1. Bölüm

65.4K 3.5K 2.9K
                                    

Bu hikaye Övgü Bükem Özdemir'e ithaf edilmiştir. 



Ben Bunları Yer Miyim?

1. Bölüm

"Fettaniyeler"

Aşk.

Fedakarlık.

Entrika.

Kısır.

Bol ekşili hem de! Yeşillikleri ince ince doğrayacaksın, salçasını bol koyacaksın. Kırmızı marul da çok yakışır bakın içine. Bir de nar ekşisi ekledik mi, değmeyin keyfime!

Ama değiyorlar tabii ki. Şurada hayatta ki en sevdiğim şeylerin başını çeken mis gibi kısırımla iki dakika romantizm yaşayayım diyorsunuz ama yaşatmıyorlar! Kimden bahsettiğimi biliyorsunuz.

Dışarıdan normal insan gibi gözükürler. Hatta bazen sıradan sohbetler de edebilirler ama ellerine fırsat geçtikleri anda kalplerinin etrafına örülmüş fettanlık mekanizması devreye girer. Gözleri hin hin bakmaya başladığında neyin geleceğini bilirsiniz. Ağızlarından çıkan her söz bünyenizde aduket yemiş etkisi bırakır. İnsanlara kendilerini değersiz, çöp gibi hissettirebilmek gibi özel güçleri vardır. Mekanizmaları her türlü bilgiyi bünyelerinde özenle toplar ve zamanı gelince kullanmak için yedekler.

Onlar kim mi?

Dedikoducu teyzeler!

Bu tipler kollarında ki bilezikleri, milattan kalma topuklu ayakkabıları ve işlemeli yelekleriyle çıpıtı çıpıtı gezerken gözlerine kestirdikleri kusurlu gençlere hayatı zindan etmeyi kendilerine borç bilir. İşleri güçleri yoktur çünkü. Fettan mekanizması onların nazik ve ponçik teyzeler olmasına asla müsaade etmemek için icat edilmiştir.

Gelmiş geçmiş en kötü bilim insanı Kezbaniye Fettan 1625 yılında icat ettiği bu mekanizmayı ilk kez bir kadınlar toplantısında yaprak sarmaların içine enjekte ederek, insanlığın sonunu getirmek için ilk adımı atmıştır. Nursaçan Yücegönül isimli kahramansa yaprak sarmanın ucundan sarkan yabancı maddeyi son anda fark ederek Kezbaniye Fettan'ı etkisiz hale getirmiş, ancak Kezbaniye'nin hayırsız icadı Fettan Mekanizmasının yayılmasını tamamıyla engelleyememiştir. Bugün o sarmaları yiyen teyzelerin torunlarının torunları günümüz adıyla Dedikoducu teyzeler olarak bilinir.

Ve türlerinin en dişli, en katnem, en vicdansız örnekleri şu anda buradalar, elimdeki kısır tabağına ayıplayarak bakıyorlar. Şimdi burada "Dokunmayın kısırıma! Dokunmayın kilolarıma!" diye yükselmek var ama Nurten Kocaman denen anne lakaplı lider kişisine asi olacak göt yok. Sizde varsa bilemem. Bende yok.

İçlerinde en tehlikeli olanlardan Nesibe (Kod adı: Yılan Göz) Teyze ağzının kenarını bükerek söze girdiğinde kısır dolu ağzımı açıp midesini bulandırarak sustursam ne olur diye düşünüyorum. Öldürürler mi yoksa Felç mi bırakırlar?

"Yağmur, canım artık üniversiteli sayılırsın. Nasıl hissediyorsun? Yeni ortamlarda, yeni insanlarla tanışacaksın. Belki güzel bir oğlan da bulursun," deyip sinsi gülüşünü Mübeccel (Kod Adı: Karabatak) teyzeye çeviriyor. Az önce ne olduğunu gördünüz mü? Resmen kusursuz bir gol için pozisyonu hazırlayıp topu kankasına attı.

"Valla bu kilolarla biraz zor Nesibe'ciğim. Şimdi ki gençler çok bakımlı, kızı da erkeği de fiziğe, güzelliğe çok önem veriyor." Demedim mi ben size? "Tabii ben senin iyiliğin için diyorum Yağmur'cuğum. Çok şişko değilsin, biraz uğraşsan verirsin bu kilolarını. Yüzün de çirkin sayılmaz. Saçına başına özensen biraz, kilo da versen fıstık gibi kız olacaksın." Yüzüne dik dik bakarak koca bir kaşık kısırı ağzıma tıkıyorum. Sevimsiz bir dudak büküşüyle ellerini göğsünün altına koyup arkasına yaslanıyor.

Ben Bunları Yer Miyim?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin