𝙅𝙀𝙊𝙉𝙂𝙂𝙐𝙆
aku memerhati eunsol yang menguyah biskut coklat yang aku berikan tadi. aigoo ppalli eunsol makan sampai habis!
tiba-tiba geng sekyung tanpa sekyung singgah ke meja eunsol dan mengelilingi meja eunsol.
"wah biskut, nak satu boleh?" tanya salah sorang geng sekyung.
jangan bagi eunsol jangan!
"boleh ambiklah." eunsol bersahaja memberikan balang biskut kepada geng sekyung.
damn! waduh halangan apalak ni, ergh apahal la dorang ni satu classmate dengan haku semak je nak rasa biskut aku.
geng sekyung melantak biskut itu sampai tinggal satu sahaja biskut di dalam balang itu. wah baguslah senang sikit kerja aku huehue cepat eunsol habiskan!
"terima kasih eunsol, erm sedap biskut."
"sama-sama, ni jeong--" ada suara perempuan memotong percakapan eunsol.
"nak satu!" sekyung yang datang dari tah mana mengambil balang biskut itu.
"tak boleh!" aku serta merta bangun dan jerit ke arah sekyung.
semua memandang pelik ke arah aku.
"ouh jeongguk ke bagi? patutlah nah ambiklah tak hingin aku nak hadam biskut jijik ni dalam perut aku." kata sekyung dan tekan perkataan 'tak hingin.'
hak alah ada aku kesah ke kau tak hingin sekalipun? poyo ah minah ni.
"ha baguslah aku tak suruh pun kau makan biskut aku tu." perli aku balik sambil buat mata ke atas tanda menyampah.
gila tak menyampah dengan perempuan kasar plus takda adab ni.
sekyung yang menyinsing lengan bajunya dan mengempal penumpuk memandang geram ke arah aku, ha nak gaduh lettew.
"aku kalau dapat kau jeon memang aku patahkan kau jadi biskut!" kata sekyung marah.
"kesah lak aku? dasar perempuan hodoh, takda lelaki yang tertarik dengan perangai rude kau tu." aku saja menyakiti sekyung dengan kata-kata aku sebab aku langsung tak nak dia sentuh biskut terakhir tu.
sekyung ingin pergi ke arah aku tapi di halang oleh geng dia sendiri.
sikit-sikit nak gaduh puih mana aku tak cakap takda adab hergh.
"sabarlah sekyung, kau tak nak kena kelas tahanan kan? lek la weh." pujuk sohee aka kawan rapat sekyung, at least sohee lagi helok kut perangai dari minah tomboi tu.
"hesh! geramnya!" sekyung keluar dari kelas dalam keadaan marah. ceh berambus juga puas hati aku, nasib ler tak makan biskut tu.
tak mau aku melekat dengan sekyung sebab biskut pengasih tu, huru hara dunia aku nanti.
eunsol memandang aku sedih dan aku hanya mengangkat bahu seperti tidak tahu apa-apa.
eunsol hanya balas dengan muka yang kecewa kepada aku.
sekyung, kalau kau kacau plan aku nak dapatkan eunsol, memang aku akan buat hidup kau merana
ingat merana.
YOU ARE READING
biscuit | jungkook.「𝐫𝐞𝐰𝐫𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧」
Fanfiction❝terbagi musuh makan biskut pengasih?❞ re-written 2020. 𝙉𝙊 𝘾𝙊𝙋𝙔𝘾𝘼𝙏 𝙋𝙇𝙀𝘼𝙎𝙀