+ 18

3.2K 558 21
                                    

𝙎𝙀𝙆𝙔𝙐𝙉𝙂

aku tengah gabra tak tahu nak buat apa, aku tak jangka pun nak berpartner dengan jeongguk!

aku bermimpi ke ni? tak mungkinlah! kenapa mesti jeongguk? ya tuhan macam mana nak move on ni?

"woi siapa no.9 takkan patner aku mampos dah." kata jeongguk seperti marah kerana takda sorang pun layan dia.

aku jalan perlahan atau aku memang tak nak jalan pun! ni pun aku tak rela dan terpaksa! aku rasa nak blah dari sini sekarang.

aku pergi ke arah jeongguk dan jeongguk memandang aku atas bawah lalu mengosok mata seperti tidak percaya.

kawal diri kau sekyung tarik nafas kejap je semua ni, kalau jeongguk sakitkan hati diam je ya jangan balas apa-apa.

"kau patner aku? biar betul?!" jeongguk terkejut.

aku mengetap bibir dan angguk perlahan, ya tuhan sekyung kenapa rasa cam nak meletup ni.

jeongguk je kut bukan jungkook bts.

"hahaha tahniah jeongguk, aku dah cakap jodoh tak kemana." sakat taehyung dan sohee yang berada di sebelah taehyung memukul lengan taehyung.

"senyaplah kau! jodoh kepala najis kau lah!" jerit jeongguk marah dan itu membuatkan aku tersentak.

"dah semua duduk tempat masing-masing. saya nak bagi penerangan untuk bab ni." kata saem.

aku tak cakap sepatah apa pun dengan jeongguk dah kena duk tempat balik hm aku baru nak minta maaf dan berdamai.

jeongguk macam stress bila aku jadi patner dia? wae? aku ni teruk sangat ke? aku kan dah jadi baik skang, mana ada aku sakitkan hati dia.

entah la aku rasa terkilan sikit tak bukan sikit tapi banyak sampai badmood aku dibuatnya.

**•̩̩͙✩•˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚*

aku berjalan ke pintu pagar dan ada orang menarik lengan aku secara tiba-tiba dan dengan cara kasar.

"eh?" aku terkejut, rupa-rupanya jeongguk.

"ikut aku." kata jeongguk tanpa memandang aku dan aku ikutkan sahaja jeongguk ingin membawa aku ke tempat yang dia tuju.

jeongguk menarik aku ke pondok sebelah blok pelajar tingkatan 6.

"aku nak kau tukar patner dengan eunsol." kata jeongguk dengan nada tegas.

"haaa? m-mana boleh camtu saem dah tetapkan." sejujurnya aku tak nak eunsol berpatner dengan jeongguk.

"partner la dengan yugyeom, pasal saem aku uruskan."

apa? sampai hati dia..?

"tak nak lah." aku mula beredar dari situ, hati aku mula sakit dan aku rasa kemarahan mula menjelma.

"kau sanggup ke nak patner dengan aku? kalau kite buat presentation tu sama-sama confirm takkan siap sampai bila-bila." kata jeongguk dan memaksa aku setuju menukar pasangan.

"hina sangat ke jadi patner aku?" kata aku seperti nak cari gaduh.

serius weh aku pun manusia ada hati dan perasaan. siapa tak sedih bila orang tu tak nak berpasangan dengan kau, lagi-lagi crush sendiri.

"kau ni pahal ttbe emo? aku minta baik-baikkan mana ada aku cakap kau hina. haa ni lah aku nak elakkan, ntah bila jumpa asyik gaduh je sampai bila benda tu tak siap." kata jeongguk dengan lancar tanpa memikirkan hati aku tergores.

"aku dah cuba jadi baik, tapi kau tetap nampak aku macam musuh kau." kata aku dan betul-betul tinggalkan jeongguk.

sanggup jeongguk nak tukarkan aku dengan eunsol...

apa aku nak buat perasaan yang lahir dekat hati aku ni jeongguk?

kenapa kau suka buat aku rasa useless...?

jangan seksa perasaan aku lagi, aku penat.

jangan seksa perasaan aku lagi, aku penat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

jangan lupa tekan vote ! -jeongguk

biscuit | jungkook.「𝐫𝐞𝐰𝐫𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧」Where stories live. Discover now