yeora. Ditepis kasar tangan Taehyung.
"Don't touch me"
"Mama nak balik", terus sahaja Yeora melepaskan tanagn Yeon Tae dan keluar dari bilik tersebut.
Yeon Tae pula sudah menjeling papanya sebelum dia pergi ke arah adik perempuannya dan didukung adiknya. Dia terus menjejakkan kaki keluar dari bilik itu meninggalkan mereka berdua.
---
Yeora tak mengeluarkan sepatah kata pun ketika menaiki kereta polis itu. Polis sudah memberkas Jung Reena dan anak-anak buahnya.
Yeon Tae pula rasa seram nak tegur mamanya kerana dia tahu mamanya bukanlah dalam mood yang baik jetika itu. Nanti tak pasal-pasal dia kena jerkah.
Sampai sahaja kereta polis itu di hadapan perkarangan rumah mereka, terus mereka turun dari kereta tersebut.
Yeon Tae yang mendukungadiknya itu menunduk hormat dan berterima kasih pada polis yang menghantar mereka itu.
Kelihatan, Yeora sudah hilang dari penglihatan. Yeon Tae hanya mengeluh perlahan sebelum masuk ke dalam runah sebaik sahaja kereta polis itu hilang.
---
Taehyung dengan gelabahnya terus keluar dati perut keretanya dan berlari masuk ke dalam rumahnya.
Terus diredah pintu bilik dia bersama Yera dan kelihatan Yeora sedang duduk di birai katil sambil termenung.
"Sayang", terus dia duduk di sebelah Yeora. Cuba untuk menggapai tangan Yeora tetapi ditepis perlahan.
"Maaf. Saya masih tak boleh terima dengan apa yang saya nampak", twrus sahaja Yeora bangun dari katil, bantalnya diambil sebelum dia keluar dari bilik meninggalkan Taehyung yang terkebil-kebil.
Taehyung terus meramas rambutnya kasar sebelum ditumbuk berkali-kali katilnya itu.
YOU ARE READING
|√| [S1 & S2] Isteri Palsu - KTH
Fanfiction[idaekim's romance angst fanfiction] S1 Completed (2017-2018) S2 Completed (2018-2019) Kim Taehyung X Shin Yeora Season 1 -kekejaman seorang suami dan ketabahan seorang isteri Season 2 -kaca kalau dipecahkan, tiada apa lagi yang boleh mencantumkan...